Turbó és a leömlők kerámiával vagy más hőszigetelő anyaggal való bevonásának van értelme?
Ha gyári az autó akkor nem. (kisebb teljesítményű motoroknál nem különösebben szükséges, nagyobb teljesítménynél pedig gyárilag meg van oldva)
Ha valami komolyabban felhúzott motorod van (nem a direktszűrő, "sport"kipufogó dob, gázgyorsító, "elektromos turbó", és egyéb ilyen gányolt dolgok nem számítanak annak) akkor nem csak hogy érdemes, de szükséges.
Nincs tuningolva de így is annyi hőt termel , hogy a motortérben csirkét lehetne sütni. Ezért gondoltam rá
hogy megcsináltatnám de mivel , hogy főleg versenyutóknál láttam gondoltam valami motorerősítő hatása is lehet.
Azért a turbófeltöltő önmagában is elég szép meleget tud csinálni a motortérben. Amíg egy sima blokk a kipufogócsonkot leszámítva kifelé nem nagyon melegebb 90-100 foknál, addig a feltöltő(k).... Egy motortérben hamar meleget csinálnak.
Ha nincs körülötte a közelben semmi gyúlékony - gyárilag nyilván nem raktak oda - akkor nem kell vele foglalkozni.
Ha minden áron "hűteni" akarod azt a részt, akkor egy kopoltyút a motorháztetőre úgy, hogy a bejövő levegőt a feltöltő felé vezesse, lefelé majd távozik és akkor nem reked meg ott a forró levegő.
A szelepfedelen pedig akár sonkát is lehet sütni, pedig az a motor egy viszonylag eléggé "hideg része". Attól hogy neked meleg, a motornak még egyáltalán nem.
Még egyszer elmondom amit én és már előttem többen is leírtak:
1. Gyári autóba teljesen felesleges. Ha viszonylag kis teljesítményű a motor, akkor nem szükséges semmilyen hővédelem, vagy megoldják néhány lemez darabbal/fém fóliával. Ha pedig viszonylag nagy teljesítményű, akkor gyárilag ellátják valamilyen bevonattal vagy úgy van kiépítve, hogy a lehető legtávolabb vannak a további alkatrészek a csövektől. Még egy E36 vagy E46-os BMW M3 leömlői sincsenek ellátva gyárilag semmilyen bandázsszalaggal vagy hővédővel, pedig ott 300 feletti lóerőről beszélünk.
2. Ha te betekered egy bandázsszalaggal a leömlőt vagy akár turbót, akkor megakadályozod azt, hogy normálisan, a gyárilag tervezett mértékben adja át a cső a levegőnek a hőmérsékletet. Ez miatt ugrásszerűen növekedni fog a cső hőmérséklete. Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a cső olyan mértékben felhevül, hogy drasztikus mértékben megváltozik a kristályszerkezete, aminek egyenes következménye az idő előtti elhasználódás (szélsőséges esetben akár rövid időn belüli törést vagy perforálódást okozva) Kérlek ne sértődj meg, de erősen kétlem, hogy ismered a leömlőd pontos összetevőjét százalékban két tizedes pontossággal, a jelenlegi maximális hőmérsékletét, a bandázzsal mennyire emelkedne meg a hőmérséklete, majd pedig számításokkal alátámasztani, hogy a kristályszerkezete nem rendeződik át drasztikusan egy ilyen hősokktól.
A versenyautók/motorikusan normálisan felhúzott autók leömlője pedig különböző rozsdamentes/saválló/titán meg a fene tudja milyen ötvözetekből készülnek, amik képesek elviselni az ilyen hősokkot. Egy agyonhúzott, dupla karburátoros VFTS Ladában ami lepörög 8000-9000-ig, a fél órás verseny 90%-ban nem megy 5000 alá a fordulat és úgy izzik az amúgy sem vastag falú leömlő, hogy tűző napsütésben is csak hegesztő pajzzsal lehet ránézni, oda kell ilyen bandázsszalag, máskülönben a motortér túlsó felében lévő kábel szigetelését is begyútja. (persze, ez most igen erős túlzás volt, de remélem érted a lényeget)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!