Az Index tükörbe építésének mi volt az értelme?
Azt tudom, hogy a Merci kezdet így csinálni.
A második generációs E Merciken láttam először, ott is a magasabban felszerelt példányokon.
Elegánsabbá tett vele az autót.
De, ma már az összes "közepes(Volkswagen,Renault,Citroen, Toyota...stb) márka is a tükörbe építi az indexet.
Az olcsóbbak, mint a Dacia,Suzuki,Opel viszont nem építi a tükörbe az indexet.
Azonkívül, hogy jól néz ki, mi a gyakorlati haszni?
Jobban eszreveheto ??
Ugyanugy ahogy a feklampa is jobban eszreveheto a hatso ablakban.
Az oldalsó irányjelző eredetileg azt a célt szolgálta, hogy ismételje a hátsó jelzését. Ha már elhaladtál a melletted menő hátsó irányjelzője mellett, nem látod, hogy jönne befelé a te sávodba, nem tudod beengedni. Az oldalsó irányjelző viszont elöl van, ha épp mellette mész, akkor is látod, hogy feléd indexel, be tudod engedni. Az elsőt ugyanis nem látod, ha egy irányba haladtok.
Igen ám, de az "ótóbánon" más dolgok is előfordulnak. Békésen veretsz 200-zal az übergermán Halálcsillaggal a belső sávban, dübög a Burmeister hifiből DJ Anyámkínja, a lakossági veretős koronázatlan királya, erre kivág eléd valami hülyegyerek a rizsrakétájával és nem átall 160-nal, csigaként döcögni az amúgy 130-ra korlátozott szakaszon. Jól fel is tart téged, mikor mennél termelni a GDP-t.
Na, ilyenkor jön a klasszikus trükk: 30 centis követési távolság, konstans irányjelzés balra, hogy mennél. De ha belebújsz a s*ggébe, nem látja az első irányjelződet, mert a belső tükre tele van a szélvédőddel, a külsőben meg - hiába 30 centivel szélesebb a te autód, mint az övé - az első irányjelzőid pont nem látszanak. Viszont a külső tükreid igen: ha ide kerül az irányjelző, a külső tükörben látja a fenyegető villogtatást: eriggyé' má' innet, nem akarom meghúzni a tempomat karját, pont jól van beállítva, ha pedig ki kell vennem miattad D-ből a váltót, lefejezlek! A helyzet eszkalálódásának további állomásai: fénykürttel villogás, dudálás, mutogatás, márkafórumon hülyegyerek kiosztása rendszámmal, autópályaszakasszal, miszerint "épp meglett volna a 300 km 200-as tempó fölött, de a kis k***ög miatt vissza kellett lassítanom szottyos 180-ra, éreztem is, hogy kínlódik a motor, legalább két litert dobott az amúgy háromliteres fogyasztásomon".
Így került hát a külső tükörbe az oldalsó irányjelző: pont jó volt vele az autópályán menőzni, igaz, az eredeti célját most már nem nagyon látja el, mert inkább előrefelé villog, mint hátra. Viszont tök jó, hogy az elektromos állítóberendezés, tükörfűtés, fényre sötétedő tükörlapok és elektromos behajtómechanika mellett most már az irányjelző is az autó legszélesebb, leginkább sérülékeny pontján van.
6#: :D
Annyi külömbséggel, hogy mostanában veretsz 200-al, szól a Silbermond-tól a leichtes Gepäck és 110-zel a papa kijön eléd, mert megszokta hogy nem tolják le. A követési távolság miatt meg már kenegeti a rendőr a botot vazelinnel, de ha még villogsz is akkor lehet szárazon hagyja.:)
Egy haszna van, aki eladja neked.
Szal, ha letörik, vagy megsérül, többe kerül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!