Vegyünk alapúl 4 hengeres 4 ütemű motort, miért úgy van mind megtervezve hogy ha két dugattyú lent van, akkor kettő fent? Vagy fordítva, Miért nem egyszerre megy le és jön fel?
Mert akkor képtelenség kiegyensúlyozni a motor járását.
Lásd kis Polski, ott egyszerre jár a kettő. Úgy rázza a hátulját, hogy a veséd kiesik.
Vannak 3 hengeres motorok, amelyekben egy KÜLÖN meghajtott kiegyenlítő tengely van, hogy Neked ne legyen panaszod a komfort érzetre.
És "mitű lenne erösseb" ?
két főtengelyfordulatra több munkaütem fog esni, ha a négy munkavégzés ütem egyszerre történik?
Fenét. Csak 4-szer nehezebb lendkerék kell, hogy utána a motor alapjáraton is átlendüljön a soron következő kipufogás, szívás, sűrítés ütemeken. Szép lenne ám, a sűrítési ütem teljesen lefékezi a főtengelyt (négy dugattyú egyszerre sűrít), utána egyszerre négy gyújtás, terjeszkedés. Baromi egyenletes járása lenne, hozzá képest egy karburátoros ős-Harley blokk úgy járna mint egy V12 BMW-blokk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!