Autózni vagy motorozni "költségesebb"?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy komolyab bmotor sem olyan olcsó dolog, elég csak a fogyasztásra gondolni, 4-8 liter között simán kérhet egy erősebb mtor.
Ennyiből eny kissebb autó is kényelmesen elmegy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előzőek nem tudom mennyit motoroztak eddig, de azonos futásteljesítmény mellett (tehát mondjuk évi 20,000 km) nem is kérdés, hogy egy motor SOKKAL költségesebb.
Fogyasztás azonos ha nem több, szervíz drágább és gyakoribb, ráadásul míg egy autó élettartama 3-400,000 km addig egy 600-as sportmotoré max. 100,000 km, de az itthon futó gépek 90%-a már 60,000 alatt motorfelújításon esik át, mivel hobbi célra használják és ha hajták őket kopnak...
Arról nem is beszélve, hogy egy motor leginkább 1 személyes, időjárás limitálja a használatát... És akkor még a normális motoros védőfelszerelésről nem is beszéltem, amiből ha normálisat veszel drágább lehet, mint egy használt CBR.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5-ös írja jól.
Egy motor költségesebb.
Kezdjük az elején, csak egy normális felszerelés(ruha, sisak, kesztyű(k), csizma, esőruha több 100.000 Ft!
Gumik gyorsan kopnak, sokkal sűrűbb olajcsere.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Látszik mennyit motorozunk, rajtatok meg látszik mennyire nem vagytok autób*zik. :D
Azért egyrészt nem mindenki megy 20K km-t még kocsival se egy évben, nemhogy motorral. Plusz ha valami értelmes sportosabb autóról van szó, 2-3 guriga vagy a felett, (vagy egy újabb vagy egy kipofozott régebbi) rendes gumiszett autóra kb annyi mint 2 teljes védőfelszerelés ára motorra :) Nem beszélve az RWD autókról, ahol simán lehet apritani a gumikat szintúgy.
Igazából ez mind attól függ mennyire hobbi. Azért autóra is vannak komoly tételek, főleg ha gyáritól 2-3-4 collal nagyobb felniken gurulsz, kerékcsapágy hirtelen kötelező szerviz része lesz, és abból 4 van :) Az se olcsóság. És még nem beszéltünk sportfutóműről, a motor húzásáról meg az optikáról semmit.
Plussz motort könnyebb otthon bütykölni, több ismerősöm is otthon elbohóckodik vele, blokkot is valaki otthon szétkapja magának. Egy futómű-fékbeállitás vagy motorgenerál szakszerű munkát igényel, szakszerű gépeket és szakembereket.
Szerintem ha komolyan űzi az ember mint hobbit, egy autó sokkal költségesebb... Ha egy kész autót hajtasz, max valami mutatós felnivel, nyilván kevesebb költséget von maga után.
Egyébként kérdésben: "ha NEM egy 300-900ezer ft-os autót hasonlítok egy 600-as gyorsaságihoz?"
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
# 8
Normál közlekedésről kérdezett a kérdező, nem pimp my ride gagyituningerekről, akik a golfra 22-es kereket faragnak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!