Időjárás hőmérséklete befolyásolja a futómű merevségét?
Motorozáskor tapasztaltam ilyet. A lengéscsillapító olaj viszkozitása (sűrűsége) változik a hőmérséklettől. Hidegben megdermed és nehezebben nyomódik be a lengéscsillapító. Nyári nagy forróságban meg felhígul és visszarugózáskor koppanni szokott a végponton, mint ha nem is lenne benne olaj. Nem szabályos de közönséges hidraulika olajjal is kipróbáltam, azzal meg nem jelentkeztek ezek a problémák még -10 és +40 fokban sem.
Járműgyártásban dolgozó egykori tankörtársaim mondták hogy a lengéscsillapító olaj szükséges viszkozitását, illetve a lengéscsillapító alkatrészek szükséges furatméreteit szobahőmérsékleten (pontosabban mondva műhelyhőmérsékleten) állapítják meg a fejlesztéskor.
Ilyen csekély hőmérséklet különbségtől még nem változik a csillapítás.
Ettől a néhány C°-tól még nem hígulhat fel olyan mértékben a lengéscsillapítóban az olaj, hogy az érzékelhető különbséget eredményezzen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!