Használt autót vettem kaptam hozzá alufelnit de nemvolt még dolgom alu felnivel lemez felni csavarjait használhatom? Illetve kell hozzá valami tehermentesítő gyürű vahy mi?
Ez felnitől függ. Az enyémhez gyári alufelni van, ahhoz használhatom ugyanazt a csavart, mint a sima lemezfelnihez. Tehermentesítőm sincs hozzá. Egy másik autóhoz a családban viszont kell mindkettő említett dolog, de azon nem is gyári felni van.
Autó- és felnifüggő.
A csavar felnitől és autógyártótól függő.
A tehermentesítő vagy központosító gyűrű olyankor kell, amikor a felni közepén lévő furat átmérője nagyobb a kerékagyon lévő perem átmérőjénél.
Természetesen egy-két tized millimétert szoktak hagyni, hogy ne szoruljon rá a felni az agyra, de ha mm-ekről van szó, akkor kell, hogy a felni központosan legyen a kerékagyon.
Legfontosabb, hogy egyeztesd a méreteket!
Az alufelnik általában vastagabbak/szélesebbek az agyrésznél mint a lemezek, nehogy rövid legyen a csavar és csak 2-3 menet fogja a kereket. A másik véglet, amikor aluhoz való csavart tesznek a sokkal vékonyabb lemezhez, és feltámaszkodik a kerékagyon, vagy hátul szétveri a dobfék kilincs-szerkezetét.
Úgy hogy mielőtt fölteszed mérj!
A tehermentesítőről:
Egy felni felfogatásánál adott egy meglehetősen robusztus kerékagy. Ebbe csatlakozok 4-5 darab 12-14 mm-es nagy hordképességű menetes acélcsavar, természetesen a megfelelő nyomatékkal lehúzva.
Magyarul, fém a fémen koppig.
És akkor a kettő közé berakott pár mm vastagságú műanyag karikát hívják "tehermentesítőnek" ?
Vicc.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!