Lehetséges, hogy dízelfronton a franciák előbbre járnak, mint a németek?
Van egy autómániás barátom.Sokat foglalkozik velük, kereskedik is.
A Renault dízelmotorjait mindig dicséri.(Ő meg Toyotával jár)
A feleségének is egy dízel Lagunát szerzett.
Én is utaztam már azzal az autóval, menet közben alig hallani, hogy dízeles, nagyon halk, csendes és kényelmes.
Ő azt mondja, hogy a Renault messze verné a Volkswagent, hogyha az elektronikája jobb lenne.Ugyanis, dizájnban, kényelemben,törésteszteken, dízelmotorok terén veri, egyedül ami lehúzza az az elektronika.
Persze állítólag, az újak már jobbak, precízebbek és nem olyan kényesek.
Azt is mondta, hogy egyes Renault dízelmotorok olyan jól sikerültek, hogy a Mercedes-Benz is rak belőle az autóikba.
Az pedig elég jó referencia, hogy a világ élvonalába tartozó prémium autógyár használja a motorjait.
A régebbi dízelek minden autóban megbízhatóbbak voltak.
A nagynyomású PD meg a common rail motorok már kényesebbek, főleg a magyar üzemanyag minősége miatt is.
A kedvenc témám:
"egyedül ami lehúzza az az elektronika. "
Nem véletlenül, hiszen az elektronika legnagyobb része Siemens, eddig csak az ablaktörlő lapáton láttam Valeo feliratot!
A fapados német autókban nem tud elromlani a tekerős ablak, meg a nem létező komfort elektronika. Cserébe beázik a taposó lemezbe épített központizár vezérlő, és rendszeresen széthullanak az ajtónyitás érzékelőik.
:D
A Renault motorjait nem csak a Mercedes, hanem a Nissan is megvette. A Ford pedig a PSA konszern motorjait használja az új autóiban.
Ettől eltekintve minden gyártónak vannak hibái.
Lehetséges!
A franciák sok mindenben előrébb járnak, mint a németek.
Barátodnak ezek szerint nem is voltak német autói ha jól értem.
Leszögezem, hogy én sem értem miért szidják a DCI-ket, egy idő után cserélni kell a befecskendezőket? Hát ez van, minden dizelben kell előbb utóbb. Az 1.5 DCI és a 1.9 DCI szerintem nagyon jó motorok. Nade maradva a Renaultnál, mi mást gyártottak még? 2.2 DCI-t, ami egy konstrukciós hibás motor, meg a 3.0 DCI, ami nem is saját fejlesztés, viszont ugyanúgy betegágy. Ezzel nincs mit dicsekedni.
És ha emlitetted a VW-t, nekik mi volt? Először ugye az 1.9 PDTDI, amit sokan szidtak, aztán az évek során kiderült, hogy nem is olyan rossz, mert a CRTDI-ben 2x kell magasnyomásút meg befecskendezőt cserélni, amig a PD-ben egyszer, és az is olcsón orvosolható. Vagy igen, volt a VW-nek is egy szégyene, a 2.5 TDI, de az még adagolós volt, bár ha megnézed, még mindig rengeteg van az utakon, lehet nem is olyan rossz, mint ahogy mondják. Aztán jött a 2.0 PDTDI, az egy jó motor lett, de ugye a sz*r befecskendezés. Szerencsére ezeket hamar orvosolták még garanciában, úgyhogy a 2.0 PDTDI is jó motor maradt. 3.0 TDI-t gyártják már vagy 15 éve az Audival együtt, szintén szuper motor, semmi gond nincs vele.
Aztán jöttek a CR motorok, 1.6, 2.0 és 3.0, szintén semmi gond nincs velük, kiforrott motorok. A VW nagyon érti a dizelt, csak ugye jött a dizel botrány de ebbe ne menjünk bele. A VW 2.0 alatti benzineseket nem tud gyártani, most tanulják, na ez az, amiben a Renault tényleg megveri a VW-t.
Na de dizel téren miben is van lemaradva a VW? Az új VW-k is már nagyon csendesek, nem mint a régi PDTDI-k, ez sem érv már.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!