Lehetséges, hogy dízelfronton a franciák előbbre járnak, mint a németek?
Van egy autómániás barátom.Sokat foglalkozik velük, kereskedik is.
A Renault dízelmotorjait mindig dicséri.(Ő meg Toyotával jár)
A feleségének is egy dízel Lagunát szerzett.
Én is utaztam már azzal az autóval, menet közben alig hallani, hogy dízeles, nagyon halk, csendes és kényelmes.
Ő azt mondja, hogy a Renault messze verné a Volkswagent, hogyha az elektronikája jobb lenne.Ugyanis, dizájnban, kényelemben,törésteszteken, dízelmotorok terén veri, egyedül ami lehúzza az az elektronika.
Persze állítólag, az újak már jobbak, precízebbek és nem olyan kényesek.
Azt is mondta, hogy egyes Renault dízelmotorok olyan jól sikerültek, hogy a Mercedes-Benz is rak belőle az autóikba.
Az pedig elég jó referencia, hogy a világ élvonalába tartozó prémium autógyár használja a motorjait.
Mai dízeleket nem vágom, a 96 előttieket szereltem.
Peugeot dízelek: rossz konstrukciós olajozási rendszer, dugók könnyen megszorulnak, lehet hallani sok "szelephangos" régi 1.9d motoros autón. Hengerfejben gyengén csapágyazott vezérműtengely, könnyen elvetemedik a hengerfej, illetve síkolni nem lehet, csak csere!!!
Renault dízelek: hüvelyesek, iszonyat közel vannak egymáshoz a hengerfuratok, tömítésnél gyakran átég, illetve megreped a hüvely...
Miről beszélünk?
Nem is beszélve a Peugeotok hűtés megoldásairól, ami egyszerűen nevetséges. Nem beszélve a Renault ótvar 19dci kacatjairól, amikben 25 ezrenként lehetett porlasztócsúcsokat cserélni, darabját 75 rongyért.
Aki ezek után kitart a francia dízel mellett, az mazochista, vagy hülye. De hogy német dízele nem volt, az is biztos.
Jééézusom...megint egy ovis kérdés...bibibúúú...az én apukám úúúgyis erősebb...
a kérdésben a dízelfront szó szerepel..nos az a front nagyon széles, nagyon-nagyon sok versenyzővel...
...és akkor itt, és most egy autómániás megmondja a tutit...
jól néznek ki a németek..most mi lesz?...
Esetleg javasolnám neki távolabbi kontinensek dzeljeit kipróbálni...lenne meglepetés.
"A vw csak 10 evvel kesobb jott ra hogy a pd az zsakutca."
Egyáltalán nem volt zsákutca, sőt, mikor kijöttek a PDTDI-vel, legtöbb mindenben verte a korai CR rendszerű dizeleket, csak annyi volt a gond, hog ynagyon hangos volt. Egyébként ha utánanézel, a VW is szeretett volna CR-t használni a kezdetektől, csak nekik egyszerűen nem maradt, nem tudtak számukra is megfelelő mennyiségű CR befecskendezőt gyártani.
Mikor a PD-vel befejezték, akkor is nem azért dobták az egészet, mert nem volt jó, hanem mert nem tudtak rajta csendesiteni, bizonyos normákat sem teljesitett már, illetve az EU5-ös szabványt is nagyon nehezen teljesitette volna.
Még valami: irtad kérdező, hogy milyen vagány a Renault, hogy már a Merci is tőle veszi a motorokat. Nos, az Audi vagy jó 25 éve, mióta prémiumgyártó, a VW-vel közös motorokat használnak.
A pd az emissziós normák miatt halt meg, nem a hangja miatt. Már az euro 4-et sem tudta teljesíteni dpf nélkül. A hdi motorok vígan elpöfögtek részecskeszűrő nélkül is.
Nem véletlenül vette a Ford és a Mazda is.
A pd hatékonyság szempontjából remek technológia, nem véletlenül használja az Audi a 24 órás versenyeken. Viszont az emisszió az egyik legfontosabb tényezője egy motornak. Szóval a pd halott ügy.
A merciket meg kár felhozni. A német trióból pont a merga használta a legelavultabb befecskendező rendszereket. Mikor a vw már rég forgóelosztós adagolót használt, akkor a merci még a teherautókba való soros adagólókkal bíbelődött. Tény hogy állati strapabíró konstrukció, de akkor is elavult.
"Egyébként ha utánanézel, a VW is szeretett volna CR-t használni a kezdetektől, csak nekik egyszerűen nem maradt, nem tudtak számukra is megfelelő mennyiségű CR befecskendezőt gyártani."
5 percet nevettem rajta, köszi!:-)
(a csendesítés se volt kutya)
Nem lehet országos szintre lebontani a technológiai fejlettséget. Egy biztos, a top 5-ben mind a kettő ott van, azt mindenki maga döntse el, hogy melyiket helyezi előrébb.
18-as
Akkor van itt egy hosszabb szöveg is, lehet még többet nevetni.
"A tisztánlátáshoz azt is figyelembe kell venni, hogy a kilencvenes évek végén, az új befecskendező rendszerek robbanásszerű elterjedésekor egyszerűen nem volt a világon akkora gyártókapacitás, ami az összes, korszerű dízelhez egyszerre tudott volna CR-alkatrészeket készíteni. "
"Még alacsonyabb emisszióra és még kevesebb zajra volt igény, a pumpe-düsének tehát mennie kellett."
Igen, a zaj is az egyik döntő tényező volt, egyszerűen nem tudták csendesebbé varázsolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!