A Suzuki Swift (2005) alváza és karosszériája galvanizált lemezből van?
Ugye nincs külön alváz és karosszéria, csak karosszéria van, mert önhordó. Manapság a teherautók meg a komoly terepjáróknak van külön alváza és karosszériája.
Igen, annak már merítették a karosszériáját.
De az a fürdő nem csodaszer: csak késlelteti a rozsdásodást. Ahol megsérül a bevonat, megáll a víz vagy a vizes-sáros trutyi be tud ülni vagy ahova berakódnak a falevelek (amiket a gazdák sokszor nem szednek ki, pedig nagyon jól tartják a nedvességet), ott bizony rozsdásodni fog, akkor is ha nem volt sérülve.
Az új Swiften nem tudom mik ezek a helyek, de jellemzően a kerékjárati ívek környéke, a küszöb eleje és az autó alja szokott elkezdeni rohadni. Először talán az első sárvédők kerék mögötti része: ha nincs sárfogó gumi, akkor felveri a kavicsokat, megsérül és már kezd is rohadni. Sőt, ha be tud ülni a sár is és sosincs alaposan kitakarítva, akkor 7-8 év után akár már a lyukadásig is eljuthatnak a lemezek.
A rozsda ellen két megoldás van, ami végleges: vagy alumínium vagy műanyag.
Ami acélból van, az rozsdásodni fog. (Kivéve ugye a rozsdamentes acélt, de az nagyon nehéz komplett karosszériát csinálni - lásd DeLorean.)
Ha ez megnyugtat: 2005-ös Focusom van, volt már javítva és fényezve is rozsdásodás miatt. Nem vagyok példamutató autótulajdonos és ennyi, semmi egyéb.
Nem galvanizált, hanem az autóiparban használatos coating nevű eljárással egy alapozó védőréteg kerül rá. ez a réteg nem egy másik fém, hanem egy speciális bevonóanyag. A lemez és a fürdő ellentétes töltésűek, ezért erősen kötődik a védőréteg a lemezhez.
Ez a bevonat kibír olyan 10-12 évet. Ezért szoktak adni nagyjából ennyi átrozsdásodási garanciát.
A horganyzott karosszéria az ami sokkal tartósabb lenne, de sok gyártó helyette használja a coating-ot, mert olcsóbb, egyszerűbb mint a horganyzás, de kibír ez is néhány évet.
Lehet még mindig találni tényleg horganyzott karosszériájú Audi 80-asokat, amiken a mai napig egy szem rozsda nincs.
2005 novemberi kétajtós 1.5-ös automata szwiftem van. Három év után visszahívták a kocsit a csomagtartóban jelentkező rozsdásodás miatt..megnéztem, mielőtt visszavittem, sehol egy mákszemnyi rozsda...
...mindenesetre új kárpitot adtak a csomitartóba, és kicserélték a világítást is...számomra nem volt látható a különbség.
Eltelt picit több, mint tíz év, és rozsda sehol. Háromhavonta felemelem, mindent alaposan reflektorral megnézek, de gyönyörű tiszta.
Egy szavam nem lehet erre az autóra, ezért nem cserélem le. Ugyanis egy másik autótszerettem volna, de hibátlan a járgány, ezért nincs értelme....se sérülés, hibátlan dukkó, tiszta üregek, a kerékjáratok mögött sincs összegyűlt sár.. a vizsgákon is pik-pak átment...
Asszem erre most már ereklyeként kell vigyázni.
Láttam olyan 2005-ös szwiftet, ami házilag le volt alul kezelve, az szintén hibátlan volt. Az igaz, hogy az is visszahívott darab volt, de azon valamit kenegettek, most hibátlan.
A fiamnak 2002-es szwiftje van, az is rozsdanélküli.
Nincs magyarázat.
...néha sikerülnie is kell valaminek..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!