Autózni vagy motorozni "költségesebb"?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A haveromnak Hayabusája van.
Az autóm meg sem közelíti sem a fogyasztását, sem azt az összeget, amit minden évben rá kell költenie a motorra.
Arról nem is beszélve, ha visszaosztjuk az éves költséget az éves üzemórával, az ilyen motor fenntartása a sokszorosába jön ki mint egy átlagos autóé!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10-es: olvasd el kérlek a kérdést. :) Olyan árfekvésben nem is a pimp my gagyituning kettes golfról beszélünk.
De poén azért hogy egy high end motorhoz átlag autót hasonlitotok. :)
Nem is esetleg egy M-sorozatos BMW-t vagy S* audit, és japánokról nem is beszélek inkább (Nissan ***SX, vagy egy wankel Mazda). Vagy hozzam fel példának a másik itthon drágán fenntartható amerikai izomautókat? És még nagyon végletegben, szupersport vagy luxuskategóriáról szó sem esett...
És igen, egy gyári sportmodellen is lehet alakitani, más felnit tenni rá, esetleg ültetni rajta, fóliázni, akár a motort is lehet piszkálni. És nem feltétlen lesz belőle tuningjóska verda. Csak egy autót legalább a ha a saját izlésvilágodnak megfelelőre szeretnél alakitani, a lehetőség számtalan.
Golf V GTi jó példa erre: Gyárilag is jó az autó, de abban a motorban még rengeteg tartalék van. Turbó tönkremegy a tuning közben? Többszázezres tétel, egy alkatrész.
Én elismerem, hogy drága a motorozás, főleg olyan szinten amiket itt irtatok, de ne hogy itt bárki is azt higyje hogy egy autó 15 ezer (ami valójában 10 ezer) km-erenként olaj csere meg legolcsóbb leggagyibb 4db gumi 50K-ért és slussz passz mehetünk csapatni :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
utolsó, szövegértésből 2-es voltál, ugye?
Azt írja a kérdező, hogy egy NEM egy 900e forintos autóról beszél... hanem azt, hogy drágábbról.
Csak a miheztartás végett, mielőtt megint költesz valami ostobaságot egy új CBR 2,5 millió egy Honda Jazz pedig 3,8. Senki nem hasonlított semmiféle "high-end" motort semmihez. A high-end motor nem a gyári 650-es cbr...
Egy átlagos, jó állapotú középkategóriás autót üzemeltetni lényegesen olcsóbb, mint egy szintén átlagos, jó állapotú 600-as gyorsasági motort HA UGYAN ANNYIT HASZNÁLJA AZ EMBER. Lehet pontozgatni, de ez egy egyszerű tény.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nyilván nem tudok olvasni, ezért nem látom a kérdésben sem az általad emlitett "Normál közlekedést".
Egyébként de, 11-es hasonlitotta a Hayabusát egy átlag autóhoz.
Valamelyik előtted válaszoló meg jött az 50ezres gumiszettel...
Én meg arra fel hoztam példának a költségesebb autókat.
De nyilván ahogy mondod egy átlag autó esetében nem kell annyit költeni, mint egy átlag motorra, de én nem is átlag autóról beszéltem. Azt meg csak a kérdező tudja hogy ő mit akar.
Mi van ha zárt pályán akar ökörködni full épitett járművel? :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nah írtátok hogy a motor költségesebb.
Motort megveszed egyszer 1 milláért mondjuk, és veszel ruhát és sisakot is 150-200 ezerért. Ennyi, kész, ezt egyszer megvetted, utána nem kell ilyenre költeni. Utána már csak tankolni kell, esetleg olajat cserélni, és apróságokat cserélni, max néhány tízezer forintos tételek szoktak közbejönni. Persze ezt úgy számolom, hogy 4-5000 km-t megyek egy évben, és a sportmotorosok 95%-a ennyit megy vagy kevesebbet, mert van autó is, és inkább csak hobbiból motorozunk. Nekem évente gumicsere, olajcsere, biztosítás meg ilyenek, fékbetét, meg ilyen dolgok, nem kerülnek többe egy év alatt, mint 120-150 ezer forint. Lehet hogy ennyiből fenntartasz mondjuk egy Swiftet is (kétlem), na de az élmény....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bukó: 130-150
Csizma: 50-70
Ruha: egyrészes 200-300
két részes is kb itt van egy normális
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!