Van a baráti körödben amolyan nagy "dízel" fan?
Én ilyen körökben mozgok a magam benzines Ventojával, és sokszor viccelődtek már,hogy csak azért haverkodnak velem, mert VW, meg volt,hogy egyszerre annyi baja lett a kocsimnak,hogy azt mondtam inkább eladom, és VR6 Passatot veszek, akkor is folyamatosan küldték a dízel autókat,hogy ezt nézzem, ezt vegyem stbstb...
Ez persze nem is probléma, megnézem, úgysem kell, és kész.
De hiába a mondom némelyiküket a barátomnak, azért mikor közúti veszélyeztetést követnek el valaki ellen mert az "Honda", vagy beszólogatnak a parkolóban a Hondás papának aki azt sem tudja mi van...olyankor azért tényleg elgondolkozom,hogy ez mennyire gáz.
Ezekkel az emberekkel nőttem fel, gyerekkorom óta ismerem őket, szóval a ne haverkodj felük jelmondat mehet a kukába, de remélem ,hogy ezt kinövik előbb vagy utóbb, mert ciki.
Én is Volkswagen fanatikus vagyok, de sok Honda tetszik, meg igazából leszarom a márkát...és az még csak egy dolog,mikor a Hondát szidják, de amikor már bővítik a kört a benzinesekre, akkor a fejemet a falba verem.
Egyébként dízellel kezdtem, és nem volt jó móka mikor nem indult télen, pedig karban volt tartva, de valami sosem volt jó neki (öreg autó is volt)
A benzines meg mindig beindul, és én inkább üzemanyagra költök mint alkatrészre.
A kérdésem, hogy aki ismer ennyire szélsőséges dízeleseket, hogy viseli?Kinövik ezt idősebb korukra az emberek?
#11-es: 1800-nál még nem húz? ? ? Szerintem inkább 1750-3000-ig van a gyárilag használható tartománya a motornak, fölötte már csak forog.(őszintén mikor használom ott? 2000rpm@140)
1liter tartalék olaj csak a vw benzines 1.4 1.6-os motorjaihoz kell, mert azok azért szeretik enni rendesen.
Egy benzines nem feltétlen olcsóbb mint egy dízel, nekem volt egy 1.4-es ford fiestam kb 700e költöttem a 400e ft értékű autóra motorikusan. Jelenleg a dízelre csak a kopó dolgok, pedig magyar viszonylatban sok km van benne.
Vannak persze. Én is dízellel járok, de csak azért mert a munkám miatt hirtelen kellett egy autó és ezt nem lehetett kihagyni (csak át kellett venni a nevemre, meg kicsit kilakatolni).
Következő autómnak az e46-os bmw-t néztem ki, de nem dízelt, hanem 6 hengeres benzinest. Tetszik kívül, belül és hátul hajt :) ( Bár rengeteg bmw szalad az utakon és sok a külföldről behozott, nem egyszerű hathengeres benzinest venni. Csak nézzetek rá a hahura, kifolyik a monitorról a sok 316i és a 320d)
Természetesen a dízel mániás haveroktól/ kollégáktól mindig kapom a jobbnál jobb tanácsokat, miért vegyek inkább vw konszern tdi-t.
Ugyanis bmw-t csak az vesz, akinek kicsi a dákója, a tdi eljár 4,5 literből, a béjemvé mellé benzinkút kell, folyton költhetek alkatrészre stb...
Egyébként szerencsére egyikőjük se az a hardcore dízel mániás, aki a másik márkát leköpi, csak simán nem létezik más a számukra, mint a tdi.
Én a gazdaságosság híve vagyok.
Volt egy csomó autóm már. Benzines és dízel is.
De van egy 23 éve vásárolt -csillagos- dízel autóm, amiben még SOHA(!) semmi sem romlott el a mai napig.
Természetesen a kopó alkatrészek időben cserélve és a szervizeket is gondosan betartva.
Ki lehet számolni, hogy hány millió Ft-ot spóroltam meg csak az üzemanyagon.
Bocs.
"És mindig szorozzák, hogy 2 litert spórolnak, az 600 Forint, az ennyi meg ennyi alatt, x100 ezer, vagy millió. :D De megkérdezed miért 3000-ért tankol nem tud válaszolni."
Azért ba**od, mert a dízellel ennyi pénzből megyek vagy 170-180 km-t, egy ugyanolyan erős benzinessel meg 100-at max...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!