Ladára szeretnék rakni 4x100 felnit és hallotam, hogy fel lehet rakni mozgokúpos csavarral ez mennyire bírja az igénybevételt, csúszkálást, driftelést és ehez kell tehermentesitő?
A felninek sokféle adata van, ezek közül az osztókör csak az egyik. Oda kell még figyelni az átmérőre, szélességre, ET-száma, agyátmérőre.
Tehermentesítő gyűrű akkor kell, ha a felni agyátmérője nagyobb, mint a kerékagyé. Ekkor a felni agyfurata nem a kerékagyon fekszik fel, hanem a csavarok próbálnák tartani azt. Ez semmiképp sem helyes, így kell a tehermentesítő, ami belül az agyra, kívül a felnire fekszik fel.
Néha van, hogy nyomtávszélesítő is kell a felni alá. Vagy azért, mert az úgy vagány, vagy azért, mert nagy a felni ET-száma és nyomtávszélesítő nélkül beleér valamelyik futóműalkatrészbe. Ilyenkor nem kell külön tehermentesítő, hanem a nyomtávszélesítőt kell úgy kialakítani, hogy a felnire és az agyra is felfeküdjön.
A 4x100-as kerék egyébként mozgókúpos csavarokkal felmegy. Láttam már olyat is, aki még ezzel sem vesződött: rádobta a gyári csavarokkal, csak kicsit feszegetni kellett. Sokfélék vagyunk. Egyébként bírja az így felszerelt felni is az ökörködést, hiszen a terhet nem a csavarok viszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!