Használtautó kereskedésből történő vásárlásnál mindig ez a bevett szokás? Vagy csak kifogtunk egy manipulátort?
Lehet begurult hozzá egy magánszemély, hogy adja el amennyiért akarja, de ő 600-at akar kapni érte.
A kereskedő meg lehet nem akarta hogy a volt tulaj megtudja mennyiért passzolta el, ezért 700-at írt rá, mint ha csak 100-at keresett volna rajta... közben a 3szorosát.
Te meg buktál kb 300-400 ezret...
#14
Ez egy elég bonyolult rendszer része.
A lényeg hogy ő a nyereségből fog adózni. Ha 700ért adja el, akkor keveset nyer/akár bukik rajta (költségek), ha 1millióért adja e (papíron is), akkor sok pénzből adózik, kevesebb marad zsebében. Ha nekem az adott pénzre szükségem van, akkor nem 1millióért adom a kocsit, hanem 1.100.000-ért (hivatalosan is), adózás után annyi pénzem lenne mintha csalva 1millióért adtam volna.
Igen, ha drágább, akkor máshol fogod megvenni a kocsit. De ha mindenki hivatalosan csinálja, akkor mindenhol drágább lesz, ehhez igazodnak a magánszemélyek is (hiszen eladás előtt a hahun megnézed a többi árát is), és hogy legyen kerek, az autók árai 10%ot felmennek. Annak azért ugye nem örülnél ha most 100zal többet kellett volna kiadjál ugyanarra a kocsira.
Itt nem csak egy kereskedő csal, a verseny miatt mindenki trükközik és nem csak az autókereskedés területén.
Lehetne az árral szemben is menni, a sok csaló kereskedő ellenére én legálisan csinálom, de akkor ki vesz tőlem ha nálam drágábbak? Ha olcsóbban adom és alig keresek rajta akkor minek kockáztassak egy ilyen üzlettel? Inkább kockázatmentesen pakolom az árut a Teszkóba ugyanannyiért.
Mielőtt félreértés esne, nem vagyok kereskedő, csak a példa miatt írtam E1-ben. Nem is akarom védeni őket, egyszerűen fölösleges őt utálni ha az egész világ így működik.
Így lehet soknak tűnik, de gondolj bele, ha bárli a területet, ráadásul esetleg BP egy forgalmasabb részén, plusz van 1 vagy 2 alkalmazottja. Ha most havonta 4 ilyent elad akkor húha van 1.2 milla bevétele. Legalábbis a mai gazdasági helyzetben nem tudom elképzelni hogy tolonganának a használtautókért. Még kisebb forgalmat hozhatnak az ifjú kezdők akik megvesznek mindent ami olcsó, nem baj ha széthullik. De ebből nem is jön sok.
Ebből akkor fizeti a bérletet, esetleg az alkalmazottat, kit udja, lehet még szednem védelmi pénzt is, nehogy 1-1 kő berepüljön a drágább autókra.
Most egy jobb informatikus elmegy külföldre, 8 óra napi munkával majnem itt jár anyagilag, és nincs ez a sok macera.
Én is adtam el saját autót, hajót is, egyszerűen kell egy fajta kötél idegzet a sok marhát elviselni, aki 300 ezerért akar újszerű törésmentes autót venni hölgy vagy idős tulajdonostól 80 ezer km-rel.
A legutóbbi autómat már én is inkább odaadtam olcsón a töröknek, hadd örüljön, és nem kell elviselnem sok finnyáskodó úriembert. Inkább bemegyek túlórázni a eladással töltött idő helyett, több értelme van.
#17
Igen, van pár magánszemély is az eladók között. De erről beszéltem, ha mindenki legálisan csinálja és keresni is akar nem csak bukni, akkor 1100000-ért adná mindenki azt a kocsit, olcsóbban nem éri meg. Ha mindenki annyiért adná, akkor a magánszemély is emelne az áron, hiszen a piaci árak alapján lövi be a kocsit.
A magánszemély mondhatja azt hogy olcsóbban adja, hátha hamarabb elviszik, de ez most is él, a jelenlegi helyzetben is megteheti, te mégis kereskedésből vetted.
Hidd el, ha az összes kereskedő legális útra téved és emiatt árat emel, akkor a magánszemélyek is emelnek, tehát neked most 100zal többe lenne a kocsid.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!