Hogyan kell lámpától gyorsan, de kíméletesen elindulni?
1/11 A kérdező kommentje:
Egyébként azt tanították nekem hogy egyesbe sose menjek, az csak azért van hogy az autó megmozduljon. Ha már 2-esnél rángat az autó (pl. lámpánál vagy dugóban vagyok), akkor kiveszem üresbe, de amikor már alig megy az autó, akkor 1-esbe rakom. Egyébként a csúsztatás fogalmát elmagyarázhatná valaki. Sok helyen azt írják erre hogy lassan kell felengedni. Én gyorsan felengedem fogáspontig, ott tartom, aztán gyorsan felengedem a kuplungot, vagy ha gyorsan kell elindulni visszanyomom és kettesbe teszem. De ennek hogy egyenletes sebességgel folyamatosan engedem fel a kuplungot, nem sok értelmét látom. Az alap hogy nem araszolgatok 1-esben, és pirosnál megállásnál kiveszem rögtön üresbe (nem úgy várom ki a zöldet hogy közben a kuplung le van nyomva és 1-esben van. A motorféket meg csak ésszel használom, annál a sebességnél váltok vissza lassításnál, mint gyorsításkor. Például ha gyorsan megyek (mondjuk autópályán) a 4-es bármikor jöhet, 70-nél 3-adik, és 40-nél rakom 2-be. Gondolom az se jó ha hirtelen felpörög a motor mondjuk 3500-400 ezerig.
Felporgeted a motort 2-3 ezerig,esetleg negyig es radobod a kuplungot. Porgeted 5-6 ig es szunten csapod ra, kozben pedig korrigalsz a kormannyal :) am normalisan: 2000,2500 ig felporgeted, fogaspontig kuplung es mikor mar mesz 10 el kb teljesen raengeded, porgeted 3-4 ezerig,es johet a 2-es csak siman szep lassan raengedve(nem kell tartani). Azt mar eleg 2500 3000 nel atdobni 3.-ba. Egyebkent ez autofuggo, fugg attol hogy mekkora az auto,es benne a motor stb. Pl egy smartal mar 200 nel valt az elektronika. En pl az 1.2 es astramon 4000 ig porgetve jarok. Sok dologtol fugg
2016. jan. 13. 05:50
Hasznos számodra ez a válasz?
Jó gumi nélkülözhetetlen, plusz ha van a kocsiban kipörgés gátlás, akkor nem nagy kihívás gyorsan rajtolni.
2016. jan. 13. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
Amúgy a leírásodból nekem az jön le, hogy nem nyomod a gázt... Nyomd be jobban azt a pedált, a kuplunggal lehet gyorsabban is játszani. 91- es 1.6 opel asztrával gyorsulok le jelzőnél vadiúj audikat, bmw- ket...
2016. jan. 13. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
Na most azért mert az idegbeteg bp-i forgalom nem más mint közúti verseny, azért neked nem kell "dobogósnak" lenned. Az autónak se jó az ha erőlteted a rajtolást. Én kis benyás 1.4-essel mozgok, de nem törekszem arra hogy tartsam a lépést a nagy TDI-kkel. Nincs értelme, a következő lámpánál meg beleáll a pirosba mint a gerely. Akinek cégautója van (és azért itt nagyon sok van) azt pont nem érdekli a kuplung tartóssága vagy a fogyasztás, az nyomja mint süket a csengőt. Amit én alkalmazok hogy azért mégse legyek tetű lassú, meg az autót is kíméljem, hogy igyekszem gurulásból továbbindulni, vagy ha álló helyzetből kell akkor szépen nyugisan, minél kevesebbet csúsztatva a kuplungot. A bevágásokon ne húzd fel magad, mert nem tudod kivédeni, ha betartod a követési távolságot oda valaki be fog pofátlankodni, cserébe te is megteheted anélkül hogy ledudálnák a fejedet. Ez egy ilyen idegbeteg város.
2016. jan. 13. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 A kérdező kommentje:
"Na most azért mert az idegbeteg bp-i forgalom nem más mint közúti verseny, azért neked nem kell "dobogósnak" lenned. "
Egyébként Budapesten kívül a többi városban még gyorsnak számítok hozzájuk képest. Az a baj hogyha valaki bevág elém és hirtelen ráfékez valami miatt, és én neki megyek, akkor a helyszínelő azt állapítja meg hogy én mentem a hátuljába, tehát én vagyok a hibás.
Ezért kell fedélzeti kamera.
Amúgy a kuplungtól nem tudom miért parázik mindenki, nekem 25 év alatt nem sikerült kinyirnom a kuplungot, pedig folyamatosan csúsztatom...
2016. jan. 13. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
Lehet, hogy számodra szokatlan a nagyvárosi közlekedés, de azért még nem kell idegbetegnek nevezni. Tanulni kell, alkalmazkodni, vagy ha nem megy, akkor alkalmazni a P.& R. elvét.
Minden bizonnyal friss jogosítványos lehetsz, mert még nagyon precízen figyeled a km. órát és a fordulatszám mérőt. Majd rá fogsz jönni, hogy vannak esetek, amikor az elmélet csak elmélet marad, a gyakorlatban sok minden más.
Igen, ha hátulról beletrafálsz, akkor Te vagy a hibás, és legkevésbé sem az számít, hogy az előző lámpánál ki volt a jobb rajtoló.
2016. jan. 13. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
Vagy gyakorolsz, tudod a mestert is az teszi, vagy felülsz a "békávé"-ra.
2016. jan. 13. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
" 91- es 1.6 opel asztrával gyorsulok le jelzőnél vadiúj audikat, bmw- ket..."
Persze,hiszen álmukban sem gondolják hogy nekik futtatod magad...xDDDDD
2016. jan. 13. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: