Mit jelent a luxus autó vagy egyben luxusautó kifejezés?
Szerintem a kifejezetten a luxus autók azok az autók amiket egyszerűen egy átlagember nem képes megvenni!
Pl: Ferrari, Lamborghini, Porsche, Bugatti, stb...
Ezek szerintem kb olyanok mint egy drága ékszer csak autóban! Szóval van egy (igazi) Rolex órád, az kb autóban olyan mint van egy Ferrari-d, nem arról szól, hogy ez most rohadtul kell, hanem arról, hogy te rohadtul megteheted!
Aztán van az a szint amit szintén csak a gazdagok vesznek, de már a hagyományos értelemben kommerszebbek.
Nem azért mert xarabbak mint a fenti márkák, hanem azért mert a fenti márkák igazából csak villogásra valók, és a gazdag emberek is tudják, hogy a hétköznapra egy Audi A8 sokkal jobb mint egy Ferrari!
Ezek idővel amortizálódnak és elérhetőek a pornépnek ahova én is tartozom, így már a nem túl szegényebb átlag is beújíthat egy levetett PRÉMIUM autót!
A Luxus autó az amint egy átlag ember ne mtud megvenni.
Ferrari, Lambó és a hasonló 50+ milliós autók
Nincs pontos definíció, ezért sajnos sokszor helytelenül használják a megnevezést. Így fordul elő, hogy a médiában, mikor a semmit fel akarják fújni, még egy Audi A3-mat is képesek luxusnak mondani, és az átlagember már egyből azt hiszi, hogy akkor már luxus.
Nos, nálam, és sok mindenkinél még a luxus azt jelenti, mikor az autó minden földi jóval fel van szerelve: nagy, kényelmes, fullos, exklúzív. Ezért nem lehet például egy alap A8-as sem luxus, csak felsőkategória, mert nincs meg benne minden. Viszont egy fullos W12-es A8 az már luxusautó, minden túlzás nélkül. A tipikus luxusautó márkák pedig a Bentley, Rolls-Royce, talán a Bugatti is, bár az inkább szupersport. Na meg persze a Ferrarik is ahogy fel vannak szerelve, luxusautók.
Mazda RX-8 messze nem luxus, mert a motorján kivül semmi különlegessége nincs. Ráadásul az a motor is inkább csak nyűg. Tehát a luxust a felszereltség adja. Egy 40 éves Rolls ennyi erővel már nem kéne luxus legyen, viszont az, mert a maga idejében luxusautó volt, és az anyaghasználat luxus maradt.
Attól függ mert a luxust két értelemben is lehet használni. A luxusautók a gazdagok számára készültek. A minőségük is luxus és nagy részük nem gyártósoron készül hanem kézi gyártásúak viszonylag kis szériában.
Vagy mondják még hogy egy autót fenntartani luxus mert olyan sok kiadással jár de ezt ne keverd a luxusautó fogalmával.
Bőven ez alatt vannak a prémiumok ami már azt jelenti, hogy már nem annyira drága autók, bárki megveheti őket de az átlag autóknál jobb minőségűek.
Ez alatt is vannak a kommersz autók amik teljesen átlagosak minőségben és árban már elég olcsók.
A legelső kommentemből azt kifelejtettem, hogy az általam definiált luxusautók még öregedés terén is különböznek a prémium autóktól.
A prémium autók többsége viszonylag idősebb korban jelentősen sokat veszít az értékéből így átlag 10 éves korában már egy jobban kereső fizetéssel megvásárolható és ha nem is kétfillérből, de fenntartható.
Ezzel szemben a luxusautók többnyire sosem érik el ezt az amortizációs szintet. Ha nézünk egy Ferrari-t pl, az jó eséllyel 10 millió környékén megáll öregebb korára, és egy idő után talán még újra drágul is.
Egyes modellek lásd F40 meg kultusz modellek lesznek és irreálisan az új modellek sokszorosába kerülnek.
Viszont még ha meg is veszi valahogy az ember, ezen autók fenntartási költsége egyszerűen horror, még öreg korukban is sokszorosa mint egy prémium kocsinak, nem ritkák a több milliós javítások.
Ezért nincs az, hogy levetett Ferrari-k, Rolls Royce-ok és egyéb luxuskocsik futkosnak az úton.
Amúgy még egy gondolat, az az autó amit egyszerűen irreálisan drága javítani főleg a piaci értékéhez képest, pl az említett RX8 azt egyszerűen szopórollernak nevezik!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!