Egy Polski Fiat 126-osba milyen más márkájú autó motorját lehetne beletenni? A futómű meghagyása fontos szempont! Olyan motor kellene, amivel az óránkénti 140km-t tudná teljesíteni.
Kell az neked?
vegyél egy olyan kis autót ami tud 140 et, olcsóbb és egyszerűbb is.
Ha meg akarod hagyni a gyári futóművet és fékrendszert, akkor meg kell elégedned a kis lengyel csoda 100 km/h körüli végsebességével, mert az első keresztlaprugó és a hátsó lengőtengely már ennél a tempónál is veszettül billeg, a fék meg örül, ha valahogy lelassítja a kis fémbódét. 140-nél minden bizonnyal villámgyorsan az árokban végeznéd.
Ha esetleg méltóztatsz valamennyit okosítani a futóművön és a fékeken, akkor szóba jöhet egy erősebb motor is. Én a korabeli faros FIAT-ok között nézelődnék, azok közt viszont csak a 850-ben voltak a 126-osnál nagyobb és erősebb farmotorok. Ha ügyes vagy, bele lehet őket faragni a kispolák hátuljába, csak a vízhűtőnek kell helyet találni, mert a Polski gyári hűtője helyén nem fér el.
Fogalmad sincs a tuningról, sőt egyáltalán az autók működéséről ugye?
Csak pár mondat:
Annak a szerencsétlen kis autónak a futóműve, fékei és az egész áttétele ahhoz a 26 lóerős kis csühögőhöz vannak méretezve (bár a fékei még ahhoz se), egy 100 lóerős motor széttépné az egész áttételt.
A másik dolog, hogy hiába építed át, max. pályanapokon tudnád használni, de esélyes, hogy még ott se. Legalábbis Magyarországon így van. Nem véletlen, hogy ami át van építve P rendszámmal van kint a forgalomban, de ott is csak hobbi autóként, mint ez itt:
"csak a vízhűtőnek kell helyet találni, mert a Polski gyári hűtője helyén nem fér el."
Főként, hogy a 95%-uk léghűtéses volt! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!