Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van 2 "rúd" bekötve a...

Miért van 2 "rúd" bekötve a váltókarból a diffibe?

Figyelt kérdés
94-es Swift alá nem rég benéztem a motor tér felől. Annyira nem értek a kocsik felépítéséhez, de elgondolkoztatott a kérdés, hogy miért 2 ,,rudazat" megy be a karból a váltóba? Nem lenne elég 1?

2016. márc. 27. 23:56
 1/7 Beviz Elek ***** válasza:

Volt 94-es 1.0 Swiftem, de most speciel pont nem ugrik be hogy milyen karok merre mentek, biztosat nem tudok mondani.


Nem lehet,hogy az egyik csak merevítés és a másik a váltókar rudazata? Nekem van benne merevítés, ha nem lesed meg hogy hova van csavarozva akkor simán elnézheted (kicsivel újabb Nissan)

2016. márc. 28. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Váltókarból diffibe?


De ha magába a váltóba érted, ott nem szokatlan hogy nem egy kar megy be.

2016. márc. 28. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha a váltóbovdenre gondolsz, akkor oda kettő kell, kell egy, ami az üres pályán mozgatja jobbra-balra (1-2, vagy középen 3-4, illetve jobbra 5-R fele), meg kell egy, ami a sebességek között előre-hátra (1-3-5 és 2-4-R)
2016. márc. 28. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Az a vátóra megy, és egyik az egyik irányú, a másik a másik irányú mozgatást végzi.
2016. márc. 28. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 veterán vas ***** válasza:
O.K., hogy nem vagy tisztába pontosan a kulissza működésével, de azt azért remélem Te sem gondoltad komolyan, hogy ezek a "rudak" diffibe vannak bekötve. ;)
2016. márc. 28. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Nem tudom a nevét... most vettem azt a rugót ami fogja a km. spirált és nehezen találták meg a boltban, mert a differenciál műhöz sorolták be. Természetesen a váltóra gondoltam, de a boltosok azt mondták a Suzukinál az egy és ugyanaz...
2016. márc. 28. 22:20
 7/7 Beviz Elek ***** válasza:
72%

Azért mondhatták, mert az elsőkerekes autóknál a diffi a váltóba van építve. Soha nem szedtem szét váltót, de a km spirál/érzékelő arra a környékre kell legyen bekötve (talán közvetlenül előtte), így lehetséges a sebesség műszerfalon való jelzése.

Ha utána lenne, akkor valamelyik félrengelyt érzékelhetné, ezek viszont nem egyforma sebességgel forognak a kanyarban/hóban driftelésnél, sokkal előtte sem lehet hiszen a váltó hajtott tengelyének a sebessége ad pontos információt.

2016. márc. 29. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!