Opel Astra H 1.4 vagy Volkswagen Golf VI.1.4 motorral?
mondjuk szívóval én nem venném,1.4 tsi ami elég popecül megy,jól fogyaszt és 6-os váltója van.
cserébe viszont prémium anyagot kér kizárólag és kockázati tényező a turbó felújítása vagy cseréje.
2012 előttin pedig szelepszár ellenőrzés nem árt,lehet tiszttatíni is kell.
A Golfot venném, ha a H Astrából kizárólag az 1.4-es motor jöhet szóba.
Na nem azért mert olyan nagy gond lenne vele. A céges autóm egy ilyen Z14XEP motoros kombi H Astra. Az a motor iszonyatosan igénytelen. Ezt a szó jó értelmében kell érteni. Nagyon sok mindent kibír. Ebben a cégesben már lassan 300.000km van, nem is kizárólag én használom, tehát igazán nincs odafigyelve rá, vannak olyan kollégák, akik "ütik-vágják" és műszaki meghibásodás még sosem volt a kopó alkatrészek cseréjét leszámítva.
Ami viszont igaz, hogy nem egy izomautó, finoman szólva se ezzel a motorral. Érdemes vele előrelátóan lendületből menni, mert ha elfogy a lendület, erőből nem mindig képes gyorsulni visszaváltogatás és motorbőgetés nélkül. Pl autópályán ha egy enyhe emelkedőn lendületet vesztek, mert pl fékezni kell 130-ról 110-re, és utána vissza akarok gyorsulni, 5.-ben padlógázon is lassul az autó. Vissza kell váltani 4.-be és 5000-6000-rel üvöltetni kell a motort, hogy gyorsuljon. Ez nekem nagyon furcsa. Főleg azért, mert ugyan ilyen H Astrát használok privát autóként, csak dízel motorral, ami sokkal jobban meglódul gázlenyomsra. Persze lehet ez csak azért van, mert a dízelhez vagyok szokva. Ha csak a benzinest használnám, megszokható lenne. A klímát is nagyon megérzi a kis 1.4-es, főleg szintén emelkedőkön. De amúgy elvisz tényleg bárhová, nincs vele nagy baj.
Magát a típust is szeretem, nem véletlenül vettem magamnak is H Astrát annak idején. Egyetlen egy negatívumot tudok említeni, az pedig az, hogy túl keményre, pattogósra hangolták a futóművet. Kanyarokban nagyon jó, iszonyat stabil vele az autó, még egy kicsit se billegős. De pont ez a hátránya is. Mindent, még a legapróbb úthibát, szinte minden kavicsot az úton azonnal tudat veled az autó. Ez az ami nem tetszik benne és a VW-nek sokkal komfortosabbnak érzem a futóművét.
A fenntartása szerintem kb egyforma a két autónak. Az Opelnál sokakban van tévesen az a hit, hogy milyen filléresek az alkatrészek hozzá. Aha... ez így volt a 90-es években mondjuk egy F Astránál, B Corsánál.
A H Astrához a gyári alkatrészek sokszor horror áron mennek. A műanyagok, burkolatok irreálisan drágák. Pl most akarom az alvázon a küszöbökben lévő műanyag dugókat cserélni, mert már elöregedtek. Egy kis fröccsöntött műanyag bisz-b*sz az egész, semmi extra, aminek az előállítási költsége nem lehet több darabonként 2Ft-nál. Az ára 600Ft darabonként és ebből van 22db összesen egy autón. Tehát most fogok 13.000Ft-ért egy marék, pár gramm műanyagot venni. Szó szerint aranyár! Szerintem egyáltalán nem olcsó.
De ha valami extrább alkatrész kell hozzá, nem a legolcsóbb, fapados kommersz cucc, az is marha drága. Pl szélvédő, hővédő üvegezéssel 120.000Ft. Igaz a simát megkapod 70 körül. Kanyarkövetős üres fényszóró búra 200.000Ft/db, de a sima haolgénes fix szintén "csak" 50.000. Interaktv gyári sport futóműhöz való lengéscsillapító: 100.000Ft/db, de a sima negyed áron van.
Tehát ha egy kicsit jobb felszereltségű, nem a legfapadosabb H Astrád van, semmivel sem olcsóbb a fenntartása mint egy Golfnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!