Mi a kulonbseg a hosszu es a rovid orru kamion kozt? Mik az elonyok es a hatranyok?
Attól függ milyen járműről beszélünk.
Előnyök:
Egy országúti nyerges esetén előny a motor könnyű szerelhetősége - hozzáférni kb 10 másodperc, földről elérhető minden fontosabb dolog stb.
Alacsonyabb építési magasság: a motor ugyanúgy bent van az alvázban, viszont a fülke padlója lehet a szelepfedélnél alacsonyabban is, így magasabb beltér érhető el, vagy ugyanakkora belmagasságot lehet kivitelezni alacsonyabb fülkével.
Európai példa: a Scania T Highline fülkéje ugyanolyan magas volt belül, mint az R Topline fülkéje, pedig a T Highline fülke a földtől mérve 40 centivel alacsonyabb. Olyan pótkocsik esetén, amik nem érik el a 4 méteres magasságot így megtartható a belső kényelem és csökkenthető a méret jelentette légellenállás ( pl tartályos pótok esetén ).
Egyenletesebb súlyeloszlás a tengelyeken.
Hosszabb gyűrődő zóna, kisebb erejű ütközésnél a kár jelentősen kisebb. Még mindig olcsóbb motorteret és segédvázat cserélni, mint fülkét :D
Hátrány:
hosszabb tengelytáv >> rosszabb fordulékonyság, de ez csak szűk helyen lényeges.
ha korlátozott a szerelvényhossz(lásd Európa), akkor erősen korlátozott a felhasználási kör(rövidebb pótkocsi).
Ha nem normál közúti járműről beszélünk, hanem például terepes vagy "munkagép" jellegű teherhautóról:
előnyök : magasabbra helyezhető motor, nagyobb hasmagasság, nagyobb terepszögek, viszont a jármű nem lesz túl magas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!