A Volkswagen csoport miért részesíti előnyben ennyire a kicsi turbós benzines motorokat?
Az új Octaviába képesek belerakni 1 literes, 3 hengeres motort.
A turbó jó dolog, mondjuk egy turbós V6-os, egy A8-ban, nagyon jó.
De, beletenni egy alsó-középkategóriásba 1000 köbcentis motort, abszurd.
A franciák is kezdenek elkutyálódni, de ott még nem ennyire durva.
Például a Fluancehoz egész tűrhető motorokat kínálnak.1.6 szívót kínálnak alapnak, 114 lóerővel.
A Talizmánhoz pedig 1.6 turbót kínálnak 150 lóerővel.
A németek meg képesek a Passatba is 1.4-es motort rakni.
A franciák viszont ott kutyálódnak el, hogy biturbósítják a dízeleket.Az 1.6 dci-t 160 lóerőre húzzák fel két turbóval.
Ebben az esetben, szerintem elég lenne egy turbó, de 2 literes motorhoz, úgyis tudna 180-190 lóerőt.
Mert ezekkel a motorokkal frankón lehet hozni az évről évre előírt betarthatatlan környezetvédelmi normákat, meg elképesztő fogyasztásértékeket a turbó és a befecskendezés eszméletlen variálásával. Persze csak tesztüzemben, való életben aligha...
Másrészt mert ma nem 30 évre terveznek autókat hanem már a 10 is sok, így eszük ágában sincs strapabíró egyszerű motort csinálni, mikor senki nem fogja addigra használni, nyugat és amerika elsősorban a célcsoport.
Harmadrészt meg nyugatra brutális adók vannak a kicsit is régebbi nagyobb szívókra így akarva-akaratlanul arra hajtják népet, és mivel nagy választék nincs megveszi az ezres turbóst. Átlag használatra még elég is alapvetően, de aki már cuccol hurcol vagy családdal meg akárhova és még klímát is szeretne bekapcsolni annak nagyobb kell, úgyhogy az ezer fölött csak epenis duma az itt meg is bukik, attól hogy valakinek elég az ezres még nem fog mindenkinek jó lenni...
Amcsi szívó V8-nál sem az a lényeg, hogy tud 400 lóerőt, hanem hogy a 2 tonnás kasznit, a nem hatékony régivágású automata váltóval laza vezetéssel is jól vigye. Senki nem mondta, hogy a maximális teljesítményt kell kiautózni belőle, nem azért kell bele nagy V8, hanem a kényelmes vezetéshez. Megnézném mit csinálnál egy ilyen autóban ezer köbcentivel, de még kétezerrel is.
De hát itt a gyakorin sokan vannak akik mindenhez is értenek, akkor is ha hülyeséget mond.
24#
Tehát akkor az nem súlyadó, hanem köbcentiadó. :)
Viszont a legtöbb helyen teljesítmény adó van, és totál mindegy, hogy hány köbcentire jut ugyanaz a lóerő.
Viszont állítólag(!) ezekkel a lendkerekes motorokkal jobban tudják teljesíteni a környezetvédelmi normákat.
Csak arról nem beszél senki, hogy az 5 évre tervezett autókat ha mindig pár év után eladja a mai proli, aki még azt sem akarja tudni "mi van a motorháztető alatt", akkor milyen hamar telik meg a Föld roncsokkal...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!