Érdemes-e egy új autóra is alvázvédelmet felvitetni?
Nem hinném hogy érintené a gyári garanciát, de inkább hívd fel a kereskedést és kérdezz rá.
Attól függ hogy milyen autó és gyárilag milyen alvázvédelemmel van ellátva. Normálisabb autóknál gyárilag ilyen gumiszerű anyagot használnak ami nem keményedik meg és képes sérülés nélkül elnyelni a felvert kavicsok energiáját is. Annál nem kell ilyenekkel szórakozni. Nekem pl. 15 éves autóm van amit gyárilag ilyen gumiszerű alvázvédelemmel láttak el, a mai napig megőrizte a gumi állagát és nem sérült meg sehol.
Ha gyárilag viszonylag kemény alvázvédelmed van, (a "kommerszebb" autóknál maximum ilyen szokott lenni) ott egy felverődött kő képes leütni egy darabot a védelemből. Ha gyárilag ilyen alvázvédelmed van és hosszútávon gondolkodsz az autóval, akkor erősen ajánlott egy normális alvázvédőt felvitetni rá.
Üregvédelem még fontosabb, lehetőleg a "sewggén fújom be, ameddig a fülén folyik ki" stílusban. Persze ez már némi belső bontást igányel, de hosszú távon meghálja, amikor 10++ évesen sehol nem kezd rügyezni.
Kizárólag akkor érdemes, ha magadnak veszed, nagyon hosszú távra, ha te akarod teljesen elhasználni az autót. (kb. 20 éves korig, addig a mechanika is bírja)
Most lesz 11 éves az autóm. A gyári PVC bevonat van az alvázon semmi más. A teljes karosszéria természetesen galvanizált. (Van manapság olyan autó, aminél nem az?) 12 év a gyári átrozsdásodás elleni garancia. Pedig nem valami nagy prémium márka, egy Opel, amivel kapcsolatban a legtöbbekben az a sztereotípia van, hogy attól aztán sikítva menekülni kell, mert hú de szeret rohadni. Alánézve a kipufogócsövön és a lengőkarokon van némi felületi vakrozsda, az autó alja teljesen makulátlan.
A ami alvázvédelem, korrózióvédelem azért már nagyságrendekkel jobb, mint régen a Zsiguliknál volt. Ha nem csinálsz vele semmit, 20 évig el kell mennie egy mai autónak úgy, hogy ne okozzon komoly gondot a korrózió.
"Van manapság olyan autó, aminél nem az?"
Akad még szerintem. Nemrég láttam egy 4 éves Citroen C4-et, amin már rohadásnak indult a motorháztető és a sárvédőív :D
Ha csak abból indulunk ki, hogy az Audi bevezette a 80-as évek vébén ( valahol a B3 80-as környékén) a teljesen galvanizált kasztnit , majd később mintha ezt elfelejtették volna. Egyik haverom '92-es C4-es Audi 100-a sehol nem rohad! Egy másik Cimbi '99-es A6-osán ( C5) már kellett küszöböt cserélni :D
A BMWnél még az E39/E46-osok is tisztességesen rozsdáltak, a Mergánál a W210- korában is baj volt ezzel... pedig máshol már 15 évvel korábban galvanizálták a kasztnit.. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!