Használt német autó vagy vadonatúj olcsó kategóriás?
Évi 40-50 ezer km-t megyünk, jelenleg két Ford Focusunk van, az egyiket szeretnénk 1 éven belül lecserélni egy fiatalabb autóra. Az autó főleg autópályán, külföldön menne, így fontos az előnyös fogyasztás és a kényelmes belső tér. Kb 3-3,5 millió forintot szánnánk az autócserére, két verzió közül kellene választanunk:
1. Veszünk egy 5-7 éves német autót (VW Passat/Jetta, Skoda Octavia) 100-150 ezer km-rel, valószínűleg egy turbódízelt alacsony fogyasztással. Azonban itt vállalnunk kellene a használt autó rizikóit, lehet belenyúlunk egy visszatekert céges autóba pl. vagy csak simán sok a javítása, mire épkézláb autó lesz belőle (az újabb Focus vagy fél milliónkban volt, mire rendbe hoztuk vétel után, az első fél évben szerelőtől szerelőig futkoztunk vele). 100-150 ezer km-nél már számolni kell vezérlés cserével, ha rosszul volt kezelve az autó, váltó-turbó-motor gondok is előjöhetnek már. Cserébe elvileg megbízhatóbb autót kapunk alacsony fogyasztással, valószínűleg nem hiába híres márkanévvel.
2. Veszünk egy kevésbé neves új autót 0 km-rel, pár év garanciával. Ez lehetne egy Kia, Dacia vagy az új Lada (mint írtam, az autócsere csak kb 1 év múlva lesz esedékes). Ezekből persze csak a nagyobb, komolyabb felszereltségűekre gondolok. Elhajtjuk a garancia lejártáig vagy max. 5 évig, majd eldöntjük, mi legyen vele. Itt nincs akkora rizikó, vajon az előző tulaj hogy használta, cserélve volt-e benne az olaj meg a szűrők rendesen, mennyi benne a valós km, 5+ évesen már kezd rohadni...stb. Viszont lehet, hogy előjönnek gyári hibák, lehet rosszak a töréstesztek (balesetnél ez sem utolsó), lehet kényelmetlenebb az ülés, vagy hamar tönkremennek az alkatrészek benne, vagy kicsit többet fogyaszt, bármi.
Szóval ti melyik irányban keresgélnétek inkább? Használt német autó vagy vadonatúj olcsó kategóriás?
Én inkább használt kocsit vennék, ez már nem aprópénz, szóval nem lepukkant xarok közül kell nézelődni!
Ennyiért már simán vezetett szervízkönyves megkímélt állapotú német kocsit kaptok!
Én 3,5-ért vettem 7 évesen a 320D BMW-met magyarországi első forgalomba helyezésű, 83 ezer km-el végig márkaszervíz, megkímélt állapot! Ráadásul ez még prémium kocsi, ennyiért Skoda-ból aranyat kapni!
Szóval most ha magamnak feltenném a kérdést, hogy átülnék egy új, de fapados kocsiba, mindegy, az hogy Dacia, Suzuki, vagy Skoda, biztosan nem lenne a válasz!
Attól meg nem kell megijedni, hogy hajtották már pár évig, csak jól körül kell nézni, meg szerelővel átnézetni!
Sajnos itt sokan nem tudnak számolni, csak ész nélkül hajtogatják, hogy "új autót kell venni, mert az új autó az új autó".....
Csak azt az iciri-piciri apróságot felejtik el, hogy ahogy kihozza a boltból azt a 3 milliós "új autót", abban a pillanatban már csak a felét éri!!
Másfél milliónak husss!
Aki meg 3 millióért vett egy német prémium autót, az a VALÓS PIACI árán vette, és hasonló összegért bármikor ki is szállhat belőle és nem bukik rajta azonnal másfél milliót!!
Kapíto??!
Amúgy abból az ablakon kidobott másfél millából, akár további tíz évig is lehet szervizelgetni azt a prémium autót majd....
Így van, egyrészt az új autó értékvesztésével is számolni kell, amit legtöbben nem számolnak a fenntartáshoz pedig nagyon is kellene. Épp ezért, újat venni, mert valaki nem ért hozzá, elég nagy hülyeség, én se veszek új házat csak azért mert nem vagyok építész.
Ennek a garanciának se árt azért utána nézni, mert egy részt végig márkaszervizbe kell vinni, ha tetszik ha nem, másrészt van futott km korlátozás, másrészt meghatározzák hogy mire vonatkozik a garancia. Nem kell azt gondolni, hogy 6,5 fél év után beviszem majd a 250-et futott Kia-t a szakszervizbe aztán ingyen garanciában kicserélnek rajta mindent.
Valószínűleg a kettő között van a jó választás, venni egy valós futású 2-3 éves autót (akár plusz garit vennni rá, ha van értelme), akkor már az értékvesztés nagy része megvolt, meg a garanciális dolgokat is orvosolták.
Dacia, Suzuki leginkább városban jók. De a hátsód, meg a derekad nagyon nem fogja megköszönni, ha egy Hamburg-Pest távot letolsz vele igy.
Én is inkább valami használt Passatot, Golfot néznék valami megbizható motorral. Nyilván lesz baja, de melyik motornak/autnak nincsen nyügje? Szerintem ez a japán autó dolog tul van tolva. Valóban jók, de nem hiszem, hogy pl egy VW-nél olyan nagyon jobb lenne, mellesleg egy középkategoriás Toyotába is horror áron vannak már az alkatrészek lassan. (2019-es RAV4 szélvédö 330 ezer munkadijjal együtt)
Nyilván a VW csoportál ott van a DSG, meg miegyéb, ami jo drága, ha beszarik, de ez a döntés szerintem az emberek 90 százalékànàl érzelmi alapon megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!