Mi a véleményetek az opelnek a gyári olajához GM-hez? Jó vagy rossz? Mert nekem nem ajánlották!
Ha emlékeim nem csalnak, a GM olajat az ExxonMobil gyártja, aki a Mobil olajakat is.
Használok GM-et is, semmi gond vele.
Ez nagyon jó kérdés.
Rengeteg internetes fórum van, ahol sokam kézzel-lábban tiltakoznak a GM olaj ellen. Ott fikázzák ahol lehet. De ha rákérdezel, hogy mi a baj vele, csak a bunkóskodást kapod vissza, semmilyen objektív konkrét ész érvet nem tudnak fölhozni, hogy mért lenne rossz a gyári olaj.
Nekem annyit sikerült kiderítenem, hogy régebben még a 10W40-es félszintetikusnál volt talán valami gebasz pár évtizede és azóta némelyekbe beleivódott az az előítélet, hogy a GM olaj az sz@r.
Nekem az ég világon semmi bajom nincs vele. 11 éves az autóm, beleraktam 250.000km-t és GM Dexos2 5W30-as olajon kívül mást nem látott. Eddig semmilyen motorolajra visszavezethető hibám nem volt. EGR-szelep, turbó, stb. még bontatlan. 15.000km-enként cserélek olajat és ez alatt egy deci olajfogyasztás nincs. De ismerek olyat, akinek bőven 300.000km fölött tart már a motor hasonló paraméterekkel.
Úgyhogy én inkább hiszek a saját tapasztalatomnak, mint annak hogy valaki név nélkül és konkrét meggyőző indok nélkül fikázza a gyári olajat.
Úgy látom, sok érdekes emberkét hozott össze a kérdésed. Nos, az "ami jó az amerikaiaknak" ill. és az "új olaj a jó olaj" mentalitást inkább hagyjuk. Miért? 1, Léteznek gyártóművi előírások, ezek szabályozzák, hogy az adott kenőanyag összetételnének mit kell tudnia (pl csökkentett hamutartalom, habosodási ill párolgási tulajdonságok és sorolhatnám), ez nem attól függ hogy az adott autó milyen nemzet gyártmánya. 2, Hiába az új olaj gyakori cseréje, ha az nem való az adott autóba... A Te autód 8 szelepes és a GM-LL- előírás volt érvényben az autód gyártásakor. A 10w40-es fél-szintetikus kenőanyagok ezt tudták is. Jelenleg (2010-ben érkezett az új gyári előírás)a dexos2 a mérvadó. Ez visszamenőleg is érvényes, emiatt a piacon már nincs olyan olaj, ami a GM-LL-nek megfelel, mivel már ezt a minősítést a GM nem adja ki, csak a gyártók szokták úgy használni, hogy szerintük megfelel a GM-LL előírásnak (kapaszkodj meg: a GM 10w40 nem dexos2-es kenőanyag). Mondanom sem kell, az hogy a gyártó mit állít a termékről és hogy az a termék valóban kapott-e GM jóváhagyást nem ugyan az. A dexos2 jóváhagyás szerepel a termék flakonján ha rendelkezik vele, 5w30-5w40 ill. 0w30-0w40 osztályban találsz csak ilyen kenőanyagot.
A lényeg a lényeg: tehetsz a 8 szelepes motorba 10w40-et (a GM-et én sem feltétlen ajánlom, 17 éve Opelezek, Astra F is volt szintén 1.6, már Ecotec motoros autóm van jelenleg, MOTE körökben mozgok lassan 3 éve, sokat látok/hallok Opel-es történetekről), nagy a választék és nem drágábban mint a GM olaj. A helyedben egy 5w40-es olajat választanék inkább, minden téren jobb a motornak, a pénztárcát alig terheli jobban mint a 10w40 de hatalmas a minőségi differencia.
"kapaszkodj meg: a GM 10w40 nem dexos2-es kenőanyag"
Ebben mi olyan meglepő? Sosem volt az. Az 5W-30-as GM olaj tudja a Dexos2-t. Én azt töltöttem az autómba, mert Dexos2 a gyártóművi előírás rá (H Astra). Félszintetikus 10W-s olajjal biztos nem kínoznám.
Persze a 8 szelepes F Astra az más téma.
"Én GM olajjal sem kínoznám..."
Ha az kínzás egy motornak hogy negyed millió km-rel is olyan mint új korában és ez téged zavar, akkor valóban ne tedd! Idézem magamat egy kicsit fentebbről:
"Nekem az ég világon semmi bajom nincs vele. 11 éves az autóm, beleraktam 250.000km-t és GM Dexos2 5W30-as olajon kívül mást nem látott. Eddig semmilyen motorolajra visszavezethető hibám nem volt. EGR-szelep, turbó, stb. még bontatlan. 15.000km-enként cserélek olajat és ez alatt egy deci olajfogyasztás nincs. De ismerek olyat, akinek bőven 300.000km fölött tart már a motor hasonló paraméterekkel."
Hozzáteszem, a hírhedt Ecotec motorról van szó.
A GM dexos2 olajból 5 liter 7000Ft körül van. Ha te ennél 10-20%-kal találsz 5 liter dexos2-t teljesítő Castrol, Mobil1, stb olajat, akkor nagyon ügyes vagy.
Én amit jó szívvel beletennék, ha nem lehetne elérni a gyári olajat, az a Mobil1 ESP 0W-40, vagy a Castrol EDGE Titanium FST 0W-30 lenne. Mindkettőből az 5 liternek 14.000Ft körül van az ára. Azaz nem 10%-kal drágább, hanem 100%-kal.
Persze nem ez a 7000Ft többlet fog a földhöz vágni. De döntse el mindenki maga, hogy megér-e ennyit az erősebb marketing, vagy annak a fizikai-kémiai tulajdonságai a mérvadóbbak, amit a flakonba töltenek.
Nekem ez a véleményem.
Jah, ha Te ekkora mágus vagy, akkor itt hirdesd az igét a GM olajról:
Továbbá szó nincs 100%-os differenciáról, bár te tudod hogy hol hagyod lehúzni magad... Ez például egy jó minőségű kenőanyag:
Nekem a kedvezményekkel együtt kb 12000Ft lenne az 5 liter Castrol Edge Titanium FST 0w30... Én ua kenőanyagot teszem az Astra-ba csak 5w40-es variánsban (előtte a linkelt Mobil volt). Az 5L nem volt 10k Ft... Tehát 3000Ft differenciáról ha beszélünk (5 liter esetén, de az F 1.6-ba 3,6 liter kell, tehát még olcsóbb/még kisebb a differencia a 4L-es kiszerelésnél)...
5L 8000Ft:
De pl Mannol-ból az 5L olcsóbb mint a GM olaja... Szóval nem annyira kedvező az a 7000Ft-os GM kenőanyagod...
Ja, egy kis érdekesség. Nem szentírás, de mindenki döntse el mit tesz a kocsijába:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!