2000 es évjáratú suzuki swiftem van. Otthon, házilag hogy tudom megcsinálni az alvazvedelmet rajta? Mennyi idő, tapasztalat szükséges hozzá?
Valóban, csak akkor tudod ha aknában, emelővel (ami az egész autót emeli), fordítóval, felső szerelőállványon van lehetőséged dolgozni.
Először vedd le a kipufogót és egyéb útba lévő elemeket és jöhet egy alapos tisztítás szennyeződések olaj egyebek eltünjenek, ezt lehet gőzborotvával, esetleg vegyszeres oldattal, majd nagy nyomású hideg vízzel leöblítve.
Utána ha rozsdás, akkor a rozsdát 100%-ban eltüntetni, egy pötty sem maradhat, mert akkor rövidesen ott kezd rozsdásodni.
Ha kész, akkor rozsdagátló alapozóval kell egy vastagabb rétegben befújni, ami a fémnek ad védelmet.
Ezután jöhet az alvázvédő, ami csak a mechanikai és vegyi sérülésektől véd, rozsdától nem, azért kell az alapozó előtte.
Ha magad csinálod, egy 20-asból kijöhet. Az én autómhoz (jóval nagyobb volt) kellett több drótkorong, sok csiszolókorong, 2l rozsdamaró, 5l alapozó, és 10l alvázvédő. Alapozót fújtam, alvázvédőt kentem, mert az sűrű. nekem 4 teljes napba telt, de ebből 3 a csiszolás volt.
Véleményem szerint a te autódon elegendő lehet egy tisztítás és egy közepes réteg alvázvédő felhordása, nem hiszem hogy rozsdás lenne, az a rész kihagyható.
Jól írták, embertelen munka, ha valóban jól akarod megcsinálni. A tessék-lássék megcsinálásnak, csak a látvány kedvéért nincs sok értelme, a szép fekete felület alatt vidáman tud dolgozni a rozsda.
Az én kocsim úgy készült (nem én csináéltam, nem lett volna hozzá türelmem...), hogy először kapott egy gőzborotvás alsó mosást,hogy az összes rászáradt sár olajkosz, minden eltűnjön az aljáról. Utána három vagy négy napot száradt a júniusi kánikulában, hogy lehetőleg sehol ne maradjon nedvesség.
Amit le lehetett venni, le lett véve: tank, kipufogó, vonószem, a kanyarstabilizátor tartósi, stb...
Utána jött a rozsdás felület vasig csiszolása, esetleges vakrozsda pöttyök passziválóval átalakítása. Bő 5 liter nitrohigító ment el a festendő felületek tökéletes megtisztítására. Ezután jött rá Teroson alvázvédő két rétegben (az előírt száradási időnéljóval többet ráhagyva), végül a Teroson rücsi. A Teroson tartalmaz korróziógátló komponenst is.
Miután minden, ami festendő, elkészült, jött az üregvédelem. Teroson gyártmányú soha meg nem szilárduló, örökre egy kissé ragacsos maradó viasszal. Köszöbből, A, B, C oszlopból a műanyag dugók kipattintása után kompresszorral lett fújva,egy erre való hosszú csövű szórófejjel, amit fújás közben kell szép lassan kfelé húzni a lyukon. Addig fújtuk, ameddig az üregek orrán-száján nem jött a viasz. Ugyanezt eljátszottuk a különféle kereszt- és hossztartókkal, mindennel ami vasból van és üreges...
Végére maradtak az ajtók. Kárpit le, és oda is ment a viasz. Utána az ablakmozgató mechanikát, zárat megtakarítottuk, kenőzsír sprayvel megkentük.
Összesen talán 10 doboz alvázvédő és 4 doboz rücsi fogyott el, hét doboz üregvédő viasz, 15 liter nitrohigitó (a padlóról mással nem jönnek fel ezek a trutyik), 10 kg géptisztító rongy...
Ami csavar rozsdás volt, rozsdamentes csavarral pótoltuk. Egyéb leszerelt fémalkatrészek homokfúvás után le lettek galvanizálva.
Az egész valahol 120 000 Ft környékén állt meg, de így egy ennek többszörösébe kerülő, pár év múlva mindenképpen bekövetkező lakatolást előztünk meg.
Az egész így, munkaidő után csinálva bő egy hónapig tartott. A rétegek között volt ideje kiszáradni, és biztosak voltunk benne, hogy nem a rozsdát konzerváltuk, vagy nem a nedvességre fújtuk rá az alvázvédőt.
Na ne röhögtessetek már! A fél kocsit szétakarjátok szedetni szerencsétlennel egy nyamvadt alvázvédőzés miatt? Az a 120.000ft-os ecsetelésed kíváncsi vagyok meddig fogja bírni. Lehet, hogy ez egy több millás (ÚJ) autónál ajánlott, de ez egy mezei Swift. Ne hogy már az autó értékének a felét ráköltessétek vele...
Kérdező:
A kocsi alját először is slaggal mosd le, hogy tiszta legyen az alja és jobban lásd, hogy esetleg van-e ott rozsda. Ha van, akkor az elvtársak által már említett módon neki állhatsz vegyszerezni, drótkefézni, smirglizni... De a legjobb lenne, hogy ha itt ennél a pontnál megállnál és elvinnéd valami jó maszek karosszériáshoz, az max 40-50ből helyre rakja neked, ha még hegeszteni is kell a kocsi alját (max. 2-3 nap alatt kész). Ha minden oké (nem lyukas, nem rozsdás), akkor neki állhatsz te is. Szépen egyik nap délelőtt lekened alapozóval, az másnapra megszárad, aztán mehet rá az alvázvédő. Nekem egy 4L-es alvázvédő (Body) és 1L nitro hígító elég volt hozzá. Na meg 1 ecset amit utána ki lehet dobni-ez cirka 5ezer ft volt. :) És úgy is le lehet kenni, ha 2 emelővel felemeled először a kocsi egyik majd a másik oldalát. A kipufogónál pedig simán elfér az ecset, nem kell hozzá levenni! Csak arra vigyázz, hogy ne indítsd be előtte a kocsit (vagy hagyd kihűlni), mert hamar átmelegszik a kipufogó! Kb. ennyi az egész, nem kell hozzá oltári nagy tapasztalat.
látva ezen hozzászólásokat akkor én is leírom a saját tapasztalataimat.
szintén suzuki swift, elmentem egy autószerelő ismerőshöz, aki vállalta, hogy 30.000ft-ért megcsinálja!!!
De ki lehet hozni 3000ft-ból is
Alvázvédő: 1600ft
Ecset: 400ft
Aknára állsz, drótkefével amit tudsz azt lecsiszolod amennyire lehet, aztán felviszed az alvázvédőt, és kész
4 óra alatt megvolt minden
Ez a placebó alvázvédelem, mem tapasztalat. Tapasztalat akkor lesz, amikor három sólatyakos tél után sem fog lerohadni az egész, és akkor megírod, hogy időtálló a látvány-alvázvédelmed.
Előre szólok: le fog rohadni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!