A Volkswagen csoport miért részesíti előnyben ennyire a kicsi turbós benzines motorokat?
Az új Octaviába képesek belerakni 1 literes, 3 hengeres motort.
A turbó jó dolog, mondjuk egy turbós V6-os, egy A8-ban, nagyon jó.
De, beletenni egy alsó-középkategóriásba 1000 köbcentis motort, abszurd.
A franciák is kezdenek elkutyálódni, de ott még nem ennyire durva.
Például a Fluancehoz egész tűrhető motorokat kínálnak.1.6 szívót kínálnak alapnak, 114 lóerővel.
A Talizmánhoz pedig 1.6 turbót kínálnak 150 lóerővel.
A németek meg képesek a Passatba is 1.4-es motort rakni.
A franciák viszont ott kutyálódnak el, hogy biturbósítják a dízeleket.Az 1.6 dci-t 160 lóerőre húzzák fel két turbóval.
Ebben az esetben, szerintem elég lenne egy turbó, de 2 literes motorhoz, úgyis tudna 180-190 lóerőt.
Akibe szorult egy csöpp kis ész,már régen rájött hogy totál felesleges 1000 ccm nél nagyobb motorral szerelni egy személyautót,ha mégsem,akkor vesz egy kisteherautót.
Egyszóval csak fszhosszabbításként szolgálnak ezek a többszáz lóerős izomautók,de megvannak számlálva a napjaik mert hamarosan elfogy az olaj,a kuvaiti arabok pedig ismét magukalá szarnak majd a sivatagban...
2#
Az elektromos autók is több száz lóerősek.
A Tesla S olyan erős, mint egy V8-as, ha nem erősebb.
Mivel ezek a motorok soha nem fognak annyit elmenni mint pl.:egy Japán,Amerikai szívobenzin vagy egy 1.9TDI.
es mivel fogyasztoi tarsadalomban elunk nem erne meg olyan autokat,motorokat gyartani mint regen mivel abban nincs penz.
a rendszer amiben elunk olyan hogy az auto 6 evesen oregnek szamit 10 evig elnek az esetek nagy reszeben es a fizetesek megengedik az auto hosszutavu berleset!
Ertsd ez alatt fizetsz 100e forintnyi osszeget max 150e ebben biztositas es szerviz is benne van...majd 3 ev mulva visszaadod es hozod ki a kovetkezot!
10 eve elek olyan orszagban ahol tenyleg fogyasztoi tarsadalom van es ott ez normalis! 100e merfold es az auto szemetnek szamit.
Senkit nem foglalkoztat,hogy 10.eves koraban mi lesz a kocsijaval mert egy 10 eves kocsit fele havi fizetesebol veszel...
Annyit akartam kihozni a fentiekre hivatkozva,hogy ma Magyarorszagon olvassuk az uj auto teszteket de 200e alatt keresunk ,ami el van szakadva azoktol az orszagoktol ahova ezeket az autokat tervezik...nem a mi eletvitelunkhuz keszultek! 5 evre keszulnek es utana,meg elnek par evet...
A piac porog van rotacio, szalonok mennek a szervizek mennek es mindenkinek viszonylag uj autoja van 10 evnel fiatalabb.
Ez az egeszseges fogyasztoi tarsadalom. Ne ertsetek felre nem ez a legjobb legegeszsegesebb gazdasagi rendszer,de ezek az autok erre a sablonra lettek tervezve...Balkan es Kelet Europa igenyei kiszolgalasa nem jellemzoek rajuk...ertsd 15 ev plusz es 500e km plusz futas teljesitmeny.
Azért erőltetik, amiért a többi gyár is. A kicsi, közvetlen befecskendezéses turbós motorokat nagyszerűen lehet optimalizálni az NEDC szerinti fogyasztási és károsanyag-kibocsátási ciklusra. Mérésen irreálisan alacsony értékeket produkál a motor, megvan a károsanyag-kibocsátási flottaátlag, a valóságban meg normális teljesítményt lehet belőle kihozni - igaz, ekkor a mért értékek sokszorosát fogyasztja és pufogja ki, de ez már senkit sem érdekel. Ezt egy ugyanakkora teljesítményű, nagyobb lökettérfogatú szívómotor nem tudja megtenni, mert ott sokkal kisebb a különbség a két üzemállapot (károsanyag-kibocsátási mérés és hétköznapi használat) között. A turbóknál óriási előny, hogy a mérés során rettenetesen alacsony fordulaton, jóformán szívómotorként üzemelnek, nagyon alacsony teljesítménnyel, kis kibocsátási értékekkel. Viszont ha az utcán rálépsz a gázra, csak megjön a kraft, ahogy felépül a töltőnyomás. Szívómotornál ez nem megy, ott az alapjárat közelében csörömpölő motor teljesítménye nem zuhan annyit az optimális fordulatszámhoz képest, hogy megcsinálja a mérést.
Ezért megy ezerrel a downsizing, ezért kellenek ilyen apró turbómotorok. A fogyasztási és károsanyag-kibocsátási szabványok ugyanis sikeresen elrugaszkodtak a valóságtól, ezért muszáj nyakatekert konstrukciót használni.
Itt a példa: "Az 1.6 dci-t 160 lóerőre húzzák fel két turbóval.
Ebben az esetben, szerintem elég lenne egy turbó, de 2 literes motorhoz, úgyis tudna 180-190 lóerőt."
Lehet, csak egy kétliteres motor a tesztpadon rosszabb eredményt produkál, mint egy 1.6-os, ugyanahhoz a teljesítményhez nagyobb szabvány szerinti fogyasztás és károsanyag-kibocsátás tartozik. Ha pedig a flottaátlagot túllépi a gyár, kemény büntetésre számíthat, nem éri meg ezzel játszani.
"Ez az egeszseges fogyasztoi tarsadalom."
Ez így lenne akkor ha a forrásaink korlátlanok lennének, de sajnos korlátosak, és ez a fogysztói társadalom a növekedésre van kitalálva, ami a korlátos forrásoknál csak egy lufi.
A kérdésre a válasz: a németek azt mondják, hogy a nagy motorral nem lehetne hozni az egyre szűkebbre szabott környezeti normákat, ezért kis Motor, felhúzva, a normák jobbak valamivel, a fogyasztás meg Humbug. Pont ma is hallgattam a rádióban, hogy a zöldek komolyabb vizsgálatokat követelnek, mert a mai autóknak csak kiolvassák a fedélzeti computert és nem végeznek igazi mérést (ez nekem is új Volt).
És a lényeg hogy azon is megy a hiszti hogy a 4 literes autók akár a valóságban 6-ot is megehetnek.
Egyébként meg miért is enne a kevesebb köbcentis autó ugyanazzal a lóerővel kevesebbet?
Aki általános iskolában odafigyelt fizikából, tudja hogy a semmiből nem lesz energia, és ha egy adott teljesítményhez adott Liter elégetése kell másodpercenként, akkor annak el is kell égnie.
Ez még a szocialista időből visszamaradt téveszme, hogy a köbcenti miatt eszik sokat valami. Szép is lenne hogy ha az 520-as BMW-vel 12 literrel jár valaki akkor az 540-es 24-et enne....
"Mivel ezek a motorok soha nem fognak annyit elmenni mint pl.:egy Japán,Amerikai szívobenzin"
Nézz utána mennyi japán belpiacos autó van 600 és 900 köbcentis turbóbenzines motorral... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!