Az automata váltó előnyei, hátrányai? Jó -e az automata vagy inkább a rendes manual a jobb?
Az ilyen kérdésekből lesznek a viták.
Megvan a lehetőség a választásra, aki manuális váltót akar vehet olyannal szerelt autót, aki automatát az meg olyat.
Az USA-ban ez nem kérdés ott az automata az általánosan elterjedt váltó, nem sok manuális váltóval szerelt rója ott a mérföldeket.
Európában is feljövőben vannak az automaták, de még mindig jelentős többségben vannak a manuális váltóval szerelt autók - a lényeg, hogy lehet választani.
Automata váltó van sokféle, a legmodernebbek már gyorsabban váltanak bármelyik autóversenyzőnél, persze azoknak megvan az áruk is. Az egyszerűbbek komótosabban dolgoznak, sőt azoknál van némi többletfogyasztás is a manuálissal szemben, de végzik a dolgukat, nem kell kuplungot nyomogatni, kapcsolgatni, a gázzal és a fékkel lehet sebességet szabályozni.
A váltogatás automatizálásának az is eredménye lett, hogy automatával nem lehet lefulladni, sokaknál ez is szempont.
Én egy előnyt sem tudnék írni.
Volt hogy használtam, de nem vennék direkt automata váltósat.
Automatából van sok fajta. Ha bevált típust veszel akkor nincs gond.
Én az autó eladhatósága miatt se vennék automata váltósat. Ha vennék pl egy automata Corsát akkor valószínűleg rajtam rohadna mert senkinek sem kellene ha egyszer el akarnám adni.
Más a helyzet egy BMW-vel, Mercivel vagy valami más luxusautóval, főleg hogy van olyan amit már nem is gyártanak kézi váltóval. Egy átlag magyarnak sajnos ilyenre nem futja.
Én szeretem az autómatát.
A hagyomásnyos kapcsolgatóst is meg a fokozatnélkülit is.
Használt kocsinál az autómata plusz rizikófaktor.
Ha megveszed valószínű előbb-utóbb fel kell újítatnod (300-600E-ért)
Míg egy kéziváltóval valószínűleg nem lesz probléma.
Vagyis lesz. a kuplung, de az olcsóbb.
Ha új kocsit veszel, nem kell aggódnod miatta sokáig de ott persze megjelenik az árban.
Még 96-ban vettem egy automata Szwiftet. 6 évig használtam, becseréltem egy automata WagonR+-ra. Amiből kiszálltam, azt még akkor el is vitte egy vevő, panasz soha nem jött. A 2005-ben a Wagont is becseréltem egy új automata Szwiftre. Nos azóta is hibátlanul működik. Váltóhiba a húsz év alatt nem fordult elő egyik autóban sem. A váltókban nem kellett olajat cserélni.
Előny: a kényelem. Hátrány:jééé...ez automata?van ilyen is?
A következő kocsim is automata lesz, csak japán, és hagyományos hidraulikus váltós)
"Ha megveszed valószínű előbb-utóbb fel kell újítatnod (300-600E-ért)
Míg egy kéziváltóval valószínűleg nem lesz probléma"
Kuplung? Kettőstömegű lendkerék? Falábú első tulaj után szerkezetfelújítás?
Az új autóknál az első 300,000 km-ben már sokkal többet kell költeni a kéziváltóra, mint az automatára!
7-nek
"Kuplung? Kettőstömegű lendkerék? Falábú első tulaj után szerkezetfelújítás? "
Kuplungot írtam, kettőstömegű az autómatában is van ha nem tudnád.
Szerkezetfelújítás??? Az meg mi?
Kuplung szettben benne van a kuplung szerkezet. Úgy cseréljük. (újat)
"Kuplungot írtam, kettőstömegű az autómatában is van ha nem tudnád. "
O'rly? Mesélj mester, hol a kettős tömegű egy nyomatékvezérelt váltóban?
Kb. csak az új DSG-kben és pár dízel automatában van kettőstömegű, a legtöbben nagyon nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!