Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezérműszíj vagy vezérlésszett?

Vezérműszíj vagy vezérlésszett?

Figyelt kérdés
Melyiket érdemes megvenni, a teljes szettet, 6x annyiért, vagy csak a szíjat, feszítő, és vízpumpa nélkül, pár ezer ft-ért. Nem a futás, hanem a kor miatt kell cserélni.

2016. márc. 13. 00:51
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Mi a garancia arra, hogy a feszítő jó lesz jövő napban is? Most spórolsz egy tízest, ha összekuszálja a szelepeket akkor meg elbukod a többszörösét... Én egyben cserélném az egészet.
2016. márc. 13. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

mindenképp szettet vennék:

1. nem 2perc a csere

2. ha mindent cserélsz biztos minden jó

3. vizpumpában is van csapágy meg a lapátjait a kavitácio megeheti


Miért 6x annyi? Mi van a szettbe? Gondolom minden ami kell....

2016. márc. 13. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

És ki fogja cserálni? Te?

Ha szerelő fogja, akkor a nem szakszerű (csak szíjat, mást nem) cserére nincs az a szerelő, aki garanciát adjon.

2016. márc. 13. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha te cseréled és rutinmóka, akkor csak azt cseréled, amit kell.

Ha fizetsz érte vastagon, akkor meg szett, mert a feszítőgörgő csapágya ha beállna, és koptatná a szíjat gari nuku, ha meg ez fel se tűnik, akkor a szelepek is nuku... Ha meg észreveszed, akkor fizethetsz még egy szíjcserényit a szerelőnek, így az a szokás alakult ki, hogy az ember benyeli a szettet - de ekkor nyugodt is lehet.

2016. márc. 13. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Erősen megosztó a kérdés az tény. Az én autóm 7 éves volt és volt benne 60E km mikor szíjat cseréltem. Csak szíjat. Egyébként az előírt periódus 5 év vagy 120E km, de nehéz üzemi körülmények esetén 4 év. Na most pont én is így gondolkodtam mint te, bennem is ott volt a kétely, mert a boltban is csak huhogtak hogy cseréljek mindent "merazabiztos", de nem szívesen költöttem volna el egy valag pénzt kvázi feleslegesen. No, lényeg a lényeg, azóta futott az autó 30E km-t és semminek sincs semmi baja. Mondjuk mikor szétszedtem, akkor megnéztem a görgő és a vízpumpa csapágyának állapotát és azt konstatáltam mindkettő esetében hogy mint kés a vajban olyan finoman járnak, és lógásnak semmi jele. Tehát akkor azért megnyugodtam hogy nincs itt időzített bomba beépítve. Persze a következő cserével nem várok ennyit időben, tartom a 4 évet, kilométer a közelében sem lesz az elméletileg lefuthatónak. A görgő(k)nél ami a halálukat tudja okozni az a túlfeszített szíj és/vagy a csapágy kenőanyagának öregedése, nem a sok lefutott kilométer, ezért időben sem szabad nagyon kitolni a cserét, de azért egy rendesen leburkolt csapágyban 10 évig simán jónak kell lennie a kenőanyagnak.
2016. márc. 13. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!