Melyik autót vennétek a kettő közül, bmw vagy audi?
AUDI A4 2002-03-as évjárat 1,9 tdi
BMW 3-as széria (318d v 320d) ugyanezzel az évjárattal
Ha a kettő közül kellene választani, akkor a könnyebb olcsóbb fenntartás miatt az Audi.
Abból a szempontból is jobb az Audi, mert kevesebb irigye van és a sok mérhetetlenül hülye nem fog elnevezni kocsognek már csak azért mert BMW -t vettél, nem fogja lebrunyáltatni az autódat dagadt rákos kutyájával, összekarcolni a fényezést, vagy rányitni az ajtót szándékosan.
Az Audi minden ilyen szempontból jobb.
Én az e46-ot venném, mert szerintem élvezetesebben vezethető, sportosabb autó és ez nekem számít.
Minden öreg autóban (pláne dízel esetén, amivel jó sokat is mennek) sok a kopott alkatrész, egyszerűen jó példányt kell venni. Persze akkor is marad egy jókora lutri faktor, de a használt autó vásárlás ilyen. Vagy megveheted 10-en millióért újonnan. :)
A 204D4 motor egy jó konstrukció, olyan sok típushibája sincsen. A szívósorban lévő pillangószelepek szeretnek leesni, de ezt egyszerűen ki kell vetetni és ledugózni. A főtengely ékszíjtárcsa is szeret elöregedni, először csak remegve jár, aztán leesik. Cserés. Termosztát, izzítógyertyák és izzításvezérlő ami még előjön gyakran, nem olyan nagy tétel egyik sem. Érdemes a kartergáz szűrő cserével kezdeni. Egy jól összerakott láncos motor, ami megbízhatóbb, mint az E90-ben megjelent későbbi erőforrások, ahol sok gond van a láncos vezérléssel. Ugyanúgy ki lehet fogni széthajtott Audit, mint BMW-t, megszaporodtak a szmókendsármos, "havermegírjaacsippetmegymintgép" típusú okosok. Ha sz@rt veszel, sokat költesz egy öreg dízelre, ez ilyen játék. El kell vinni egy hozzáértőt a kinézett autóhoz, rádugni gépre, sok hibát kidob. Vagy elvinni valami rendes szervizbe átnézetni.
Hogy Magyarországon sok az egysejtű autógyűlölő az igaz és szomorú jelenség, de aki emiatt nem vesz meg egy akármilyen autót, az számomra fura.
Nincs az a pénz amiért "köcsögbémvés" legyek. Vagyis van, de az egész más tészta, sokadik hobby autónak befektetés gyanánt egy 850CSi-t el tudnék viselni.
Számomra az Audi sokkal nívósabb autó, jobban tetszik a belseje is. Kategóriában olcsóbb szervizelni stb stb.
Én is hasonlón gondolkodtam, de végül a Bmw lett,(fl elötti 136le) mivel mégis hátul hajt, és a forma is sajátos, autó elején van az első tengely, hátulja kicsit magasabb, azaz nem az a szokványos autó forma, mint pl az Audi A4.
Motor: M47d20 öntöttvas blokk, vastag láncos, a lánc némelyikben bír 700-800 ezer km-t is! FL 150 lovas(204d4) ben az örvénycsappantyút kell eltávolítani és ledugózni igy nem szakad le nem szívja be a motor, nem nagy tétel a dugózás. Ezenkívűl meg csak a szokvány dizel gondjai lehetnek ami ugyanúgy lehet az 1.9 PD nek( turbó, kettőstömegű, befecskendezők)
ha a facelift elötti e46 nézzük 204d1, ott pedig az adagoló lehet húzos vp44, de egyszer felújítod hozzáértő helyen akkor azzal se lesz gond, illetve ott nincs örvénycsappantyú nem kell ledugózni. Esetleg főtengely szíjtárcsa szereti megadni magát de az is ha egy jóra van cserélve akkor többet nem lesz gond.
Nekem adagolót kellett felújítani, azon kívül nem volt gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!