Dízel autón tanultam meg vezetni, hogy tanuljak meg vezetni a benzinest?
A dízel autón elég volt induláskor, parkoláskor a kuplungot nyomnom és az úgy jó volt. Elsőre meg lett a forgalom vizsgám, bár nem hittem volna, mert nem vagyok egy született sofőr, amúgy is csak kényszerből mentem vezetni.
Itthon benzines autónk van. Mikor megjött a jogsim, apósom kitalálta, hogy vigyem el valahova. Na elindulni se tudtam vele, nem értettem mi a baj. Végül sikerült valahogy. Aztán meg egy emelkedőn nem tudtam elindulni, gurultam visszafelé, még az se jutott eszembe, hogy lefékezzek, mert mögöttem állt egy autó, úgy kellett rámszólni, annyira pánikoltam. Nem tudom hogy sikerült kijutnom onnan, Mondtam is, hogy többet nem vezetek, mert balesetveszélyes vagyok. De aztán megint mennem kellett valahova. 5-ször !!! fulladtam le csak akkor amikor próbáltam kitolatni a házunk elől. De nem ez a legnagyobb baj, hanem hogy csak az első tolatási kísérlet előtt néztem körül, utána már annyira ideges voltam meg pánikoltam, hogy nem is néztem hátra csak nyomtam a gázt. A "sikeres" tolatás után meg előre nem ment, ott csak 3-szor fulladtam le. Mert ha kicsit nyomom a gázt lefullad, ha nagyon, akkor meg annyira gyorsan elindultam előre, hogy rángatott az autó meg ilyenek. Visszafele ugyanez volt a parkólóhelyről való kitolatással, ott már volt mögöttem egy autó, hát nem örült neki, hogy ott bénázok előtte az út közepén, aztán meg csak 30-al mentem, mert 100 m-re volt egy körforgalom. Úgy tanultam vezetni, hogy 100 m-re a körforgalomtól már lassítanom kell, vizsgán is így csináltam és átmentem. De úgy néz ki, a való életben nem így van. Dudált is rendesen a mögöttem lévő sofőr, na annál jobban ideges lettem.
A kérdésem: akkor mégis hogy a francba van ez? Van jogsim, ugyanolyan jogon vagyok kint az utcán, mint aki 30 éve vezet. (Kb. 2 hónapja van meg, azóta 3-szor kellett vezetnem, kényszerből). Hogy tanuljak meg vezetni, ha nem merek kimenni, mert nagyon balesetveszélyes vagyok (elfelejtek körülnézni meg indexelni mert annyira lefoglalnak a pedálok meg a váltó) és a forgalmat is akadályozom???? Ugye a többi sofőr meg nem tudja, hogy azért bénázom, mert akkor vezetek először benzinest, inkább dudál... Ne adj'Isten még egyszer vezetnem kell, hogy parkolok le 2 autó közé? (Dízel autóval lassan de biztosan ment) Mert ha nem nyomom a gázt, lefullad, ha nyomom, kontrollálatlanul megugrik. Írjam ki a kocsi hátuljára, hogy "kezdő sofőr vagyok vigyázz rám"? Vagy dobjam ki a ***-ba a jogsimat, mert ez nekem nem megy??
Ja még annyi, hogy ebben a városban nem volt gyakorlati oktatás, másik városba kellett átjárnom. Ott már fejből tudtam melyik kereszteződésnél van kézifékes indulás, melyik kereszteződést kell 1-esben, melyiket 2-esben megközelíteni. Ezért van, hogy itt meglepődőm, ha próbálok indulni, de visszacsúszik az autó.
, Ha a dízel autóm egyszerre engedtem fel a kuplungot és nyomtam a gázt, nagy hangja volt a motornak, és rám szólt az oktató, hogy az úgy nem jó. Ezért nem megy, hogy így induljak el a benzinessel. Ennek nagyon hangosan zúg a motorja ha sikerül elindulnom, amihez nem vagyok hozzászokva és úgy érzem hogy valami nem jó, szóval nyomom össze vissza a pedálokat: vagy lefulladok, vagy megugrik előre az autó.
Én benzinesen tanultam, és dízelem lett.
Azt használom már több mint két éve.
Egyszer ki akartam próbálni haverom kocsiját, egy kicsi Suzukit, csak leparkolni vele. KB 3x fulladtam le vele, de úgy, hogy észre se vettem, ugyebár a benzinesnek magasabb a hangja, egy jobb fajta kocsinak halk is.
Szóval nó para, gyakorolni kell, de nem úgy, hogy nah akkor menjünk ide-oda, hanem ülj be a kocsiba valami nyugis helyen és gyakorold az elindulást. Ennyi.
Az oktatóm velem is úgy csinálta, hogy oké, indulj el, állj meg, újra indulj el, és ezt így 20x a gyakorlópályán.
Aztán ha már ez rendesen megy, menj ki kisebb utakra, valamikor amikor nincs forgalom, csak annyiban, hogy szokjad a kanyarok bevételét, újra gázt adást, csúsztatást, stb.
Parkolgass kis valamerre, szintén ahol nincsenek sokan.
Ha ez megy, akkor menj rendesebb forgalomba. És ha már az is megy, akkor menj ki a Pesti Hungária körútra reggel 7-8 között vagy délután 4 körül. Nah, ott gyakorolhatod az elindulás-megállást.
Én hasonló problémával üzdöttem, és végül az volt a megoldás, hogy felhívtam az oktatómat, és megkértem, segítsen.
mentünk a városban egy kört, kimentünk tanpályára, és kb másfél óra alatt teljesen rendbe tette az elindulásomat. pedg előtte folyamatosa, ha meg kellett bárhol bármiért állnom, lefulladtam, sokadszorra sikerült csak elindulnom.
szóval az oktatóm beült mellém, és immár utasként volt számomra hatalmas segítség.
és egyébként egy T-betű ilyenkor simán elfér a kocsi s*ggén... had lássák, hogy nem jó, ha túl közel állnak hozzád.
Ja, igen, tanpályán mi is azt csináltuk, hogy mentem körbe-körbe. megálltam, elindultam. 10 méterután megálltam, elindultam.
az emelkedőn is 3-4x megálltam, elindultam, majd lssan visszacsorogtam az aljára és újra
mondjuk kézifékes elindulást nem tanultunk, én akkor estem pánikba, amikor párommal először álltunk meg a híd végében, az meg berántotta a kéziféket, hogy "majd ő segít". én meg azt sem tudtam, hogy akkor most mi van??? utána mentem még kb 5-10 km-t apóssal, egyedül, barátnővel... majd ezen a 10 km-en és vagy 5 tucat lefullason túl döntöttem úgy, hogy oké, MOST felhívom az oktatót.
Az lesz a legegyszerűbb, ha keresel egy oktatót, akinek benzines autója van.
"Érzésre" egyébként az a baj, hogy túl gyorsan engeded a kupplungot, illetve a benzines motornak egy picit nagyobb gáz kellhet elinduláskor. Ha nagyon bőg a motor, akkor a gázpedált sem elég finoman nyomkodod. Azt tudod, hogy a kupplungnak van egy ún. fogáspontja? Ha ez a fogalom számodra ismeretlen, akkor ne is haragudj, de sz*r oktatód volt. Pont az alapokat nem tanította meg jól.
Mondjuk apósom benzines Suzukija engem is rendesen megszivatott... de annak a műszaki állapota sem a legjobb.
De a céges G Astráról számomra csak utólag derült ki, hogy nem dízel. Csak az tűnt fel, hogy elinduláskor nagyon hörög. Meg néha lefulladok vele. Aztán a kollégával elmentünk tankolni, na ott minden kiderült :)
Egyébként a kedvencem a Renault Master, azzal már sikerült véletlenül hármasban is elindulnom :D
Szóval semmi vész, az első önálló utam nekem is katasztrofális volt... néha még most is az :)
Amúgy meg én is új hús vagyok az utakon, tavaly nyár óta van jogosítványom és eddig kb. 1600 km-t vezettem.
Köszönöm, megnyugodtam, hogy nem én vagyok az egyetlen ilyen problémával. :)
Jó ötleteket adatok, felhívom majd az oktatómat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!