Ti mernétek kereskedésből használt autót venni?
Magánszemély ugyanúgy átvághat, mint a kereskedő. Érdemes ismertebb kereskedőnél vásárolni, ahonnan sok a visszajelzés, nem az útmenti porlepte telepről ahol havernek szólítanak.
Amit fel szoktak hozni ellene az az hogy drágán adja az autót. Ezt felejtsd el. Mivel kereskedő, nem érdeke piaci ár felett adnia a kocsit, mivel akkor nem vennék meg. Ezért piaci áron adja el, a haszna annyi hogy olcsóbban veszi meg a kocsit.
Csak márkakereskedések beszámított használt autói között nézegetnék. Van néhány márkának használt autó programja is aminek a keretei között minőségi használt autókat árulnak. De azokat is leellenőrizném.
Ami a magánszemélyeket illeti a legtöbb magánember már eleve tekert órás autót vett de arról nem tehet. Lehet nem is tudja hogy tekerték az autója óráját. Találkoztam olyan magánemberrel is aki tudta hogy tekert órás autót vett és meg is mondta hogy mennyi lehet benne. De rendbe szedette az autót és elég jó állapotba került.
A külföldről hozott autókat azért szeretik visszatekerni mert annak nincs még előélete Magyarországon ezért átíráskor nem bukik ki a dolog. Most van egy másik olyan botrány is kibontakozóban hogy ezekhez a külföldről hozott autókhoz hamisított szervizkönyvet adnak hogy elhidd hogy a visszatekert óraállás valós.
A szövegeknek se szabad bedőlni mert már a legkókányabb autókat is makulátlanként hirdetik és amikor megnézed akkor derül ki hogy sérült és hibás.
Ami túl szép hogy igaz legyen az nem is az. A jó autók drágák még a régebbiek között is.
Azt tudni kell hogy a magánszemély is tartozik szavatossággal ugyanúgy ahogy a kereskedő is.
A szavatosság itt nem ugyanaz mint a garancia. A szavatosság azt jelenti hogy az elmondásának megfelelő állapotú autót ad el neked és ez egy törvényi biztosíték arra nehogy átverjenek. A garancia azt jelentené hogy mondjuk egy éven belül minden meghibásodást áll az eladó de ez feltételekhez kötött. Garanciát a kereskedő se ad alap esetben.
Simán, a magánszemély se jobb.
Vettünk traktort, teherautót, személyautót kereskedésből és magánszemélytől is. A magánszemély volt a rosszabb
Annyira fel van fújva ez a téma nálunk, hogy kereskedőtől nem szabad autót venni, stb...
A kereskedő tudja legalább hogy mit árul, legalább optikailag kipofozza az autót, és tudja hogy mennyit ér a konkrét darab.
A magánszemély meg azt sem tudja milyen motor van az autóban (igen volt már ilyen), de azért győzköd, hogy ez soha nem romlik el, és hogy milyen jó, örök élet meg egy nap, stb, aztán mikor mentem vele egy kört csak kiváncsiságból, úgy zörgött valami, hogy azt hittem ott esik szét. Mondom neki, mi ez a zörgés, és a válasz, hogy milyen zörgés? Na hát ilyen igényesek a magánszemélyek is, és volt más hasonló esetem is, pedig nem olcsó, alsókategóriás autókat.
Ezek mind személyes tapasztalatok, sűrűn cserélgetem az autóim, így volt már részem ilyenekben.
És persze, a kereskedőnél is vannak sz*r és túlértékelt autók. A km engem soha nem érdekelt, a szervízkönyv meg jó ha van, de az is olyan, hogy egyből észreveszed ha nem eredeti (ugyanolyan golyóstollal van minden beírva, hiszen amit hamisítanak, azt egyszerre töltik ki).
Ez a tollas meg pecsétes ellenőrzés értelmetlen közhely. Fel kell hívni a szervizkönyves adatok alapján a szervizt. A szervizkönyv egy napló az autó karbantartásairól és a javításairól. A megbűvészkedett szervizkönyvön látszik hogy nem eredeti. Nem minőségi. Meg szokták gyürkélni hogy réginek látszódjon holott én sok eredeti szervizkönyvet láttam már amik csak a néhány alkalommal lettek kinyitva amikor a szerviz beleírt és amúgy a gyári tokban vannak tartva szinte gyűrődéstől mentesen.
Amúgy eleve olyan autót vennék magamnak ahol még a számlákat is eltették és minden megvan rendben. Ha megvannak a kulcsok beleértve a szervizkulcsot is és a kézikönyv meg esetleg a tartómappa megvan. Ez pedáns eladóról árulkodik. Emellett az autó kipróbálva és átnézve és minden rendben találtatik. Az ilyen eladó esetében mindig rendes autóval találkoztam.
A magánembertől vett autónak azért csak megvan annyi előnye hogy közvetlenül vele tudsz beszélni és láthatod milyen ember használta mennyire szavahihető. Tudok olyan történeteket hogy kereskedőtől vett autónak utólag volt az eredeti tulajdonosa megkeresve és az például arról számolt be hogy amikor átadta a neppernek az autót akkor még sokkal több km volt benne és pl a szervizkönyve is megvolt meg elmondott pár dolgot még. A kereskedő meg jobb esetben azt mondja hogy ő csak átvette hogy eladja és arról nem tehet hogy neki a magánember nem mondott igazat.
Azt is számításba kell venni hogy vannak olyan nepperek is akik magáneladóként árulják az autókat. Ezek általában külföldről hoznak autót hogy eladják. Ezek valószínű hogy átvernek. Nagyon olcsón árulják az autót visszatekerve és okosba szerzett szervizkönyvvel. Mindent megtesznek hogy megvegye valaki az autót.
6 éves kocsit 100-ezerrel? Hát neppertől semmiképp.
Esetleg valami nagypapa garázsában állót lehet kifogni így. Ez évi 16 ezer km, ez hétvégi vezetésekből összejön.
Aki 6 éves korban elad egy autót (pláne olyat, ami 6 évesen még mindig 3 milla), sokkal többet hajtja... ha van ilyen, az általában elmegy ismeretségi körben, családban, nem lesz még csak meghirdetve sem. Nagyon be kell mákolni.
Egy karbantartott autónál a 200ekm sem sok egyébként.
Nem vennék kereskedőtől. Át. Fog. Baszni. Nem lehet elégszer mondani. Egy ugyanolyan állapotú autó a kereskedőnél 1.5-szeres áron van, mint az eladónál, ezt kalkuláld bele.
A magánszemélyes hirdetések után járni is sok idő és pénz(benzin), de már eleve van egy benyomásod az emberről akitől veszed. El kell vinni egy általad kiválasztott szervízbe, vagy viszel magaddal szerelőt. Ha nem egyezik bele akkor viszlát. Ilyen árkategóriában ha 10 kocsit átnézetsz, még akkor sem vészes a plusz költség.
Sok autót vettem már, kipróbáltam szinte mindegyik verziót. Mellette hobbiból sok ismerősnek segítettem már autót venni.
AZ ÉN tapasztalataim:
1., használt kereskedés. Ez talán a legrosszabb...Nagyon kicsi árréssel tudnak csak dolgozni, ezért ezt megpróbálják kiegészíteni. Pl: extrák kiszerelése(majd eladása), alkatrészek(felnik, kipuf. dob)kicserélése rosszabbra, akksi kicserélése(haver 1,8 Mondeoját egy 6 éves 45 aH-s akksival adták oda, kiderült, a tulaj előtte vett bele újat).
2., Magánnepper, főleg kinti autókkal. Ez a másik legrosszabb.. Ami jó, az kint sem olcsó, így ezek vagy töröttek, vagy tekertek. Eleve, ha egyből a Te nevedre helyezik forgalomba( a nagy részük ezt teszi), az törvénytelen, illetve nyoma sem lesz, hogy tőlük vetted.
3., magáneladó. Elvileg ez lenne a legjobb, de itt is bele lehet futni.... Lehet valami nyűgje van, de alig érezni a kocsin, csak neki mondta a szerelője, hogy szabaduljon meg tőle.
4., Márkakereskedés, beszámított autó. Tapasztalataim alapján ez a legjobb. Az áraik lehet kicsit magasabbak, de a presztizsük miatt ritkán adnak el rossz autót. A mostani kocsimat ilyen helyen vettem. Voltak bajai, mikor beszámították(hengerfejes volt, futóműben sok minden csereérett), de szépen kijavítottak mindent, csináltak egy nagyszervizt(vezérlés, stb).
Átirattam, azóta majd 2,5 év eltelt, és hibátlanul üzemel.
Azt azért ne feledd, hogy MINDIG vannak kivételek. Ha kitaláljátok, mit akartok pontosan, akkor mindegyiket érdemes megnézni, de vigyetek magatokkal szerelőt/tapasztalt vevőt. Márkaszervizes átvizsgálás is jó, bár családban volt olyan autóvétel(én nem tudtam megnézni), ahol a szerviz szerint tökéletes volt a kocsi, mégis 1 éven belül(kb 5.000 km) majd az autó árának a fele ment szerelésre...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!