Mazda 5, vagy Opel Zafira B? És dízel vagy benzin?
Családi autónkat kombiról nagyobbra szertetnénk cserélni, Mazdának sem Opelunk nem volt még viszont ez a kettő amit meg engedhetünk magunknak árban és nem tű öregegek és a km-er sem több százezer bennük!?
Kinek melyikkel milyen tapasztalata van-volt? 100,000km felett nem-e pénznyelő ? Mert nem szeretném,hogy többet álljon a szervízben mint a házunk előtt,a munkám miatt 60km megyek naponta autópályán a munkahelyemig, ezért melyik szevíz igényesebb és melyik nek drágább az üzemben tartása?
Ha naponta mész 60 km-t, az évente kb 15.000 km. Mellette még kirándulás, esetleg nyaralás, stb, legyen 20.000/év. Itt már elvileg megérhetné a diesel, de azért nem lenne jó belefutni egy lendkerék/turbó/magasnyomású stb cserébe.
Én egy Mazda 5 benzinest ajánlanék, az normálisan karbantartva kb örök életű. Többet fogyaszt a dieselnél, de ez legalább tervezhető költség.
És ne a futott km legyen a legfontosabb, hanem a megfelelő állapot, esetleg meglévő szervizkönyv/számlák. Frissen behozottakat kerüld!
1,5 éve vettünk egy 323-ast, 99-es, 220.000 km-rel(de végig vezetett szervizkönyv, számlák, stb), és köszöni, jól van, csak megy...
Azért a dízelben sem kell ám évente lendkerék/turbó/magasnyomásút cserélni!
Ezek minimum 10évet 200.000km-t kibírnak. Én manapság már egy lendkerék sem olyan irdatlan nagy összeg, amitől az embernek a kardjába kéne dőlni. Lendkerék kuplungszettel 150-ből megvan. Akinek nincs ennyi vésztartalék az számláján, az ne vegyen modern autót, üzemanyag fajtától függetlenül.
Egy benzinesnél is felmerülhetnek szép költségek, gyújtástrafó, szívósor, stb...
Engem is próbáltak lebeszélni a dízelről, miszerint attól sikítva menekülni kell egyesek szerint. Szintén a lendkereket meg a turbót emlegették. Ez olyan joli-jocker a dízel ellenzők szájából. 10 év és 247.000km elteltével semmivel nem költöttem rá többet, mint egy ugyan ilyen autó benzinmotoros változatára.
Előző! Jól gondolom, hogy Te újat vettél?
A kérdező meg szerintem pont 10 év körüli autót akar, ahol egy diesel már pont 200-250.000 km körül jár. Ha a megvétel után meg beeseik egy lenkerék, vagy egy turbó, vagy egy dpf csere(ezek ugye pont ennyit bírnak sok esetben), akár több egymás után, azért kb mindenki a kardjába dőlne.
Az utolsó két autóm dízel volt, az elsőn porlasztócsúcs és turbó probléma meg sok más apró, a második egy előtulajdonostól szervízkönyves márkaszervízben szervizelt. 200000 km vél vettem 220-nál tréler: kuplung+ kettős tömegű,230-nál egy újabb hiba ezt már fél éve nem tudják meg fejteni. Ha van kedve indul ha nincs akkor csak motorstarterrel! Komputer nem ír semmit üzemanyag rendszerrel,pumpákkal sémi gond,tömítések rendben,őselemem rendben,és jelenleg is szervizben van!
Szóval ezért a nagy kérdés, ezt szeretném el kerülni de sajna újat nem engedjétek meg magamnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!