Előny a magasabb oktán számú benzint tankolni?
Ha 13 éves az autó akkor 99% hogy van benne kopogásszenzor.
A kopogásszenzorban egy kis piezo kristály található. A működési elvét tekintve úgy működik, mint egy öngyújtó szikráztatója. Ha megnyomod, feszültséget generál.
A kopogásszenzor a motorblokk oldalára van szerelve, itt a "megnyomást" a benzin öngyulladásával keletkező mini "robbanás" okozza. (A benzin ég, nem robban, de így könnyebb elképzelni). Ha halottál már kopogva járni egy motort, tudod miről beszélek.
Na tehát történik egy öngyulladás a hengerben, ez elektromos áramot generál a kopogásszenzorban, ez a jel befut az ECU-ba (motorvezérlő), ami mivel megkapta a jelet hogy kopogásoségés történt visszább veszi az előgyújtást.
Most nem kezdem el magyarázni a gyújtáskarakterisztikákat, legyen elég annyi, hogy: Nagyobb előgyújtás, nagyobb teljesítmény!
Valamekkora előgyújtás minden motornál szükséges, mert idő kell a benzinnek, mire meggyullad. Optimális esetben a felső holtponton történik meg az égés. Ha hamarabb, akkor kopogásos égésről beszélünk.
A nagyobb előgyújtásnak egyetlen dolog szab határt és ez a benzin kompresszió tűrése. Ezt látod te oktánszámként a kutakon, és a számlán. A kisebb kompresszió tűrésű benzin nagy előgyújtáson túl hamar ég el.
Rátérek a lényegre: ha magasabb oktánszámú benzint tankolsz, nagyobb előgyújtás adható, amitől nő a teljesítmény (minimálisan).
Ha esetleg zavaros az írásom ( nagy rá az esély), akkor rengeteg szakirodalom fellelhető a neten, ebben a témában. (Nem a vezess.hu és társairs gondolok)
Semmi értelme...
200 lóerős kocsiba rakok 100-as vagy 95-öst ugyanúgy fog menni, erről nem lesz gyorsabb, és nem fog kevesebbet se fogyasztani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!