Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Volkswagen csoport miért...

A Volkswagen csoport miért részesíti előnyben ennyire a kicsi turbós benzines motorokat?

Figyelt kérdés

Az új Octaviába képesek belerakni 1 literes, 3 hengeres motort.

[link]


A turbó jó dolog, mondjuk egy turbós V6-os, egy A8-ban, nagyon jó.

De, beletenni egy alsó-középkategóriásba 1000 köbcentis motort, abszurd.


A franciák is kezdenek elkutyálódni, de ott még nem ennyire durva.

Például a Fluancehoz egész tűrhető motorokat kínálnak.1.6 szívót kínálnak alapnak, 114 lóerővel.


A Talizmánhoz pedig 1.6 turbót kínálnak 150 lóerővel.

A németek meg képesek a Passatba is 1.4-es motort rakni.


A franciák viszont ott kutyálódnak el, hogy biturbósítják a dízeleket.Az 1.6 dci-t 160 lóerőre húzzák fel két turbóval.

Ebben az esetben, szerintem elég lenne egy turbó, de 2 literes motorhoz, úgyis tudna 180-190 lóerőt.



#német #francia #turbók
2016. máj. 14. 21:12
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
Kevesebbet fogyaszt. Városba pl minek 2 literes motor?
2016. máj. 14. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
0%

Akibe szorult egy csöpp kis ész,már régen rájött hogy totál felesleges 1000 ccm nél nagyobb motorral szerelni egy személyautót,ha mégsem,akkor vesz egy kisteherautót.

Egyszóval csak fszhosszabbításként szolgálnak ezek a többszáz lóerős izomautók,de megvannak számlálva a napjaik mert hamarosan elfogy az olaj,a kuvaiti arabok pedig ismét magukalá szarnak majd a sivatagban...

2016. máj. 14. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 A kérdező kommentje:

2#

Az elektromos autók is több száz lóerősek.

A Tesla S olyan erős, mint egy V8-as, ha nem erősebb.

2016. máj. 14. 21:27
 4/25 anonim ***** válasza:
5%
A tesla is csak egy sznob kocsi. Nem is csoda hogy nem szárnyalnak az eladásaik.
2016. máj. 14. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
20%

Mivel ezek a motorok soha nem fognak annyit elmenni mint pl.:egy Japán,Amerikai szívobenzin vagy egy 1.9TDI.

es mivel fogyasztoi tarsadalomban elunk nem erne meg olyan autokat,motorokat gyartani mint regen mivel abban nincs penz.

a rendszer amiben elunk olyan hogy az auto 6 evesen oregnek szamit 10 evig elnek az esetek nagy reszeben es a fizetesek megengedik az auto hosszutavu berleset!

Ertsd ez alatt fizetsz 100e forintnyi osszeget max 150e ebben biztositas es szerviz is benne van...majd 3 ev mulva visszaadod es hozod ki a kovetkezot!

10 eve elek olyan orszagban ahol tenyleg fogyasztoi tarsadalom van es ott ez normalis! 100e merfold es az auto szemetnek szamit.

Senkit nem foglalkoztat,hogy 10.eves koraban mi lesz a kocsijaval mert egy 10 eves kocsit fele havi fizetesebol veszel...

Annyit akartam kihozni a fentiekre hivatkozva,hogy ma Magyarorszagon olvassuk az uj auto teszteket de 200e alatt keresunk ,ami el van szakadva azoktol az orszagoktol ahova ezeket az autokat tervezik...nem a mi eletvitelunkhuz keszultek! 5 evre keszulnek es utana,meg elnek par evet...

A piac porog van rotacio, szalonok mennek a szervizek mennek es mindenkinek viszonylag uj autoja van 10 evnel fiatalabb.

Ez az egeszseges fogyasztoi tarsadalom. Ne ertsetek felre nem ez a legjobb legegeszsegesebb gazdasagi rendszer,de ezek az autok erre a sablonra lettek tervezve...Balkan es Kelet Europa igenyei kiszolgalasa nem jellemzoek rajuk...ertsd 15 ev plusz es 500e km plusz futas teljesitmeny.

2016. máj. 14. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
44%

Azért erőltetik, amiért a többi gyár is. A kicsi, közvetlen befecskendezéses turbós motorokat nagyszerűen lehet optimalizálni az NEDC szerinti fogyasztási és károsanyag-kibocsátási ciklusra. Mérésen irreálisan alacsony értékeket produkál a motor, megvan a károsanyag-kibocsátási flottaátlag, a valóságban meg normális teljesítményt lehet belőle kihozni - igaz, ekkor a mért értékek sokszorosát fogyasztja és pufogja ki, de ez már senkit sem érdekel. Ezt egy ugyanakkora teljesítményű, nagyobb lökettérfogatú szívómotor nem tudja megtenni, mert ott sokkal kisebb a különbség a két üzemállapot (károsanyag-kibocsátási mérés és hétköznapi használat) között. A turbóknál óriási előny, hogy a mérés során rettenetesen alacsony fordulaton, jóformán szívómotorként üzemelnek, nagyon alacsony teljesítménnyel, kis kibocsátási értékekkel. Viszont ha az utcán rálépsz a gázra, csak megjön a kraft, ahogy felépül a töltőnyomás. Szívómotornál ez nem megy, ott az alapjárat közelében csörömpölő motor teljesítménye nem zuhan annyit az optimális fordulatszámhoz képest, hogy megcsinálja a mérést.

Ezért megy ezerrel a downsizing, ezért kellenek ilyen apró turbómotorok. A fogyasztási és károsanyag-kibocsátási szabványok ugyanis sikeresen elrugaszkodtak a valóságtól, ezért muszáj nyakatekert konstrukciót használni.

Itt a példa: "Az 1.6 dci-t 160 lóerőre húzzák fel két turbóval.

Ebben az esetben, szerintem elég lenne egy turbó, de 2 literes motorhoz, úgyis tudna 180-190 lóerőt."

Lehet, csak egy kétliteres motor a tesztpadon rosszabb eredményt produkál, mint egy 1.6-os, ugyanahhoz a teljesítményhez nagyobb szabvány szerinti fogyasztás és károsanyag-kibocsátás tartozik. Ha pedig a flottaátlagot túllépi a gyár, kemény büntetésre számíthat, nem éri meg ezzel játszani.

2016. máj. 14. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
37%

"Ez az egeszseges fogyasztoi tarsadalom."


Ez így lenne akkor ha a forrásaink korlátlanok lennének, de sajnos korlátosak, és ez a fogysztói társadalom a növekedésre van kitalálva, ami a korlátos forrásoknál csak egy lufi.


A kérdésre a válasz: a németek azt mondják, hogy a nagy motorral nem lehetne hozni az egyre szűkebbre szabott környezeti normákat, ezért kis Motor, felhúzva, a normák jobbak valamivel, a fogyasztás meg Humbug. Pont ma is hallgattam a rádióban, hogy a zöldek komolyabb vizsgálatokat követelnek, mert a mai autóknak csak kiolvassák a fedélzeti computert és nem végeznek igazi mérést (ez nekem is új Volt).

És a lényeg hogy azon is megy a hiszti hogy a 4 literes autók akár a valóságban 6-ot is megehetnek.

Egyébként meg miért is enne a kevesebb köbcentis autó ugyanazzal a lóerővel kevesebbet?

Aki általános iskolában odafigyelt fizikából, tudja hogy a semmiből nem lesz energia, és ha egy adott teljesítményhez adott Liter elégetése kell másodpercenként, akkor annak el is kell égnie.


Ez még a szocialista időből visszamaradt téveszme, hogy a köbcenti miatt eszik sokat valami. Szép is lenne hogy ha az 520-as BMW-vel 12 literrel jár valaki akkor az 540-es 24-et enne....

2016. máj. 14. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
45%
Ja és kifelejtettem, nem csak a VW részesíti előnyben, a BMW is építi már egy ideje a 3 hengeres 200 ló feletti förmedvényeket, illetve valamelyiknél kikapcsolgat hengereket.
2016. máj. 14. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
0%

"Mivel ezek a motorok soha nem fognak annyit elmenni mint pl.:egy Japán,Amerikai szívobenzin"


Nézz utána mennyi japán belpiacos autó van 600 és 900 köbcentis turbóbenzines motorral... :)

2016. máj. 14. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
67%
Mondjuk totál mindegy, mert a kis turbos is csak addig mutat jól, míg nincs kihasználva. Alapjáraton pörgetve eprsze hogy kevesebbet eszik mint egy nagyobb motor, de ha ki van használva akkor az üzemanyagot is kéri, tehetnek bármit, a hatásfok akkor is hatásfok lesz.
2016. máj. 14. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!