Volkswagen 2. 0 PD TDI 140le Manuális vagy DSG váltóval érdemesebb venni?
Az automata váltó egy szuper dolog, és ha vigyáztak rá, tehát 60 ezer km-ként lecserélték a megfelelő olajra a régit akkor nem hinném hogy 190 ezernél megadja magát, viszont azt tudni kell hogy drága mulatság egy dsg váltó :) de ezt gondolom te is tudod, a baj, hogy bizony elég borsos ezknek a váltó olajoknak az ára, 7000 forint/liter, ugyhogy láttam már olyat aki utángyártott olajjal helyetesitette, hogy miylen a hatásfok nem tudom, de ezeket te se tudod meg, hogy az előző tulaj mit csinált vele....
Másig dolog a motor, bár ez nem kérdéses, biztos átgondoltad, de ezek a 2,0 pd tdi-k eléggé betegesek . Nagyon figyelni kell a megfelelő olajcserére és üzemanyagra, szerintem ha eddig nem volt felujitva a motor 190 ezer km-nél akkor pont te leszel az aki súlyos száz ezreket fog rá költeni. Persze vannak olyan autók amik 350-400 ezer km-el eredeti motorral gurulnak be a szervizbe :) .Egyébként jó néhány alkatrészt alul méreteztek állitolag a motorban, ugyhogy lehet én elgondolkodnék az 1,9 es dieselen. Egyébként az általad nézet autó leggyengébb pontja az adagolók, de az elektronikája is érdekes.
Ennyi km után számíthatsz váltó javításra/felújításra + addigra már a kéttömegű is cserés lesz.
Költséges.
A 2.0PD-t nagyon meg kell nézni vásárlás előtt, több hibája is lehet és um. talán csak 1motorkód ajánlott belőle, de az sem tökéletes. Érdemes a gyárilag Bosch pd elemmel szereltet venni (140lovasból van ilyen). Viszont az olajzási probléma mindegyik 2.0PD-t érinti, ha pályán volt használva és az élete 90%-át konstans tempóval töltötte, akkor lehet elmegyen 350-400e km-t úgy hogy még van olajzása a motornak viszont akik vegyesben használták ott 200e km körül kuka a motor az olajzás megszűnése miatt. Erről többet itt olvashatsz:
Illetve a 170lovas motor szereti szétcseszni a hengerfejét, főleg ha hajtva volt (aki a legerősebbet vette biztos nem nagymamisan vezette).
A DSG egy piszok jó váltó amíg törődnek vele viszont ebben is benne van a kedves kettőstömegű lendkerék mivel ez csak egy robotizált kéziváltó, illetve a DSG szereti főleg városban alacsony fordulaton használni a motort.
Mint tapasztalt Volkswagenes, SEAT-os én amondó vagyok, hogy kerülendő a 2.0 PD TDI. Ez egy híresen félresikerült motor a Volkswagentől, és drágák hozzá az alkatrészek. Ehhez még társul a DSG váltó, ami korai évjáratoknál - tehát kb. 2005-2008 - szintén komoly kiadást jelenthetnek. Nézz meg egy SEAT Alteát 2.0 PD TDI és DSG kombóval, full extrásan, és nézz meg egy 1.6-os szinte alapfelszereltségűt. Hát nem hiába olcsóbb az előbbi azonos évjárat esetén, én annyit mondok, pedig nyilván úgy lenne logikus, hogy a dízel fullos kerül többe.
Szóval ha már muszáj ezzel a motorral megvenni az EOS-t (nem tudom 1.9 PD TDI-vel árulták-e), akkor legalább ne DSG váltót mellé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!