Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a 7 sebességes Quattro...

Ha a 7 sebességes Quattro maximum nyomaték terhelhetősége 550nm, miért írnak rá 600nm-es chipeket a TDI-re?

Figyelt kérdés
Furcsállom ezt, hogy a premiumcardesign oldalán is a 3.0 V6 TDi-re 320 lovat és 600nm-t írnak a gyári 245 és 500 helyett, holott a váltó csak 550nm-t bír. Akkor ezt hogy oldják meg?
2016. jan. 30. 17:35
 1/6 A kérdező kommentje:
Vagy van benne annyi tartalék, hogy kibírja azt? A V12-es TDI-ről pedig az a hír járta, hogy megette a váltót a nyomaték miatt.
2016. jan. 30. 17:36
 2/6 anonim ***** válasza:

Az, hogy legfeljebb 550 Nm-t bír a váltó, azt jelenti, hogy átlagos üzemi körülmények között ez az a nyomaték, amivel normális élettartamot fog bírni. Vagyis a hűtése, kenése, a fogaskerekek kialakítása olyan, hogy ha egy 550 Nm-es motor tekergeti, akkor is éveken át fog dolgozni, nem hullik szét.

De ha 551 Nm-t kap, akkor nem fogja azonnal lefogazni a fogaskerekeket és kiesztergálni a siklócsapágyak fészkeit. Csak ha túlléped a megadott terhelést, a váltó tervezett élettartama csökken. Lehet, hogy nem fog 300.000 km-t kihúzni probléma nélkül, hanem már 100.000 után kell valamit erőlködni rajta. A kenőanyag csereperiódusa például biztos, hogy rövidebb lesz, mert nagyobb hő- és mechanikai terhelést kap, a féltengelyek is hamarabb elhasználódnak.

2016. jan. 30. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Hát pont ez az, amiért nem jó a chip, mert az egész mechanikát leterheli. De az a +50 nm azért még éppen belefér, azért ráhagyással vannak ezek tervezve.

A V12-es TDI meg olyan ritka mint a fehér holló, csak azért született, hogy mutassák meg hogy tudnak ilyet, valószinüleg soha nem is lesz több ilyen (lassan V8 TDI is kihal). Az V12 1000 nm-s nyomatékára egy teherautóváltó kéne kb.

2016. jan. 30. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Beletenném azért egy régi ikarusba az automatájával. :D
2016. jan. 30. 20:25
 5/6 anonim ***** válasza:

A Volvonál volt ilyen probléma az S80 első generációjában. Megvették a GM automatáját ami 350Nm-re volt tervezve, majd rápakolták a 400Nm-es T6-ra is. Nem lett egy legendásan megbízható autó ebben a felállásban :D


Egy ilyen chippelés után sem fog széthullni az első sarkon a váltó. Ha nincs belőle kitaposva a 550Nm feletti rész, akkor igazából nincs gond. Akkor van gond, ha tőgázzal akarsz mindenhol közlekedni.

2016. jan. 31. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Igen, csak a gond, hogy a 3.0 TDI már 1500-as fordulaton leadja majdnem a teljes nyomatékát, főleg ha meg van chippelve. Úgyhogy nem is kell azt annyita taposni.

Persze én is megerősítem, nem fog az olyan hamar tönkremenni.

2016. jan. 31. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!