Tehetek erősebb akkumulátort az autómba?
Van egy 94-es passatom. Megadta magát az aksija. Vennem kell másikat.
Most egy 74Ah és 680(EN)-es van benne. Mivel télen (nyáron) kint áll nem árt ha van erő benne a -10 fokos reggeleken.
Tehetek be olyan 12 voltos aksit aminek nagyobb az Ah-já és az indítóárama?
Tehetsz, csak ne ész nélkül. Nézd meg valahol, hány amperes a generátor..egy téli indítás után ha nagyon nagy az akksi, és más fogyasztó is fullra van kapcsolva, nehogy letérdeljen..
szóval úgy 15Ah val nagyobbat tehetsz, de előtte nézd meg befér-e, és a saruk jobb, vagy balosak, valamint mekkora az indítóáram?
Tehetsz, de gyárilag a tiednél a VR6nak és a TDInek sem volt előírva nagyobb akksi.
Van szerintem egy rakás akksi, aminek magasabb az indítóárama ( pl Varta Silver Dinamic 77Ah !780A! ), de ezek már a 30 000+ os árkategóriában vannak. Nekem télen, nyáron kint áll az 1.7TD és a 70Ah-s 640A-es akksi gond nélkül indítja mindig és ez egy 10-essel olcsóbb is..
Lehet már azért volt nehézkes az indulás, mert az akksid a végét járta. Bár a motort még nem tudjuk, de szerintem felesleges a 2 liter alatti motorokhoz ilyen 80-85-90Ah-s akksit pakolni másfélszeres áron.. Az akksi és a töltés legyen jó, akkor elég a 70-75Ah-s is.
írták már hogy mehet bátran nagyobb,annyit fűznék hozzá hogy exideok közt nézz szét,a márka nagyon jó. egyik legnagyobb gyártó,elég nagy a palettája.
sok méretben vannak akujai nem csak a megszokottban.
agm-et is fontolásra veheted,start stopos autókban is olyan van,jól bírja a sok indítást,strapa bíró fajták,nagy indító árammal.
exide -t ne.
Nekem rossz tapasztalatom volt velük régen azóta leszoktam róluk!
Varta és ott is a silver,blue,black közül pénztárca függvényében ne sajnáld a silvert!
Viszont a black se rossz csak attl ne várj el 7-8évet hanem csak 3mat.
Nagyobb aksit meg tehetsz, mert öreg kosi, öreg kbelek, meg gondolom nem fapados passát így sok elektrmos kütyü meg nagy zene stb. jó a nagyobb.
Lesti akkunál nézz aksit, ott naponta pörög a készlet nem polcon porosodo fost kapsz, mint a teszkóban.
1,9 TD a motor. Ez az aksi ami volt benne ezt fater vette anno, ez is jó pár éves már. Szóval nem lepett meg, hogy megadta magát. Már tavaly is volt, hogy a nagy hideg reggeleken nehezebben röffent.
A motorral nem tudom, hogy lenne valami. Nyáron volt műszakin (előtte szerelőnél). Ősszel meg átnézte szerelő. Ékszíj, motor stb. Azt mondta jó. Jó hát 20 éves autó. Nem várok már tőle csodát.
#4:
"Amit pedig valaki írt, h a motornak 2 fordulat alatt be kell indulnia -20 fokban, különben a mozor szar... Annak tuti nem volt még diesele."
Nem két fordulatra, két forgatásra. Nem mindegy, ne csak olvass értelmezz is!
Volt dízel autóm, több is, de még az ősi 1.9-es szívó Inca is indult elsőre -15-ben is.
A HDi-n meg bármikor pöccre még 250 ezer után is.
Rendben kell tartani a motort, nem a reggeli köszörülésre készülni! A kedvencem a régi merci tuning volt amikor párhuzam kapcsolóval 24V-ról indították a kivénhedt 200-asokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!