Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra H 1.4 vagy Volkswag...

Opel Astra H 1.4 vagy Volkswagen Golf VI.1.4 motorral?

Figyelt kérdés
E két autó között vacillálok. Egy Golf fenntartása drágább mint egy Astráé? Sokkal komfortosabb a Golf, de állítólag a fenntartása is húzósabb.
2016. ápr. 3. 07:20
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
47%
G6 ban már csak dízel van 1.6-os motorral. A legkisebb motor az 1.4 szívó valami 80lóval és euro5-tel.
2016. ápr. 3. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 dirtboy ***** válasza:
70%

mondjuk szívóval én nem venném,1.4 tsi ami elég popecül megy,jól fogyaszt és 6-os váltója van.

cserébe viszont prémium anyagot kér kizárólag és kockázati tényező a turbó felújítása vagy cseréje.

2012 előttin pedig szelepszár ellenőrzés nem árt,lehet tiszttatíni is kell.

2016. ápr. 3. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
40%
Hatos Golfból gyártottak még 1.6-osat, szóval nézz utána, mielőtt lepontozol. Nézz csak fel a hasznaltauto.hu-ra, alig van 1.6-os, mindenki csak az 1.4 tsi-től akar megszabadulni, pont ilyen 85-90 ezer km-rel árulják őket, amikor a nagyszerviz van.
2016. ápr. 3. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
40%

A Golfot venném, ha a H Astrából kizárólag az 1.4-es motor jöhet szóba.


Na nem azért mert olyan nagy gond lenne vele. A céges autóm egy ilyen Z14XEP motoros kombi H Astra. Az a motor iszonyatosan igénytelen. Ezt a szó jó értelmében kell érteni. Nagyon sok mindent kibír. Ebben a cégesben már lassan 300.000km van, nem is kizárólag én használom, tehát igazán nincs odafigyelve rá, vannak olyan kollégák, akik "ütik-vágják" és műszaki meghibásodás még sosem volt a kopó alkatrészek cseréjét leszámítva.

Ami viszont igaz, hogy nem egy izomautó, finoman szólva se ezzel a motorral. Érdemes vele előrelátóan lendületből menni, mert ha elfogy a lendület, erőből nem mindig képes gyorsulni visszaváltogatás és motorbőgetés nélkül. Pl autópályán ha egy enyhe emelkedőn lendületet vesztek, mert pl fékezni kell 130-ról 110-re, és utána vissza akarok gyorsulni, 5.-ben padlógázon is lassul az autó. Vissza kell váltani 4.-be és 5000-6000-rel üvöltetni kell a motort, hogy gyorsuljon. Ez nekem nagyon furcsa. Főleg azért, mert ugyan ilyen H Astrát használok privát autóként, csak dízel motorral, ami sokkal jobban meglódul gázlenyomsra. Persze lehet ez csak azért van, mert a dízelhez vagyok szokva. Ha csak a benzinest használnám, megszokható lenne. A klímát is nagyon megérzi a kis 1.4-es, főleg szintén emelkedőkön. De amúgy elvisz tényleg bárhová, nincs vele nagy baj.

Magát a típust is szeretem, nem véletlenül vettem magamnak is H Astrát annak idején. Egyetlen egy negatívumot tudok említeni, az pedig az, hogy túl keményre, pattogósra hangolták a futóművet. Kanyarokban nagyon jó, iszonyat stabil vele az autó, még egy kicsit se billegős. De pont ez a hátránya is. Mindent, még a legapróbb úthibát, szinte minden kavicsot az úton azonnal tudat veled az autó. Ez az ami nem tetszik benne és a VW-nek sokkal komfortosabbnak érzem a futóművét.


A fenntartása szerintem kb egyforma a két autónak. Az Opelnál sokakban van tévesen az a hit, hogy milyen filléresek az alkatrészek hozzá. Aha... ez így volt a 90-es években mondjuk egy F Astránál, B Corsánál.

A H Astrához a gyári alkatrészek sokszor horror áron mennek. A műanyagok, burkolatok irreálisan drágák. Pl most akarom az alvázon a küszöbökben lévő műanyag dugókat cserélni, mert már elöregedtek. Egy kis fröccsöntött műanyag bisz-b*sz az egész, semmi extra, aminek az előállítási költsége nem lehet több darabonként 2Ft-nál. Az ára 600Ft darabonként és ebből van 22db összesen egy autón. Tehát most fogok 13.000Ft-ért egy marék, pár gramm műanyagot venni. Szó szerint aranyár! Szerintem egyáltalán nem olcsó.

De ha valami extrább alkatrész kell hozzá, nem a legolcsóbb, fapados kommersz cucc, az is marha drága. Pl szélvédő, hővédő üvegezéssel 120.000Ft. Igaz a simát megkapod 70 körül. Kanyarkövetős üres fényszóró búra 200.000Ft/db, de a sima haolgénes fix szintén "csak" 50.000. Interaktv gyári sport futóműhöz való lengéscsillapító: 100.000Ft/db, de a sima negyed áron van.

Tehát ha egy kicsit jobb felszereltségű, nem a legfapadosabb H Astrád van, semmivel sem olcsóbb a fenntartása mint egy Golfnak.

2016. ápr. 3. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
40%
Nekunk egy Golf 6 van, a sima 80 lovas 1.4-el, mi nagyon szeretjuk. Opelnel kenyelmesebb, bar valoszinuleg a motor kicsit erotlenebb. Mindennapos hasznalatra teljesen rendben van, nemet autopalyan mar valoszinu gyenge lenne. A fenntartas szerintem normal esetben nem vagy csak minimalisan dragabb, mint az Opelnel.
2016. ápr. 3. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!