Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ég a motorcheck lámpám?

TSkull kérdése:

Miért ég a motorcheck lámpám?

Figyelt kérdés

„Boldog tulajdonosa” vagyok egy ’98-as Opel Vectra B 1.6 16v (motorkód 16 XEL) és akövetkező problémákat tapasztalom. Indítás után amikor az automata szivató megáll, csak 3 henger megy. Kb. 10 km. után világítani kezd a műszerfalon a motorcheck lámpa, és akkor varázsütésre elindul mind a 4 henger.


Amióta megvan az autó túl dús a keverék, és számos szervízlátogatás és alkatrészcsere után sem találtuk meg a hibát (a fogyasztása borzalmas). EGR hibakódot kaptunk, a szelepet eldugaszoltuk, de a problémát az sem oldotta meg. Megkeseríti az életemet ez a fostalicska autó.


Nagy hidegekben nagyon nehezen inudlt, ha egyáltalán indult, és a motor első felén van egy bizonyos vákuumszelep, amit ugyancsak eldugaszoltunk, és azóta bármilyen hideg legyen, az autó indul, de egy ideje fennáll a fent említett probléma.



2016. márc. 3. 07:55
 1/5 anonim ***** válasza:
Lambda szonda?
2016. márc. 3. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Volt cserélve. Egy unverzális, utána meg egy eredeti rakódott bele. Nem oldódott meg semmi.
2016. márc. 3. 08:32
 3/5 anonim ***** válasza:

lambda szondának ehhez semmi köze, aki kicserélte ugyan olyan marha, mint az 1es- ezt igazolja is, hogy nem változott csere után.


Valami müködik azt nem ledugaszolni kell, még akkor se ha van másik hiba! Persze tök felesleges az egr de ettől még nem oldodott meg a hiba hogy ledugaszoltál egy jó alkatrészt.



" a motor első felén van egy bizonyos vákuumszelep, amit ugyancsak eldugaszoltunk, " ha azt se tudod milyen alkatrész akkor miért dugaszolod el?


Vidd el egy értelmes szerelőhöz aki hideg,langyos,meleg,tüzforró üzemállapotokban a nem müködö hengernek az égéstér tömörségét megméri munkaütemi fhp -n. Egyből kiderül az e a hiba amire tippelek. Ha nem az akkor még egy tipp: mind a 4 befecskendező vezérlése volt mérve, hogy szinkronba fut e végig?(ez is hideg motortől a tüzforróig), a szinkronba futás előtt vagy után még érdemes lenne a befecskendezők porlasztási képét is megmérni illetve a zárását maximális üzemi nyomáson. Ha még ez után se derül fény a hibára akkor szinkronba mérjétek meg mind a négy henger primer gyújtási görbéjét, hogy nincs e valami turpisság, mivel elég meleg helyen van a trafója. Gondolom a kábelek nem húznak át annyira egy illető se balfax aki kocsiba nyul, hogy azt nem nézi meg. x16xel nél átszokott huzni az öreg kábel!

2016. márc. 3. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Az EGR nem működott, azért dgaszoltam el, hogyha tényleg az a hibája, akkor ez már valami változást hozott volna. Azt a bizonyos vákumszelepet pedig azért dugaszoltam el, mert elsőre azt hittem az az EGR szelep egy téves információ alapján. Buta dolog tudom, de gondolom senkinek nem megy elsőre profin az autószerelés.

Ilyen komoly diagnosztikának még nem volt alá vetve, mert a környéken nincs is akinek ilyen kaliberű felszerelése lenne.

A trafókábelek "elméletileg" nem húznak át, sötétben néztem őket, mondjuk csak szabad szemmel, de semmi rendellenességet nem láttam.

2016. márc. 4. 06:25
 5/5 anonim ***** válasza:

Mi ebben a nehéz...

4 henger közül az egyik nem dolgozik.

https://www.youtube.com/watch?v=XSOWfq-FgXE

2016. márc. 5. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!