Mivel lehet tönkre tenni egy automata váltót?
Csak használd, ha akar úgyis tönkremegy.
Nem tudod kikerülni.
Nagy sebességgel vontatás, burnout...
Ahogy írták sajnos idővel néhány alkatrész eléri azt a kort amikor cserélni kell >> tönkre megy a használattól. Normális használattal és normális olajcserékkel ez azért kitolható.
harminc év alatt itthon és külföldön is volt néhány automata-váltós kocsim(csak azok) de még soha nem romlott el váltó, és soha nem kellett olajat cserélni..csak el kell olvasni az első használat előtt a gépkönyvet...
szóval amit nagyon nem szeret a váltó, ha lejtőn csak P-vel állsz meg kézifék nélkül...akkor annyira feszül a váltó, hogy induláskor szinte szétrobban, akkorát ránt..
aztán ha sokat vontatsz vele nagy terhet(ettől még nem megy tönkre, csak az olaj)
aztán ha lámpánál N-be teszed spórolás címén...na ettől is letérdel előbb-utóbb..vagy hosszabb lejtőn csak simán gurulni N- ben..ezeket nem tanácsos.
az is nagyon fontos, hogy csak álló kerekes helyzetben szabad váltani R-ből D-be, vagy fordítva...nagyon nem szeretik a hagyományos váltók a kapkodást.
(az igaz, hogy a mostani full korszerű járgányomnál már totális elektromos védelme van a váltónak, mondhatni hülyebiztos)
Azt beismerem, hogy soha nem volt más váltóm, mint japán gyártmányú hidraulikus-bolygóműves váltó.
Az is hozzátartozik a képhez, hogy volt olyan autóm is, amiben a váltóolajra élettartamost írtak..a mostani kocsimnál 160e mérföldnél kell megnézni az olaj állapotát.
Ha azt mondják, hogy ez a hozzászóló hülye, akkor természetesen ne hallgass rám..tedd amit mondanak.
Na egy amcsi mindentudó.
Be szoktam nézni az utcánkban lévő automata váltó szerviz udvarára. 2-3 éves gyönyörű, prémium autók sorakoznak arra várva, hogy visszarakják rájuk a sebváltót.
Idősebb kocsi azért nincs mert arra a tulaja már nem szeretne ennyit költeni.
Egyébként nekem is volt 3 autómatám, szerettem de kettőt javítani kellett nemsokkal vásárlás után.
Néhány dologgal lehet kímélni a váltót:
-ne padlózd soha álló helyzetből, mert azt nagyon utálják.
-írták előttem is: mozdulatlan legyen az autó, mikor a váltókarhoz nyúlsz, és állj a féken mindig.
-ha 2 perces pirosat is fogsz ki, inkább állj a féken és hagyd D-ben, mert nem szeretik az automaták, ha mindig váltogatsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!