Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha álló motornál üresben...

Ha álló motornál üresben tolok egy kétütemű motort, akkor kopnak az alkatrészek?

Figyelt kérdés
Kora reggel járok egy dt 125-el dolgozni és nem szoktam egyből beindítani,hogy ne ébresszek fel senkit,hanem eltolom egy távolabbi bolthoz. Jól gondolom,hogy ilyenkor szárazon jár a dugattyú?
2016. máj. 16. 12:36
 1/4 anonim ***** válasza:
62%
szárazon járna ha Sebességbe tolnád, de uresbe nem mozog a dugattyu
2016. máj. 16. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
72%
Nagyon rosszul gondolod! Ha üresben van a motor, akkor a váltód szekunder tengelyét még forgatja a kerék, de kapcsolat híján a primer tengely, s vele a motor áll, mint Katiba" a gyerek. :) Tedd egyesbe, és próbáld meg úgy tolni - elárulom, nem fog menni! Nem fogod tudni átfordítani a motort, csak csúszni fog a hátsó kerék, mintha taposnád a féket.
2016. máj. 16. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Ha nem 120-al rohan vele, akkor a szekunder tengelynek sem elsz baja,. :D Annyi kenése van úgy is böven.
2016. máj. 16. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
47%

Ilyenkor bizony kopnak az alkatrészek. Kopnak a gumik, a kerékcsapágyak, kopik a lánc és a lánckerék, illetve a váltó kimenőtengelyén a csapágy. Oszt' ennyi.

"Jól gondolom,hogy ilyenkor szárazon jár a dugattyú?"

Nem jól gondolod. Ha beindítod, üresben hiába húzod neki a gázt, mint az őrült, egy métert sem fog menni. Tehát üresben (gondolom, nem sebességben tologatod) a motor nincs összekötve a kerékkel. Akkor fordítva sem működik a dolog: hiába tolod, a motor nem fog forogni. Ilyenkor - kiengedett kuplung mellett - a főtengely össze van kötve a váltó bemenő tengelyével, a kerék meg a kimenővel, csak a váltó két tengelye között nincs kapcsolat. Vagyis nem jár szárazon a dugattyú.

Egyébként is: indításnál nem sopánkodsz azon, hogy "Jajj, Istenem, há' szárazon fut a dugó!" - akkor hogy is van ez? Ha jó (és elegendő) olajat használsz, a motor leállítása után vékony olajfilm keletkezik a hengeren. Ez elég ahhoz, hogy a következő indításkor a dugattyúgyűrűk ne hónolják azonnal újra a hengert, hanem pár fordulaton át meglegyen a kenés. Utána meg már úgyis dől befelé az üzemanyag, nincs probléma.

2016. máj. 16. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!