Mi a különbség az alábbi Volkswagen konszern motorjai között és melyiket érdemesebb választani?
A lökettérfogatra nem térnék ki. Amire viszont igen:
PD-TDI: Pupe-Düse Turbo Diesel Injection azaz adagolófúvókás dízel. Nagy előnye a CR-TDI-hez képest, hogy 2000 baros nyomással lehet befecskendezni a hengerekbe a gázolajat. Egyértelmű előnye, hogy keveset eszik, azon eléggé kerregős hangja van, és mivel nagyon nagy nyomáson fecskendezi be a gázolajat ezért igencsak kényes a gázolaj minőségére. Ez pedig magyarországon gond, mivel túl azon, hogy a benzinkúton is néha borzalmas gázolajat árulnak sokan okosba' veszik meg havertól.
A CR-TDI a Commom-Rail Turbo Diesel Injection-t takarja, azaz közvetlen befecskendezéses dízelmotor. Olyan szempontból visszalépés a PD motorokhoz képest, hogy kábé 1500 baros nyomással fecskendezi be a gázolajat a hengerekbe, azonban sokkal kulturáltabb a járása. Erről itt is van egy szép kis videó:
A 2.0 CR TDI a legújabb generációs dízelmotorjuk, common-rail befecskendezéssel. Gratulálok.
Egyébként attól függ, hogy új vagy használt autóról van-e szó (bár nem tudom, a PD-ket szereli-e még autókba a konszern). Ha újról van szó, akkor talán a CR jobb, használtaknál pedig teljesen mindegy, melyik motor van benne, csak jó állapotú legyen. Az itthoni viszonyokat ugyanis nem mindig szeretik a modern dízelek.
A PD generáció teljesen kihalt, mivel fejlesztési zsákutca volt!
Utolsó fennmaradó példányai az 1.9TDi VW-kben figyelhető meg amit most ültet le épp az 1.6CRTDi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!