Autópályán mi jelzi a sáv kanyarodását, ill mi van ha elfelejtünk kanyarodni?
Sokszor van az hogy mész mész, főleg egy nagyobb járműnél ahol mindig a jobb oldalhoz vagy ragasztva, és ugye megszűnik vagy elkanyarodik a sáv. Ezt mi jelzi? Mert ahogy néztem a táblák után nem sok idő telik el és már érvénybe is lép a változás, és mi van akkor, ha véletlen elfelejtünk vagy elbambulunk, akkor azonnal próbáljunk meg átmenni a másik sávba, vagy inkább szép nyugisan menjünk tovább majd valahol visszafordulunk?
És ha nincsen gyorsítósáv, akkor hogyan kell bekapcsolódni a forgalomba? Ha épp nem jön senki akkor nagygázzal kimegyünk nehogy belénk jöjjenek, vagy általában lassítanak az emberek ha látják hogy valaki kikanyarodik és nincs gyorsítósáv?
Ne foglalkozz vele, ha elrontod, a csak a legutolsó pályát kell újra kezdened, nem az egész játékot.
Aki ezt a kérdést feltette, az még sosem látott autópályát, és sosem ült a bal egyben.
Mivel nem maradtál csendben, rendben van, szedjük ízekre a kérdést:
"Ezt mi jelzi? Mert ahogy néztem a táblák után nem sok idő telik el és már érvénybe is lép a változás,"
Nem sok idő telik el... aha, 1000 méterrel korábban jelzik hogy lehajtó jön. Ez a megengedett sebességgel majdnem fél perc. Akinek ennyi kevés egy sávváltásra, ne üljön autóba.
"És ha nincsen gyorsítósáv, akkor hogyan kell bekapcsolódni a forgalomba?"
Autópályán mindig van gyorsítósáv, és a lehajtóük előtt lassítósáv is. De még autóúton is. Mindig, mindenhol.
Szóval ez a sáv úgy van méretezve, hogy a megengedett sebességtől kényelmesen le lehet lassítani arra a sebességre, amivel az esetleges kanyart be tudod venni, ha úgy kezdődik, hogy 40-es tábla, akkor hosszabb a sáv.
A gyorsítósávban is kényelmesen el lehet érni a pályatempót addigra, mire be kell sorolni.
"mi van ha mégis elbambulsz akkor korrigálj gyorsan"
Ne, gyorsan semmiképpen sem, inkább hajts le a következő lehajtón, és a mellékúton a pálya felett áthajtva gyere vissza amásik irányba a pályára.
Másrészt, ha a bal egyben ülsz, akkor nincs "elbambulsz"
Egy kamion-lökhárító nem olyan ártalmatlan az elbambult féklámpafelvillanás után, mint egy elnézett lehajtó.
Ahol nincs lassítósáv és leállósáv, ott ki szokták tenni elég gyakran ismételve a 60-as, esetleg a 80-as korlátozást.
Mivel te ezt sem láttad, egyiket sem, az út egyik oldalán sem, gyanítom hogy te vezetés közben is csak magaddal és a te igazaddal vagy elfoglalva. Az hogy egy tonna vas rohan alattad, sérülékeny pléhdobozokban emberek vannak körülötted úgy, hogy az életük részben a te kezedben van, mert ha te hibázol, ők is belehalnak, ez mind nem számít.
Csak az számít, hogy te az autópályán bambulhass kedvedre, és nehogy már te legyél a hibás, ha a jelzéseket sorozatban elnézed.
Kezdem érteni, milyen emberek okozzák az orosz fedélzeti kamerás autópálya-jelenetek akcióit.
"vagy elbambulunk, akkor azonnal próbáljunk meg átmenni a másik sávba"
Igen, szerintem rántsd át a kormányt index és minden figyelmeztetés nélkül a másik sávba mert úgy az igazi. Mi az, hogy elbambulunk? Ha te kényszeresen elbambulsz az úton akkor ne ülj kormányt mögött kérlek maximum a Need for Speedben.
Az az igazság, hogy olyan embernek tűnsz, hogy ha bármiféle változás történik az úton akkor összef*sod magad, hogy úristen most mi lesz, hova menjek, mennyivel, kihez, hova ááhhh. Nem, fel kell mérni a helyzetet és megfelelően közlekedni. Ha nem működnek a közlekedési lámpák valami hiba miatt akkor megállsz a kereszteződés előtt és meg se mozdulsz amíg nem jön a biztos úr a varázsbotjával és elkezd lengetni vele, hogy merre menj?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!