Mitol raz a kormany az auton?
Szeretem az ilyen kérdéseket. Minden tökéletesen indul, semmi magyarázata a hibának, aztán a végére odáig jutunk, hogy az a csoda, hogy csak ennyi baja van az autónak/motornak.
Vegyük sorba!
"A felni lehet megutve vagy attol lehet hogy lehet hogy nincs centirozva?"
Mindkettőtől lehet. Gumiszerelés után mindig centrírozni kell a kereket, anélkül tilos autóra felszerelni. Bár faluvégi Gumis Jóskák megcsinálják úgy is, mer' kevés a píz, meg a melós Astrának már mindegy. Viszont ha egyszer centríroztatod, az nem azt jelenti, hogy örök időkig jó lesz. Ha sikerül odaverni, esetleg leesik egy kevésbé jól rögzített súly, akkor meg kell ismételni a centrírozást.
"Mondjuk azt sem tudom melyik kerek melyik felen volt korabban az auton vagy ez nem szamit?"
Elméletileg minden kereket arra az oldalra kellene visszaszerelni, ahol előtte volt, mert ahhoz a forgásirányhoz idomult a szövetszerkezet. Forgásirányos gumik esetén nincs is ezzel baj, nehéz eltéveszteni, bár van olyan vakegér, akinek nem tűnik fel, hogy a nyíl hátrafelé mutat az oldalfalon. Mindenesetre ha a kerekek jól vannak kiegyensúlyozva, összecserélgetve sem szabad rázniuk.
"Aztan meg az egyik gumi kulonbozik a tobbitol, lehet hogy a rajta levo felni nem is ahhoz az autotipushoz van es nem illeszkedik rendesen?"
Ez egy igen bölcs dolog ám, nagyon értelmes megoldás. Ha csak egy gumi más méretű, de minden más rendben van, nem kell ráznia. Viszont ilyenkor oldalra szokott húzni az autó. Ha még a felni sem az autóra való, előfordulhat, hogy rázza az autó a kormányt. Elég 1-2 mm-rel nagyobb agyfurat, a felni már nem is fekszik fel az agyra, a kerékcsavarok tartják az egészet. Azok meg önmagukban nem tudnak elég jól központosítani, üt a kerék.
"Mondjuk feltevesnel nem vettem eszre"
Ha ugyanolyan a felni, akkor nem is volt mit észrevenni. A kisebb agyfuratot garantáltan észreveszed (fel sem megy a kerék), a nagyobbat is lehet érzékelni (kiveszed a kerékcsavarokat, a kerék meg leesik, utána az újat az istennek se tudod illeszteni az osztókörre). De olyat is láttam már, aki a 4x98-as agyra simán ráküzdötte a 4x100-as felnit, fel sem tűnt neki, hogy valami nem jó.
"A kerekanyak gondolom nem csinalhatjak"
Ha az új felnihez is illeszkednek, akkor nem. De a csavarok/anyák többféleképpen illeszkedhetnek a felnihez, vannak kúpos és rádiuszos kivitelek is. Ha a felnin kúpos a fészek, ebbe pedig rádiuszos anyát erőlködsz bele, nem nagyon akar majd rendesen befeküdni a helyére.
Szerintem kérdező, vidd be egy gumishoz és hagyd rájuk az egészet. A végén még leesik valamelyik kerék és ha túléled akkor a következő kérdésed ez lesz:
,,Vajon mitől gurulhatott el az egyik kerék?"...
Centítozás!!!(szerintem rosszul irtamle,bocsi)
vidd el a gumishoz megcsinalja
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!