Ha álló motornál üresben tolok egy kétütemű motort, akkor kopnak az alkatrészek?
Ilyenkor bizony kopnak az alkatrészek. Kopnak a gumik, a kerékcsapágyak, kopik a lánc és a lánckerék, illetve a váltó kimenőtengelyén a csapágy. Oszt' ennyi.
"Jól gondolom,hogy ilyenkor szárazon jár a dugattyú?"
Nem jól gondolod. Ha beindítod, üresben hiába húzod neki a gázt, mint az őrült, egy métert sem fog menni. Tehát üresben (gondolom, nem sebességben tologatod) a motor nincs összekötve a kerékkel. Akkor fordítva sem működik a dolog: hiába tolod, a motor nem fog forogni. Ilyenkor - kiengedett kuplung mellett - a főtengely össze van kötve a váltó bemenő tengelyével, a kerék meg a kimenővel, csak a váltó két tengelye között nincs kapcsolat. Vagyis nem jár szárazon a dugattyú.
Egyébként is: indításnál nem sopánkodsz azon, hogy "Jajj, Istenem, há' szárazon fut a dugó!" - akkor hogy is van ez? Ha jó (és elegendő) olajat használsz, a motor leállítása után vékony olajfilm keletkezik a hengeren. Ez elég ahhoz, hogy a következő indításkor a dugattyúgyűrűk ne hónolják azonnal újra a hengert, hanem pár fordulaton át meglegyen a kenés. Utána meg már úgyis dől befelé az üzemanyag, nincs probléma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!