Vezérműszíj vagy vezérlésszett?
Figyelt kérdés
Melyiket érdemes megvenni, a teljes szettet, 6x annyiért, vagy csak a szíjat, feszítő, és vízpumpa nélkül, pár ezer ft-ért. Nem a futás, hanem a kor miatt kell cserélni.2016. márc. 13. 00:51
1/5 anonim válasza:
Mi a garancia arra, hogy a feszítő jó lesz jövő napban is? Most spórolsz egy tízest, ha összekuszálja a szelepeket akkor meg elbukod a többszörösét... Én egyben cserélném az egészet.
2/5 anonim válasza:
mindenképp szettet vennék:
1. nem 2perc a csere
2. ha mindent cserélsz biztos minden jó
3. vizpumpában is van csapágy meg a lapátjait a kavitácio megeheti
Miért 6x annyi? Mi van a szettbe? Gondolom minden ami kell....
3/5 anonim válasza:
És ki fogja cserálni? Te?
Ha szerelő fogja, akkor a nem szakszerű (csak szíjat, mást nem) cserére nincs az a szerelő, aki garanciát adjon.
4/5 anonim válasza:
Ha te cseréled és rutinmóka, akkor csak azt cseréled, amit kell.
Ha fizetsz érte vastagon, akkor meg szett, mert a feszítőgörgő csapágya ha beállna, és koptatná a szíjat gari nuku, ha meg ez fel se tűnik, akkor a szelepek is nuku... Ha meg észreveszed, akkor fizethetsz még egy szíjcserényit a szerelőnek, így az a szokás alakult ki, hogy az ember benyeli a szettet - de ekkor nyugodt is lehet.
5/5 anonim válasza:
Erősen megosztó a kérdés az tény. Az én autóm 7 éves volt és volt benne 60E km mikor szíjat cseréltem. Csak szíjat. Egyébként az előírt periódus 5 év vagy 120E km, de nehéz üzemi körülmények esetén 4 év. Na most pont én is így gondolkodtam mint te, bennem is ott volt a kétely, mert a boltban is csak huhogtak hogy cseréljek mindent "merazabiztos", de nem szívesen költöttem volna el egy valag pénzt kvázi feleslegesen. No, lényeg a lényeg, azóta futott az autó 30E km-t és semminek sincs semmi baja. Mondjuk mikor szétszedtem, akkor megnéztem a görgő és a vízpumpa csapágyának állapotát és azt konstatáltam mindkettő esetében hogy mint kés a vajban olyan finoman járnak, és lógásnak semmi jele. Tehát akkor azért megnyugodtam hogy nincs itt időzített bomba beépítve. Persze a következő cserével nem várok ennyit időben, tartom a 4 évet, kilométer a közelében sem lesz az elméletileg lefuthatónak. A görgő(k)nél ami a halálukat tudja okozni az a túlfeszített szíj és/vagy a csapágy kenőanyagának öregedése, nem a sok lefutott kilométer, ezért időben sem szabad nagyon kitolni a cserét, de azért egy rendesen leburkolt csapágyban 10 évig simán jónak kell lennie a kenőanyagnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!