Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbó és a leömlők kerámiával...

Turbó és a leömlők kerámiával vagy más hőszigetelő anyaggal való bevonásának van értelme?

Figyelt kérdés

2016. jan. 1. 15:44
 1/8 anonim ***** válasza:
Bandázs szalaggal szokták még betekerni!És igen van értelme!Pl:egy tuningolt motornál ha még hajtod is,iszonyat hőterhekés van ezeken az alkatrészeken,amik akár a vörös izzásig is tudbak hevülni,és ha nincsenek "elszigetelve" valamilyen hővédő cuccal minden a környezetében lévő műanyag/gumi vagy egyeb hőre lágyuló alkatrészt megolvasztanának!
2016. jan. 1. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ha meg nem tudnak megfelelően hűlni ezek az alkatrészek akkor maguk olvadnak el, vagy ott okoznak hősokkot ahol csatlakoznak más részegységekhez. Érdemes ezen elgondolkodni. Ezeknek a dolgoknak a kikísérletezését bízd az autógyártókra vagy neves tuningműhelyekre.
2016. jan. 1. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Na de ha egyszer szartak rá a gyárban akkor kénytelen vagyok én megcsinálni csak kíváncsi vagyok , hogy milyen előnyei-hátrányai vannak.
2016. jan. 1. 19:00
 4/8 anonim ***** válasza:

Ha gyári az autó akkor nem. (kisebb teljesítményű motoroknál nem különösebben szükséges, nagyobb teljesítménynél pedig gyárilag meg van oldva)


Ha valami komolyabban felhúzott motorod van (nem a direktszűrő, "sport"kipufogó dob, gázgyorsító, "elektromos turbó", és egyéb ilyen gányolt dolgok nem számítanak annak) akkor nem csak hogy érdemes, de szükséges.

2016. jan. 1. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Neem, gyári, nem tuningolt autónál semmi értelme sincs, sőt. Csak ha valami felhúzott turbónyomásos autód van, akkor.
2016. jan. 1. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Nincs tuningolva de így is annyi hőt termel , hogy a motortérben csirkét lehetne sütni. Ezért gondoltam rá

hogy megcsináltatnám de mivel , hogy főleg versenyutóknál láttam gondoltam valami motorerősítő hatása is lehet.

2016. jan. 2. 00:11
 7/8 anonim ***** válasza:

Azért a turbófeltöltő önmagában is elég szép meleget tud csinálni a motortérben. Amíg egy sima blokk a kipufogócsonkot leszámítva kifelé nem nagyon melegebb 90-100 foknál, addig a feltöltő(k).... Egy motortérben hamar meleget csinálnak.


Ha nincs körülötte a közelben semmi gyúlékony - gyárilag nyilván nem raktak oda - akkor nem kell vele foglalkozni.


Ha minden áron "hűteni" akarod azt a részt, akkor egy kopoltyút a motorháztetőre úgy, hogy a bejövő levegőt a feltöltő felé vezesse, lefelé majd távozik és akkor nem reked meg ott a forró levegő.

2016. jan. 2. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A szelepfedelen pedig akár sonkát is lehet sütni, pedig az a motor egy viszonylag eléggé "hideg része". Attól hogy neked meleg, a motornak még egyáltalán nem.


Még egyszer elmondom amit én és már előttem többen is leírtak:


1. Gyári autóba teljesen felesleges. Ha viszonylag kis teljesítményű a motor, akkor nem szükséges semmilyen hővédelem, vagy megoldják néhány lemez darabbal/fém fóliával. Ha pedig viszonylag nagy teljesítményű, akkor gyárilag ellátják valamilyen bevonattal vagy úgy van kiépítve, hogy a lehető legtávolabb vannak a további alkatrészek a csövektől. Még egy E36 vagy E46-os BMW M3 leömlői sincsenek ellátva gyárilag semmilyen bandázsszalaggal vagy hővédővel, pedig ott 300 feletti lóerőről beszélünk.


2. Ha te betekered egy bandázsszalaggal a leömlőt vagy akár turbót, akkor megakadályozod azt, hogy normálisan, a gyárilag tervezett mértékben adja át a cső a levegőnek a hőmérsékletet. Ez miatt ugrásszerűen növekedni fog a cső hőmérséklete. Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a cső olyan mértékben felhevül, hogy drasztikus mértékben megváltozik a kristályszerkezete, aminek egyenes következménye az idő előtti elhasználódás (szélsőséges esetben akár rövid időn belüli törést vagy perforálódást okozva) Kérlek ne sértődj meg, de erősen kétlem, hogy ismered a leömlőd pontos összetevőjét százalékban két tizedes pontossággal, a jelenlegi maximális hőmérsékletét, a bandázzsal mennyire emelkedne meg a hőmérséklete, majd pedig számításokkal alátámasztani, hogy a kristályszerkezete nem rendeződik át drasztikusan egy ilyen hősokktól.


A versenyautók/motorikusan normálisan felhúzott autók leömlője pedig különböző rozsdamentes/saválló/titán meg a fene tudja milyen ötvözetekből készülnek, amik képesek elviselni az ilyen hősokkot. Egy agyonhúzott, dupla karburátoros VFTS Ladában ami lepörög 8000-9000-ig, a fél órás verseny 90%-ban nem megy 5000 alá a fordulat és úgy izzik az amúgy sem vastag falú leömlő, hogy tűző napsütésben is csak hegesztő pajzzsal lehet ránézni, oda kell ilyen bandázsszalag, máskülönben a motortér túlsó felében lévő kábel szigetelését is begyútja. (persze, ez most igen erős túlzás volt, de remélem érted a lényeget)

2016. jan. 2. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!