Kezdőként mit gondoltok, ha a lábam a kuplung mellett vagy előtt és hirtelen kellene fékezni, de abban a pillanatban csak a fékre "taposok" kuplung nélkül, mert meglepődtem és nem tudtam jól reagálni az nagy gáz?
Pont ez a jó, NEM szakítjuk meg állandóan a hajtást, főleg ha lassulni kell. NE mondj le a motorfék adta plusz segítségről!
Anyum is állandóan kinyomja a kuplungot, pedig az nem jó. A hajtást csak akkor szakítjuk meg ha nagyon muszáj.
Kezdőként azt tanuld meg leginkább, hogy ne menj bele veszélyes szitukba, és tartsál nagyobb féktávolságot, akkor nem fogsz majd "meglepődni".
Egy tapasztaltabb vezetőnek, csak igen ritkán kell vészfékeznie.
Ha fékezel, akkor közben van rá időd, és a kuplungot még ki tudod nyomni az utolsó pillanatban, mert lefullasztani egy motort, az jogsival már nagyon égő.
Utolsó!
Amíg még kint van a "T" betű az autódon, addig ne akarjál itt vezetési tanácsoklat osztogatni!!
Nálad mindenképpen, de még így sem tudok rájönni, hogy mi is az az általad írt: "motrofék", ami "segít legalább".
(Nálunk itt Bp.-en motorféknek mondanák.)
Attól függ mennyivel mész, milyen szituáció.
Ha nem indokolt, nem kell kinyomni a kuplungot. Bár satufékezésnél, mindenképpen megállás a cél, akkor azért más a helyzet.
Ne foglalkozz vele. Semmi gond nincs a gyakorlatban azzal ha nem kuplungolsz. Figyelj inkább a szituációra!
Egyébként durva fékezésnél a "motorfék" nemhogy segít, hanem a fékezés ellen hat, mert a motort is le kell fékezni, ezért kikuplungolva érhető el a legrövidebb fékút, de arra ugye külön oda kell figyelni, szóval nem érdemes vele foglalkozni. Az átlag ember meg úgysem hajt végre annyi vészfékezést hogy "benne legyen a lábában" a vészfékezés csínja-bínja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!