Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehetséges, hogy az ABS csak...

Lehetséges, hogy az ABS csak első kerekekre van bekötve?

Figyelt kérdés

Az autó: 2008 1.4 benzin Hyundai Accent MC. A gumi 1,5 éves(DOT szám) 185/65 R14 Toyo S943 Snowprox, azonos nyomáson vannak a gumik.

Történt ugyanis, hogy nagyon minimálisan oldalra lejtő úton 80km/h-val haladva kellet fékeznem egy közepeset(55-re lassultam vissza). Ekkor a kocsi hátulja elindult oldalra a lejtés irányába(az utat ismerem, és itt nincs nyomvályú és semmi más). kb 20-25cm-t mehetett oldalra, ekkorra már észrevettem a csúszást, és leléptem a fékről. Ekkor viszont nem úgy érződött, mintha a csúszott kerék mikor újra megtapad, és dob egy kicsit az autón, hanem simán mintha álló helyzetből indulva ment tovább az autó.

Az ABS visszajelző nem jelez hibát. Nem is kapcsolt be eközben az ABS. Később havas részen kipróbáltam, és rendben működött az ABS.

Nem keveset vezettem már, de ilyennel még nem találkoztam.


2016. jan. 15. 07:52
 1/7 anonim ***** válasza:
Először is, biztos hogy nem jó elöl-hátul az egyforma guminyomás. Állítsd be a gyártó utasítása alapján. Azonkívül az ABS nem mindenható, de még az ESP-t sem helyettesíti. Azt kell tudnod hogy az ABS csak a kerék állóra fékezését gátolja meg, az oldalcsúszással, ha egyébként a kerék forog, nem tud mit kezdeni. A te esetedben is az történt hogy a fékezéstől az autó hátulja elkönnyült és az út lejtése miatt elkezdett oldalazni. A megfogást jól csináltad, felengedted a féket.
2016. jan. 15. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod.

A gyártó guminyomás ajánlása eléggé kevesetmondó.

2.1bar mindenhol (a B oszlopon is csak ennyi van), ezen is vannak a gumik.

[link]


Ezek szerint ennek az autónak ilyen könnyen elkönnyül a hátulja az első kerekek megcsúszása nélkül.

2016. jan. 15. 08:32
 3/7 A kérdező kommentje:
Megnéztem a részletes guminyomás ajánlást is a kézikönyvben, de ott is mindenhol 2.1bar van.
2016. jan. 15. 08:36
 4/7 anonim ***** válasza:
Jó az, nem minden autónál különböző az első és hátsó nyomás.
2016. jan. 15. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Ahhoz már ESP kellett volna, hogy ne törjön ki a hátulja.

Egyébként nem biztos hogy blokkoltak a hátsó kerekek, attól még kitörhet a hátulja, ha forognak is a kerekek. Ezért nem szabad többek között kanyarban fékezni, persze vannak szituk, amikor muszáj, jól megoldottad a dolgot.

2016. jan. 15. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Jó az ABS-ed...azt írod, nem keveset vezettél..akkor sok mindent tudnod kellene...például a guminyomást úgy állapítják meg, hogy a sofőr+1 fő(ez a kezelési könyvben részletezve van egy egész oldalon, táblázat formájában)mikor mekkora nyomás. Az átlagembber felfújja 2,1-re, aztán évekig így jár vele..


a guminyomáson kívül, még nagyon fontos a gumi anyaga, mintázata, a külső hőmérséklete, a lengéscsillapító állapota, minősége, és a hátsó súly..


Jó az autód, ne csinálj semmit, hagyd a gumit 2,1-en.

Amit írtál, az mindenkivel, mindennap előfordul.

2016. jan. 15. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Guminyomás: Nem lehet mindig 2.1 bar a nyomás, mert mi van ha meg van pakolva az autó? Na mindegy, alapvetően nem ez a gond, bár a gyártó részéről elég nagy lazaságra vall ha csak egyféle értéket ad meg pláne mindkét tengelyre. Szóval a kérdésre a válasz: nem, az ABS minden kereket figyel, egyedül a kézifékkel tudod átverni, azt nem tudja szabályozni az ABS modul, így meg lehet csúsztatni a hátsó kerekeket ha nagyon akarod.
2016. jan. 15. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!