Miben jobb az automata váltós autó mint a normál?
Előny:
Kényelmesebb: Egy tipikus pesti dugóban igazi áldás tud lenni.
Ha normális automata váltóról beszélünk, akkor optimálisabban tudja megválasztani a különböző tényezők függvényében a fokozatokat.
Illetve mondhatjuk azt hogy "hülyebiztos": Nincs olyan hogy gyorsabban jár a kezed mint a lábad és "megszámolod" a fogakat, nem égeted le vele a kuplungot, nem fulladsz le vele, stb.
Hátrány:
Hátránynak én azt tekintem, hogy egy butább, főleg régebbi automata váltó tulajdonképpen csak optimális körülmények közt, sík terepen tud normális fokozatot választani, máskülönben nem. Persze, lehet rögzíteni a tiptonic váltóval, a rögzített fokozatokkal, vagy a sport móddal szórakozni, de akkor kb. ugyanott tartok mint egy manuális váltónál. Pont a lényeg veszik el belőle.
Szervizelése kész horror. Sok esetben egy sima olajcserére is 50.000 ft-is szervízszámlát állítanak ki, mert olyan felkészültség és felszerelés kell hozzá. Illetve ugye itt sokkal több a hibalehetőség.
A régebbi automata váltók sem valami hülyebiztosak. Van olyan, amit menet közben simán be lehet rakni hátramenetbe, ami gyakorlatilag komplett váltócserét von maga után.
Illetve sokan fel szokták hozni hátránynak azt, hogy nincs benne vezetési élmény. Hát nem tudom. Én speciel egy M3-as BMW-nél el sem tudom képzelni hogy milyen lehet az automata váltó. De egy A8-as Audit szó és kérdés nélkül csak automata váltósban vennék.
" főleg régebbi automata váltó tulajdonképpen csak optimális körülmények közt, sík terepen tud normális fokozatot választani, máskülönben nem. "
Már a 15 éves konstrukciójú kocsimban is van hegy és lejtmenet vezérlés, a váltó pontosan érzékeli az út dőlésszögét és pl. lejtmenetben motorfékez, hegymenetben nem vált fel, hanem tartja a magasabb fordulatot, stb... Az új autókban meg kb. kivétel nélkül van.
"Szervizelése kész horror"
Ez inkább típusfüggő. A Volvomban a régi "olajkavarós" váltó van. Tény, hogy ez nem a leggazdaságosabb váltószerkezet, viszont a váltóolajcsere fillérre ugyan annyi, mint ha manuál lenne és 150e-ből megvan egy teljes váltófelújítás - amire amúgy ~400,000 km után lehet számítani épelméjű használat mellett. Míg a típus amúgy kettőstömegű lendkerékkel szerelt, egy sima kuplung + kettőstömegű csere (tehát messze nem váltófelújítás) 300,000 pénz kb.
Ennek az ellentettje, egy Triptronic váltó mondjuk egy régi 5-ösben fél misi ha beáll.
A legújabbak meg a DSG-k meg már szinte semmivel sem drágábbak, mint a kéziváltók (lévén gyakorlatilag ugyan az, csak a hidraulika kezeli sokkal jobban, mint a legjobb sofőr, így jóval kevésbé kopik).
"A Volvomban a régi "olajkavarós" váltó van. Tény, hogy ez nem a leggazdaságosabb váltószerkezet, viszont a váltóolajcsere fillérre ugyan annyi, mint ha manuál lenne és 150e-ből megvan egy teljes váltófelújítás - amire amúgy ~400,000 km után lehet számítani épelméjű használat mellett."
Azért ezt nyugodtan szorozd kettővel. Egy felújító készlet az Aisin váltókhoz az 60-90 000Ft, egy szeleptömb 150 000-től indul, egy konverter felújítás is üti a 100 000-ret.
Amúgy az olajcsere tényleg olcsó, kell hozzá 1db krovakészlet, 1 db váltókarter tömítés, 1db váltószűrő és 6-8 liter ATF olaj. Otthon is bárki bármikor ki tudja cserélni egy óra alatt és szerintem 25 000-ből megáll.
John_McClane
Kicsit elbizonytalanítottál, úgyhogy gyorsan meg is néztem. Az AW55-50SN szeleptömböt, ami az autómba való épp 80K-ért kapom újonnan, egy komplett garis váltó (komplett!) meg 200e egy év garival.
úgyhogy köszi, maradok a saját forrásaimnál ;)
Furcsa, mert a legolcsóbb AW55-50snhez való szeleptömb, amit találok az újonnan 165 000 + áfa (mondjuk találtam oem volvosat is 1100 euroért :D).
Akárhol nézem, komplett felújítókészletet nem találok 60 000 alatt.
Az egy éves garival meg csupán annyi a gond, hogy mennyi is az éves futásod? 10-20-30-50-60 000km?
Egy komplett váltófelújítás az garantálja, hogy a következő 250 000km problémamentes lesz, és a bontott,felújított, akármilyen 1 éves garanciájú váltó? Ha épp 1,5 év után letérdel, akkor megint 200 000? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!