Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbós rx-8 mennyit szippant?

Turbós rx-8 mennyit szippant?

Figyelt kérdés
Azt vágom,hogy a gyári se piskóta,de ilyen autó nélkül nem érdemes élni...

#gyorshajtás #drift #verda #RX8 #büntető #RX-8 #gurcsi #vompáté #basszadneki #mazda karajkodás
2016. ápr. 11. 09:22
 1/3 anonim ***** válasza:
Kulcsszavak alapján nagyon komoly a kérdés... bár én még turbo nélküli RX8-ast se láttam szippantóskocsiként.
2016. ápr. 11. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 dirtboy ***** válasza:
13%

inkább ilyen autóval nem érdemes.

a motor nagyon érzékeny,sok törődést igényel,másként kuka,bár akkor is sokkal rövidebb az élettartama ha törődsz vele.

231 pacimellé és alig több mint 200Nm forgató nyomaték mellé megeszik naponta egy omv kutat.

remek autó ha lenen egy benzinkút hálózatom és mazda szervizem más kocsit nem is ajánlanék senkinek.

2016. ápr. 11. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 fehérváripapa ***** válasza:

Olyant kérdezz, akinek van/volt ilyen, mert sok önjelölt szakértő van! A motorban kevés a mozgó, kopó alkatrész, ezek kettő dolog érzékeny, a főtengely csapágy és az apexi éltömitések! Ha rossz olajjal használod, nem figyelsz rá, akkor a főtengelycsapágyad kopik, elkezd vibrálni (merthogy ez egy 100% ig kiegyenlitett motor, nincs bent alternáló mozgás). Ha ezek elkopnak, akkor bizony nem kuka a motor, hanem ezeket az alkatrészeket, illetve a tömitéseket ki kell cserélni, ha az usából rendelsz felújítószettet (tömitések, apexik, apexirugók, csapágyak...) akkor attól függően hogy széria, vagy tuning szett kell 800-1300 dollár között van, amit még bele kell tenni! Ha turbót akarsz szerelni bele, akkor eleve ki kell az epexiket cserélned vastagabbakra, mivel nagyobb lesz a kompressziód, tehát a turbónál ezt IS cserélni kell, valamint Pported átalakitást is turbóhoz meg szokták csinálni (a beömlő és a kiömlő helyét megnagyobbítani, áthelyeznia motorban), valamint azt se felejtsük el, hogy ez nagyobb melegedést jelent, tehát a hűtőrendszer hatásfokát is növelni kell! A gyári kuplung, váltó, differenciálmű, futómű bírja azt a plusz 100-150 lóerőt amit egy turbó adhat!

Azt se felejtsük el, hogy ezek a motorok nagy fordulatszámú motorok, szériában, tuning nélkül is magas fordulatszámon dolgoznak, épp ezért a váltó áttétele is más, így a nyomatéka hiába alacsonyabb elvileg, a keréken mért nyomaték nagyobb lesz mint egy tdi -nek! (hisz a keréken mért nyomaték érdekes, amit a váltó áttétele befolyásol, valahol a nyomaték, és a leadott fordulatszám szorzataként összehasonlitható, tehát egy 4000-en leadott 500Nm a keréken kisebb nyomaték, mint a 9000-en leadott 250Nm)

Egyébként az RX8 teljesitménye sem csak simán a lóerő-lóerő összehasonlitással mérhető, hisz a csúcsteljesitmény alatt is teljesit szépen, 6000 től már van teljesitményed, nem csak egy kiugró csúcs mint némelyik otto motoroson! DE az RX-8 nak nem a teljesitmény ami számít, hanem a súlyeloszlás (50-50% első és hátsó keréken) a futómű, kormánymű, a fékrendszer (13'-os féktárcsa... nem disz a 18-as gyári felni, el kell férni a féknek a felni belsejében). Az autó igazi formáját kanyargós úton hozza, magas kanyarodási sebesség, jó stabilitás, úttartás, könnyű vezethetőség, és egyébként egy megbizható autó, nincsenek kis hibái, mivel nincs benne szelep, nincs benne hidrotőke, nincs benne vezérműtengely, vezérműlánc... ezeknek az autóknak az első hibája az bizony a fent leírt főtengelycsapágy kopás, amit motorfelújítással lehet orvosolni, viszont felújítás után bejáratós ismét... ismét semmi problémától nem kell tartanod! A wankel motor egyébként nem kényes, de odafigyelést igényel, a motorolajra kényes, (5w30, de csak ásványi vagy félszintetikus ACEA A5/B5 olajjal szabad hajtani) hiszen a motorolaj egy részét az égéstér belsejében lévő tömitések olajozására használja a motor, ami elég a benzinnel együtt, tehát ezer kilométerenként a használt fordulatszám függvényében 1-2dl olajat után kell tölteni. A fogyasztása is, hiába 1.3-as bent a motor, bizony a 2,6 V6-osokkal összemérhető dinamikát az azokkal összemérhető fogyasztás is jellemzi, hisz a lóerő benzinből lesz, a hátsókerék hajtás a kardán is veszteség, ami szintén a hátsókerék hajtás természetes velejárója, és a 225-245-ös gyári méret gördülési ellenállása is természetes hogy növeli az étvágyat! Egyébként nem fogyaszt többet mint amit egy azonos teljesitményű otto motoros, pld egy BMW-328i fogyaszt. Azért a külsőt is ha nézed más mint a kommersz autók, a forditva nyíló hátsó ajtó, a felnőtt számára is elég hátsó hely a bőr, a szériában 8 légzsák, a szériában BOSE hifi, szériában sperr-difi... Hasonló felszereltségű más típustól a wankel motor miatt már így is leárazta a piac, még úgy is ha költesz rá, nem egy rossz tipus! (ráadásul nem lopják, mert belterjes a piaca, alkatrésznek sem lopják, mert rengeteget törnek össze, és ha a karbonszálas kompozit középső hosszanti merevítő törik, azt már nem hegesztik meg... az onnantól bontó... így az alkatrész is olcsó hozzá) motoralkatrész, fék, gyertyák... az usából érdemes rendelni (atkinsrotary.com)


Ha tuningolni akarod, akkor viszont kemény dió... turbó nélkül is láttam már 500LE feletti RX-8 akat... igaz nem magyarországon...

2016. ápr. 19. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!