Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehetséges, hogy dízelfronton...

Lehetséges, hogy dízelfronton a franciák előbbre járnak, mint a németek?

Figyelt kérdés

Van egy autómániás barátom.Sokat foglalkozik velük, kereskedik is.

A Renault dízelmotorjait mindig dicséri.(Ő meg Toyotával jár)

A feleségének is egy dízel Lagunát szerzett.


Én is utaztam már azzal az autóval, menet közben alig hallani, hogy dízeles, nagyon halk, csendes és kényelmes.


Ő azt mondja, hogy a Renault messze verné a Volkswagent, hogyha az elektronikája jobb lenne.Ugyanis, dizájnban, kényelemben,törésteszteken, dízelmotorok terén veri, egyedül ami lehúzza az az elektronika.

Persze állítólag, az újak már jobbak, precízebbek és nem olyan kényesek.


Azt is mondta, hogy egyes Renault dízelmotorok olyan jól sikerültek, hogy a Mercedes-Benz is rak belőle az autóikba.

Az pedig elég jó referencia, hogy a világ élvonalába tartozó prémium autógyár használja a motorjait.


2016. márc. 16. 20:53
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
76%
A franciak 97 ota common railt hasznalnak. A vw csak 10 evvel kesobb jott ra hogy a pd az zsakutca. A franciak nem gorcsolnek rajta hogy egy ketliteres dizelbol 170 meg 190 LE-t hozzanak ki mert gazdasagilag nincs ertelme. A vw minden aron hajszolta a teljesitmenyt, erre bele is buktak.
2016. márc. 17. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
46%

Mai dízeleket nem vágom, a 96 előttieket szereltem.

Peugeot dízelek: rossz konstrukciós olajozási rendszer, dugók könnyen megszorulnak, lehet hallani sok "szelephangos" régi 1.9d motoros autón. Hengerfejben gyengén csapágyazott vezérműtengely, könnyen elvetemedik a hengerfej, illetve síkolni nem lehet, csak csere!!!

Renault dízelek: hüvelyesek, iszonyat közel vannak egymáshoz a hengerfuratok, tömítésnél gyakran átég, illetve megreped a hüvely...

Miről beszélünk?

Nem is beszélve a Peugeotok hűtés megoldásairól, ami egyszerűen nevetséges. Nem beszélve a Renault ótvar 19dci kacatjairól, amikben 25 ezrenként lehetett porlasztócsúcsokat cserélni, darabját 75 rongyért.

Aki ezek után kitart a francia dízel mellett, az mazochista, vagy hülye. De hogy német dízele nem volt, az is biztos.

2016. márc. 17. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
66%
Tisztában vagy vele, hogy azóte eltelt húsz év?
2016. márc. 17. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
51%
A kérdésben felmerült a merci neve!Arról tudnék érdemben nyilatkozni!Nekik mindig is legendás dízelmotorjaik voltak!Gondojunk csak a régebbi példányokra is(w124 stb)A sprinterekbe rakott 2.9tdi egy legenda!A 90-es évek végén szinte az első gyártók között volt aki átállt a common railre!Az elején voltak vele bajok,de aztán orvosolták őket!A 2.7 cdi meg a 3.2cdi(csak a sor6,a V6 már nem annyira) is nagyon stabil jó motorok!Ugye a merci volt aki először piacra dobta a legerősebb dizelt(4.2cdi V8 314Le és 730Nm)az audi meg a bmw csak utana jött!Szóval én nem vagyok meggyőződve arról hogy a franciák dízel téren,vagy egyáltalán bármilyen téren(kivéve talán a design)bármiben is előrébbjárnának!
2016. márc. 17. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
46%

Jééézusom...megint egy ovis kérdés...bibibúúú...az én apukám úúúgyis erősebb...


a kérdésben a dízelfront szó szerepel..nos az a front nagyon széles, nagyon-nagyon sok versenyzővel...


...és akkor itt, és most egy autómániás megmondja a tutit...


jól néznek ki a németek..most mi lesz?...


Esetleg javasolnám neki távolabbi kontinensek dzeljeit kipróbálni...lenne meglepetés.

2016. márc. 17. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
47%

"A vw csak 10 evvel kesobb jott ra hogy a pd az zsakutca."


Egyáltalán nem volt zsákutca, sőt, mikor kijöttek a PDTDI-vel, legtöbb mindenben verte a korai CR rendszerű dizeleket, csak annyi volt a gond, hog ynagyon hangos volt. Egyébként ha utánanézel, a VW is szeretett volna CR-t használni a kezdetektől, csak nekik egyszerűen nem maradt, nem tudtak számukra is megfelelő mennyiségű CR befecskendezőt gyártani.

Mikor a PD-vel befejezték, akkor is nem azért dobták az egészet, mert nem volt jó, hanem mert nem tudtak rajta csendesiteni, bizonyos normákat sem teljesitett már, illetve az EU5-ös szabványt is nagyon nehezen teljesitette volna.


Még valami: irtad kérdező, hogy milyen vagány a Renault, hogy már a Merci is tőle veszi a motorokat. Nos, az Audi vagy jó 25 éve, mióta prémiumgyártó, a VW-vel közös motorokat használnak.

2016. márc. 17. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
83%

A pd az emissziós normák miatt halt meg, nem a hangja miatt. Már az euro 4-et sem tudta teljesíteni dpf nélkül. A hdi motorok vígan elpöfögtek részecskeszűrő nélkül is.

Nem véletlenül vette a Ford és a Mazda is.

A pd hatékonyság szempontjából remek technológia, nem véletlenül használja az Audi a 24 órás versenyeken. Viszont az emisszió az egyik legfontosabb tényezője egy motornak. Szóval a pd halott ügy.


A merciket meg kár felhozni. A német trióból pont a merga használta a legelavultabb befecskendező rendszereket. Mikor a vw már rég forgóelosztós adagolót használt, akkor a merci még a teherautókba való soros adagólókkal bíbelődött. Tény hogy állati strapabíró konstrukció, de akkor is elavult.

2016. márc. 17. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

"Egyébként ha utánanézel, a VW is szeretett volna CR-t használni a kezdetektől, csak nekik egyszerűen nem maradt, nem tudtak számukra is megfelelő mennyiségű CR befecskendezőt gyártani."


5 percet nevettem rajta, köszi!:-)

(a csendesítés se volt kutya)


Nem lehet országos szintre lebontani a technológiai fejlettséget. Egy biztos, a top 5-ben mind a kettő ott van, azt mindenki maga döntse el, hogy melyiket helyezi előrébb.

2016. márc. 17. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

18-as

Akkor van itt egy hosszabb szöveg is, lehet még többet nevetni.


[link]


"A tisztánlátáshoz azt is figyelembe kell venni, hogy a kilencvenes évek végén, az új befecskendező rendszerek robbanásszerű elterjedésekor egyszerűen nem volt a világon akkora gyártókapacitás, ami az összes, korszerű dízelhez egyszerre tudott volna CR-alkatrészeket készíteni. "


"Még alacsonyabb emisszióra és még kevesebb zajra volt igény, a pumpe-düsének tehát mennie kellett."


Igen, a zaj is az egyik döntő tényező volt, egyszerűen nem tudták csendesebbé varázsolni.

2016. márc. 17. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!