A Volkswagen csoport miért részesíti előnyben ennyire a kicsi turbós benzines motorokat?
Az új Octaviába képesek belerakni 1 literes, 3 hengeres motort.
A turbó jó dolog, mondjuk egy turbós V6-os, egy A8-ban, nagyon jó.
De, beletenni egy alsó-középkategóriásba 1000 köbcentis motort, abszurd.
A franciák is kezdenek elkutyálódni, de ott még nem ennyire durva.
Például a Fluancehoz egész tűrhető motorokat kínálnak.1.6 szívót kínálnak alapnak, 114 lóerővel.
A Talizmánhoz pedig 1.6 turbót kínálnak 150 lóerővel.
A németek meg képesek a Passatba is 1.4-es motort rakni.
A franciák viszont ott kutyálódnak el, hogy biturbósítják a dízeleket.Az 1.6 dci-t 160 lóerőre húzzák fel két turbóval.
Ebben az esetben, szerintem elég lenne egy turbó, de 2 literes motorhoz, úgyis tudna 180-190 lóerőt.
" tehetnek bármit, a hatásfok akkor is hatásfok lesz."
Na látod, ez a dolgok kulcsa. A feltöltött benzines hatásfoka ha jól emlékszem jobb a szívóénál.
Márpedig ha a hatásfoka jobb egy turbóbenzinnek akkor a fogyasztása sem lehet több - ha taposod neki - mint egy hasonló teljesítményű szívóbenzinnek.
Vagy tévedek? :D
John_McClane:
Szerintem ő arra gondolt, hogy pszihikailag úgy hat mintha az 1000-es lendkerekes autó sokkal-sokkal kevesebbet enne, de azért nem ekkora a különbség.
Üdv: David Adison
"persze au nem baj hogy a városban 15 liter eszik, ő erős autóval jár."
Akinek van ekkora autója annak vagy nem számít a 15 Liter vagy van mellé egy mini, vagy 1-es a városra.
"Aki meg itt fizikáról beszél: egy nagyobb motorú autóhoz nagyobb karossz3ria is tartozik"
Ha már a BMW akkor jó tudni hogy pl. egy 330i nagyobb moint az 520i. A paletta széles a szocializmusnak vége.
"alap közlekedésre nem kell sok lóerő,"
Ezzel nem tudok vitatkozni. Annyi talán hogy kevéssel jobban meg kell gondolni az előzést.
"a nagy motor viszont akkor is nagy teljesítményt ad le."
Pontosan annyit ad le amennyire nyomod neki. Ez akkor lenne igaz ha mindig full gázon üzemelne.
Ha a másik mögött haladsz síkon 90-nel, akkor pont annyit fog leadni ami a légellenállás meg a súrlódás leközdéséhez kell. Legjobb példa hogy az 520 ebben az állpotban 9litert eszik, az 535 9,5-9,8. Városban meg gyorsulgatáskor már elmennek egymástól az értékek, akkor a kisebbik 12-13 ban megáll a nagyobb mehet 17ig is.
Mondjuk azzal a magyaros mentalitással, hogy sokan a pirosnál is az utolsó pillanatig nyomják neki, és csak a lámpa előtt satufékeznek nem csodálom hogy eszik minden.
"A másik aki kihasználtságról beszél: mikor használszbte ki egy ötliteres v8-ast? Hajót vontatsz vagy mi?"
Ez nem nekem szól, de pont van V8-asom. És nem vontatok hajót. Tenném, de 3 tonnát nem lehet vele vontatni. Ez olyan mint aki gyertyát vesz a nappalijába, az Sem azért teszi mert kihasználja és azzal világít.
A V8-at az ember hobbiból veszi, illetve hosszú távra. Pl. nagyon nem mindegy hogy mivel megyek mondjuk Hamburgból Graz-ba, és akkor is kellemesen duruzsol ha megengedem 160-180-nal. (bár ebből a szempontból egy 2,5 literes diesel lehet jobb).
Ebben a rációt keresni olyan mint amikor egy füldműves ismerősöm bizonygatta hogy a kutya milyen haszontalan állat, mert tojást Sem tojik, és a húsát Sem esszük meg, akkor meg minek?
"Azt írtad az 520-as 9 litert fogyaszt, az 535-ös meg 9,8-at. "
Nyilván valamivel többet eszik, azt akartam szemléltetni hogy nem úy ahogy sokan gondolják, hogy a 2 literes -at eszik, a 3,5-ös meg 15-öt.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a kilók és a Technika is sokat számít. Volt szerencsém V8-hoz és mellette Volt kis 1.6-os mx5, az mx is 9,5 öt evett, meg a V8 is.
A szervizben hülyének néztem hogy biztos tolom neki, azért eszik 9 felett. Aztán mondtam hogy a nagy pont ennyit eszik, csak 400 kilóval nehezebb, meg mondhatni 2 ilyen Motor van benne. Beállítás után jobb lett, de nem sokkal.
"Hol mész te 180-al 800km-en keresztül?"
Látom a lényeget sikerült megragadni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!