Használt német autó vagy vadonatúj olcsó kategóriás?
Évi 40-50 ezer km-t megyünk, jelenleg két Ford Focusunk van, az egyiket szeretnénk 1 éven belül lecserélni egy fiatalabb autóra. Az autó főleg autópályán, külföldön menne, így fontos az előnyös fogyasztás és a kényelmes belső tér. Kb 3-3,5 millió forintot szánnánk az autócserére, két verzió közül kellene választanunk:
1. Veszünk egy 5-7 éves német autót (VW Passat/Jetta, Skoda Octavia) 100-150 ezer km-rel, valószínűleg egy turbódízelt alacsony fogyasztással. Azonban itt vállalnunk kellene a használt autó rizikóit, lehet belenyúlunk egy visszatekert céges autóba pl. vagy csak simán sok a javítása, mire épkézláb autó lesz belőle (az újabb Focus vagy fél milliónkban volt, mire rendbe hoztuk vétel után, az első fél évben szerelőtől szerelőig futkoztunk vele). 100-150 ezer km-nél már számolni kell vezérlés cserével, ha rosszul volt kezelve az autó, váltó-turbó-motor gondok is előjöhetnek már. Cserébe elvileg megbízhatóbb autót kapunk alacsony fogyasztással, valószínűleg nem hiába híres márkanévvel.
2. Veszünk egy kevésbé neves új autót 0 km-rel, pár év garanciával. Ez lehetne egy Kia, Dacia vagy az új Lada (mint írtam, az autócsere csak kb 1 év múlva lesz esedékes). Ezekből persze csak a nagyobb, komolyabb felszereltségűekre gondolok. Elhajtjuk a garancia lejártáig vagy max. 5 évig, majd eldöntjük, mi legyen vele. Itt nincs akkora rizikó, vajon az előző tulaj hogy használta, cserélve volt-e benne az olaj meg a szűrők rendesen, mennyi benne a valós km, 5+ évesen már kezd rohadni...stb. Viszont lehet, hogy előjönnek gyári hibák, lehet rosszak a töréstesztek (balesetnél ez sem utolsó), lehet kényelmetlenebb az ülés, vagy hamar tönkremennek az alkatrészek benne, vagy kicsit többet fogyaszt, bármi.
Szóval ti melyik irányban keresgélnétek inkább? Használt német autó vagy vadonatúj olcsó kategóriás?
"nem egyszer próbáltak minket átverni, sőt az első Focusunk egy autószerelőtől van, de ő is valami visszatekergetett, agyonhajtott külföldi autót akasztott a nyakunkba."
Ugye nem haragszol meg érte, de mivel bebizonyítottátok, hogy egyáltalán nem értetek az autókhoz, ezért nektek csak új autó való. (Bár esélyes, hogy nektek abból is valami sérültet, trélerről leesettet stb-t fognak majd eladni.)
Aki ért hozzá az kimegy, körbenéz, és kiválasztja a neki megfelelőt, ami 10 évesen is többet tud mint amit pl. egy Dacia valaha is tudna.
Igaz, hogy mi nem a km.-órát nézzük, hanem sokminden mást, amit itt úgy sem lehetne megtanítani.
Téged meg vigasztaljon, hogy -egyesek szerint- a Dacia az egyik legjobban legyártott autó,
hiszen még soha egyet sem hívott vissza a gyár...
:)
Olcsóbb újat szerintem. Hosszu utak külföld.
Lerobbanni drága lenne.
Ha mégis használt akkor csak magyarországi leinfirmálhatót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!