Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Állítható futóművel csak...

Állítható futóművel csak ültetni tudom az autót vagy emelni is lehet?

Figyelt kérdés
Mazda5 ről van szó, a gyári kerék 16" nekem 18" van fent 225-ős gumival,nagyon szép de ha beülünk 6 fő + csomagok akkor menet közben bele-beleér a sárvédő ívbe a gumi!

2016. ápr. 26. 07:36
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Létezik olyan futómű, amivel az eredetinél nagyobb magasságot is el lehet érni, de ritka, mert általában az ültetés a cél. A sárvédőívbe beleérő gumira viszont van megoldás: a "nagyon szép" helyett váltóméretű gumit kell választani, az nem ér hozzá semmihez, amihez nem kell.
2016. ápr. 26. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
79%

Első jól mondja, rakj fel váltóméretű gumit. Eleve nagyon gázul néz ki a magas kocsi vékony gumival, ha még emeled még rondább lesz.


Egyébként ritka mint a fehér holló az állítható futóművek közötti az emelhető. Többségével még a gyári magasság sem érhető el

2016. ápr. 26. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 veterán vas ***** válasza:
53%

Autó "babrálás" előtt illik gondolkodni.


1. A családi autót nem szoktuk leengedni/choppolni/bukócsövezni/pirospettyesre fújni, stb.

2. Amennyiben mégis futómű ültetésre vetemedünk;) akkor fogadjuk el,hogy azzal az autóval nem tervezünk a famíliának országjáró túrát, bőröndökkel kiskutyával, nagypapával.


Kompromisszum kérdése.

2016. ápr. 26. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Létezik, de sokkal egyszerűbb oylan gumit használni ami gyárilag elfogadott.
2016. ápr. 26. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

225/40R18 váltó méretként szerepel ennél a típusnál a Mazda oldalán ezért nem értem én sem hogy hogy érhet bele.


A 3. Kommentelőnek: - nem ültetni szeretném hanem ellenkezőleg emelni és csak akkor amikor nagyobb terhelést kap! Mert a mindennapi használatban egyébként nincs vele baj.

2016. ápr. 27. 01:21
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, akkor nincs más megoldás kisebb váltóméret kell felniből is meg gumiból is mert erre keskenyebb gumit már nem tudok tenni.
2016. ápr. 27. 01:25
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Akkor itt inkább ET probléma lehet
2016. ápr. 27. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
70%

Sok autóhoz készítenek a hátsó rugóba illeszthető légrugót. Ha hátul tekercsrugó van és nem coilover rendszerű a lengéscsillapító (teleszkóp a rugó belsejében), akkor ilyennel lehet még próbálkozni. Ezt be kell hajtogatni a tekercsrugó belsejébe, majd odabenn fel kell fújni és pótrugóként viselkedik. Megoldható vele, amire vágysz: ha tudod, hogy 6 személlyel és sok csomaggal kell utaznod, akkor felfújod, hogy rásegítsen a hátsó rugóra, ha pedig csak egyedül ülsz benne, leengeded. Bár nem optimális megoldás, de talán még mindig jobb annál, hogy a gumi határolja a berugózást, birkózva a sárvédőívvel.

Van ennél olcsóbb módszer is: a háztáji Okos Jóskák a tekercsrugó menetei közé illeszthető gumituskókkal szokták "okosítani" az utánfutózásra használt, rendszeresen túlterhelt vagy csak elfáradt rugójú autók hátulját. Ezt viszont nem ajánlom: sokkal merevebb, mint a levegőtömlő, nagyon nagy fárasztó igénybevételt jelent a tornyoknak és a lengőkaroknak.

Az meg érdekes, hogy a gyári váltóméretű gumi beleér a sárvédőívbe - nem lenne szabad neki. Vagy elfáradtak a hátsó rugók és a kelleténél jobban leül az autó, vagy nem jó a felni szélessége és/vagy ET-száma, erre a kettőre tudok gondolni, mint indok.

2016. ápr. 27. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 veterán vas ***** válasza:
40%

A gátlók, a rugók úgy lettek megtervezve, és összehangolva, hogy bizonyos határok között, egy "tól-ig" tartományban mozogjanak. Esetleg lefelé tudod engedni -ez a Te esetedben nem megoldás- vagy a méretek megtartása mellett keményíteni tudod a futóművet. Ezt fölfelé állítani nem tudod.

Talán úgy lehetne emelni, ha olyan állítható gólyalábakkal kísérleteznél, ami a gyáritól hosszabb, így a rugó útja, magasabb tartományba kerülne. Akkor -esetleg- találhatnál egy olyan pontot, ahol nagyobb terheléssel is a jelenlegi magasságban maradna a kasztni.

Ez iszonyú sok kísérletezés, méregetés és főleg nem kevés pénz kérdése. Változna az autó vezethetősége, súlypontja, a futómű geometriája, ......stb.

Lebeszélnélek róla.

2016. ápr. 28. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!