Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell lámpától gyorsan,...

Hogyan kell lámpától gyorsan, de kíméletesen elindulni?

Figyelt kérdés
Mostanában gyakrabban kell Budapesten vezetnem, és kisebb közepes városokhoz képest itt elég gyorsan rajtolnak. Én meg 50 métereket is lemaradok néha. Szóval ahogy én eddig csináltam, kocsi be 1-esbe, kuplungot felemeltem fogáspontig és csak akkor emelem fel a kuplungot amikor már gond nélkül elbírja az autó (kb. 15 km/h, közben 2 ezerig pörgetem), amikor kettesbe rakom akkor is lassan emelem fel a kuplungot és fogáspontnál meg is tartom egy rövid ideig, különben érzem hogy nehézkesen gyorsul. Budapesten meg úgy csinálom hogy 1-esbe 20 km/h-ig megyek fel (a kuplung a fogáspontnál van, nem engedem ki) benyomom újra és kettesbe rakom, aztán pedig csúsztatva egy keveset lassan felengedem. Ha nem muszáj gyorsan elindulni akkor 1-esben teljesen felszoktam engedni a kuplungot 15 km/h-ig húzatom és akkor rakom 2-esbe, amikor így csináltam akkor voltak az 50 méteres lemaradások és a bevágások elém. Szóval mit kellene csinálnom hogy a lehető legkíméletesebb módon a leggyorsabban induljak el?
2016. jan. 13. 04:24
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Egyébként azt tanították nekem hogy egyesbe sose menjek, az csak azért van hogy az autó megmozduljon. Ha már 2-esnél rángat az autó (pl. lámpánál vagy dugóban vagyok), akkor kiveszem üresbe, de amikor már alig megy az autó, akkor 1-esbe rakom. Egyébként a csúsztatás fogalmát elmagyarázhatná valaki. Sok helyen azt írják erre hogy lassan kell felengedni. Én gyorsan felengedem fogáspontig, ott tartom, aztán gyorsan felengedem a kuplungot, vagy ha gyorsan kell elindulni visszanyomom és kettesbe teszem. De ennek hogy egyenletes sebességgel folyamatosan engedem fel a kuplungot, nem sok értelmét látom. Az alap hogy nem araszolgatok 1-esben, és pirosnál megállásnál kiveszem rögtön üresbe (nem úgy várom ki a zöldet hogy közben a kuplung le van nyomva és 1-esben van. A motorféket meg csak ésszel használom, annál a sebességnél váltok vissza lassításnál, mint gyorsításkor. Például ha gyorsan megyek (mondjuk autópályán) a 4-es bármikor jöhet, 70-nél 3-adik, és 40-nél rakom 2-be. Gondolom az se jó ha hirtelen felpörög a motor mondjuk 3500-400 ezerig.
2016. jan. 13. 04:37
 2/11 anonim ***** válasza:
Felporgeted a motort 2-3 ezerig,esetleg negyig es radobod a kuplungot. Porgeted 5-6 ig es szunten csapod ra, kozben pedig korrigalsz a kormannyal :) am normalisan: 2000,2500 ig felporgeted, fogaspontig kuplung es mikor mar mesz 10 el kb teljesen raengeded, porgeted 3-4 ezerig,es johet a 2-es csak siman szep lassan raengedve(nem kell tartani). Azt mar eleg 2500 3000 nel atdobni 3.-ba. Egyebkent ez autofuggo, fugg attol hogy mekkora az auto,es benne a motor stb. Pl egy smartal mar 200 nel valt az elektronika. En pl az 1.2 es astramon 4000 ig porgetve jarok. Sok dologtol fugg
2016. jan. 13. 05:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Jó gumi nélkülözhetetlen, plusz ha van a kocsiban kipörgés gátlás, akkor nem nagy kihívás gyorsan rajtolni.
2016. jan. 13. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Amúgy a leírásodból nekem az jön le, hogy nem nyomod a gázt... Nyomd be jobban azt a pedált, a kuplunggal lehet gyorsabban is játszani. 91- es 1.6 opel asztrával gyorsulok le jelzőnél vadiúj audikat, bmw- ket...
2016. jan. 13. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Na most azért mert az idegbeteg bp-i forgalom nem más mint közúti verseny, azért neked nem kell "dobogósnak" lenned. Az autónak se jó az ha erőlteted a rajtolást. Én kis benyás 1.4-essel mozgok, de nem törekszem arra hogy tartsam a lépést a nagy TDI-kkel. Nincs értelme, a következő lámpánál meg beleáll a pirosba mint a gerely. Akinek cégautója van (és azért itt nagyon sok van) azt pont nem érdekli a kuplung tartóssága vagy a fogyasztás, az nyomja mint süket a csengőt. Amit én alkalmazok hogy azért mégse legyek tetű lassú, meg az autót is kíméljem, hogy igyekszem gurulásból továbbindulni, vagy ha álló helyzetből kell akkor szépen nyugisan, minél kevesebbet csúsztatva a kuplungot. A bevágásokon ne húzd fel magad, mert nem tudod kivédeni, ha betartod a követési távolságot oda valaki be fog pofátlankodni, cserébe te is megteheted anélkül hogy ledudálnák a fejedet. Ez egy ilyen idegbeteg város.
2016. jan. 13. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

"Na most azért mert az idegbeteg bp-i forgalom nem más mint közúti verseny, azért neked nem kell "dobogósnak" lenned. "

Egyébként Budapesten kívül a többi városban még gyorsnak számítok hozzájuk képest. Az a baj hogyha valaki bevág elém és hirtelen ráfékez valami miatt, és én neki megyek, akkor a helyszínelő azt állapítja meg hogy én mentem a hátuljába, tehát én vagyok a hibás.

2016. jan. 13. 12:02
 7/11 anonim ***** válasza:

Ezért kell fedélzeti kamera.


Amúgy a kuplungtól nem tudom miért parázik mindenki, nekem 25 év alatt nem sikerült kinyirnom a kuplungot, pedig folyamatosan csúsztatom...

2016. jan. 13. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy számodra szokatlan a nagyvárosi közlekedés, de azért még nem kell idegbetegnek nevezni. Tanulni kell, alkalmazkodni, vagy ha nem megy, akkor alkalmazni a P.& R. elvét.

Minden bizonnyal friss jogosítványos lehetsz, mert még nagyon precízen figyeled a km. órát és a fordulatszám mérőt. Majd rá fogsz jönni, hogy vannak esetek, amikor az elmélet csak elmélet marad, a gyakorlatban sok minden más.

Igen, ha hátulról beletrafálsz, akkor Te vagy a hibás, és legkevésbé sem az számít, hogy az előző lámpánál ki volt a jobb rajtoló.

2016. jan. 13. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Vagy gyakorolsz, tudod a mestert is az teszi, vagy felülsz a "békávé"-ra.
2016. jan. 13. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

" 91- es 1.6 opel asztrával gyorsulok le jelzőnél vadiúj audikat, bmw- ket..."


Persze,hiszen álmukban sem gondolják hogy nekik futtatod magad...xDDDDD

2016. jan. 13. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!