Miért jó kihúzatni a kocsit? Miért tartozik a sportos vezetéshez?
Azért hogy ne lustuljon el a motor...
Városi tötymörgésnél az égéstérben felhalmozó koklerakódás nem tesz jót a motornak.
Ezért néha ki kell húzatni, persze csak ésszel, hosszabb távon 15-20 perc.
Dízel motoroknál van úgynevezett részecskeszűrő, ami előszeretettel megy tönkre csigatempónál, és rövidtávú használat során...
Teljesítmény = nyomaték * fordulatszám.
Hiába adja le a max nyomatékot 2000nél,ha még 80%-át tudja 5000-en,az még mindig duplája teljesítmény.
Ahogy váltasz fel, úgy egyre hosszabb lesz az áttétel, a keréken kiseb a nyomaték.
Képzeld el biciklinél ugyanez van, akkor talán könnyebb átlátni, ha már hajtottál kerékpárt.
Eleinte hiába tekersz teljes erőbedobással, még nagy áttételnél is nehéz elindulni. Aztán jön egy szakasz, amikor nagyon jól gyorsulsz, mész, mint a szél ugyanolyan erővel tekerés mellett, utána pedig mintha a lábaidat "lehagyná" a pedál, hiába tekersz, nem gyorsulsz és gyorsabban is fáradsz.
Ugyanez történik az autóknál is, ha a középső, "jól gyorsuló" részt akarod elérni, akkor bizony nagyobb fordulatszámon kell használni a kocsit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!