Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen hifit csinaljak az autóba?

Milyen hifit csinaljak az autóba?

Figyelt kérdés
Milyen hifit és hogy csinaljak az autóba, ha szép hangzást szeretnék elerni? Hány utas hangszórót szereljek be és hova? Hogy csinálnád, hogy hogy csinaltad, hogy szép hangzást értél el? Milyen hangszórót, és hova építetted be és hova? Az erősítők között mit jelent, hogy 4 csatornas?

2015. dec. 30. 23:43
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
negy csatornas az ha 4 vegfok van benne tehat elol hatul jobb bal kulon allithato.
2015. dec. 31. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
Szupertitkos az autó márkája,így kábé annyit ér a kérdés hogy "mennyit egyek és mit?"...
2015. dec. 31. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:

Pár tanács:

-ne a legolcsóbb hangszorókat vegyed

-normális hangvágó legyen a mélyláda és a többi között(pl. egy komolyabb fejegységben paraméterezhető az alul és felül áteresztő szűrő)

-tökéletes beltér zenei szempontból nincs így a legjobb hangrendszernél is biztos kell korrigálnod, ezért ha van pénz soksávos és lehetőleg parametrikus eq legyen, ha nagyon inyenc vagy jöhet az időkorrekciós fejegység is de azok már 50-60től felfelé

-ha a szép hangzást nagy hangerőn akarod akkor a legdrágább fejnek is kicsi elsz a végfokja, tehát kapásból kell egy 4csatis végfok+ 1csatis vagy 2csatis hidalva a mélyládának

2015. dec. 31. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:

Véletlen egére kattintottam, na tovább:

-erősítők mind komoly belső táppal rendelkezzenek, mert egy normális dc/dc táp többet ér, mint a bemenő oldalon agyonstabilizálni nagy kondival az aksifeszt!

-az erősítőket se határa méretezd, inkább ésszel állítsad be a bemeneti érzékenységet, hogy ne lőd el a hangszorókat de ha maxra méretezed vásárláskor akkor már nagyobb torzítás lesz

-mélyládából külön misét megér, hogy reflex, zárt, bandpass. Én az utolsót szeretem de a legtöbb ember ezt utálja és ebből házilag építeni lehetetlen jót meg a gyáriakból is a felső kategória jó csak.

-kábelezésen se sporolj, mert ha öszeszed zajt az kellemetlen, nem fontos drága kábelezés de ésszerű legyen(földhurok mentes, ne legyen más kábelek közelébe hosszútávon, stb.)

-a magas sugárzókat minél jobban föledtől optikai úton összeköthető "látható" helyre tedd, mert ott alegnehezebb kikorrigálni az auto hibáját

-ha nem felsőkategóriás kocsi akkor a hangszigetelésre is sokat kell költeni, mert minden befog rezegni és aztán meg további hangok keverednek ki, ugye 2frekiből összege és különbsége kijön és ha egy pl. 40Hz baszustól elkezd 2khz n csörömpölni a karosszéria valahol és szól egy 10khz cintányér és ugy adódik össze a hangerő, akkor lesz 10+3 és 10-3 aztán erre ha még a 40hz is ráhullámzik minden elsz csak szépen nem fog szólni!


Mivel mindenek illik mindennel összhangban lenni első körben gondold át lovéban mi a max.

Ebből számold ki mi jön ki.

Lehet több lépcsőben is csak előre gondolkodj, hogy pár hónapra ne vegyél olyat amit cserélsz később.


Lehet lefognak hurrogni de én azt mondom ami mág megüti a szép hangzást az minimum ennyi:

-új fej 30 de inkább a 60környéke

-1 vagy 2db szett ami minimum 1x vagy 2x 30e de inkább az 50e környéke

-ha erősítőről megy a szett hansználtan egy jó 4csatis régi japan kifogható 10-15körül

-mélyláda újban 30-40minimum de lehet több is, használtan már 10ért is kifogni jókat

-erősítő mélyhez használtan 10körül

-kábelezés minimum 5 de simán lehet itt is akár 20-30-50-stb.

-szigetelés minimum 20 ha nem egy felsőkategóriás limuzin de lehet több is, simán elmehet 50ig is

és a munkadíj ha nem magad csinálod.


hogyha nagy hangerő is cél volt a szép hangzás mellett akkor jön még:

-nagyobb generátor bontóban ha a kocsid elég alap model minimum 10-20e(ugye a kevesebb extrával és kisebb motorral kicsi generátorral adja minden gyártó de a fullextra és nagy ccm sokszor 2X akkora generátort kap)

-pót aksi és hozzá kábelezés meg nem árt feszültségváltót, hogy álló helyben csak a pótaksi merüljön le ugye egy új 60-72Ah aksi 35-40eFt ha nem gyászplasztik hanem mondjuk varta silver!

2015. dec. 31. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
Ember...nem a tavaszi hifiversenyt akarja megnyerni a kérdező alapfogalmakkal nincs tisztában gondolod ő fogja összeállítani a rendszert? 5 %-át ha érti.Majd elviszi valami autóhifi stúdióba /ha elég tömött bár kétlem/és 600 ropiért összedobják neki
2015. dec. 31. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 dirtboy ***** válasza:

az enyém kb 2-2,5 év alatt ált össze,végül kb minden cserélve lett.

én is hangminőségre építkeztem.

pioneer deh-80prs fej

focal fp75.4 erő a szettnek

dls cad15 a nyomónak

focal power 165kr2 mélyközép

micro precision 7.28 magassugárzó

hicon ambiance rca-ák a szettnek

gladen ch zero a mélynek

acoustic researc hangszóró kábelek

a rendszer aktív ként van használva.


amit még kipróbálnék azok zapco erősítők valamint focal symmetric erősítő a rendszeremben.


sajnos úgy tűnik alapdolgokat még nem tudsz,így magadnak nem tudsz válogatni pedig használt dolgokból relatíve olcsón kihozható.

ehhez viszont tudni kell hogy mi is kell neked,érdemes e azt venni.

boltba ha besétálsz akkor össze raknak neked egy rendszert csak húzós ára lesz.

ha bolt mellett maradsz akkor viszont valami komolyabbat válassz,pl autóhificity,patricar,rodolpho design stb Zsolti,Patrik és Tibi is igényes rendszert épít neked és nem csak a pénzlehúzás a céljuk.

2015. dec. 31. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
Hifit nem csinálni kell ax autóba hanem olyan autót kell venni amibdn gyárilag benne van. Ha csóró vagy utólab úgyse tudsz jó hifit összedobni, de ha van pénzed és igényed akkor készen vásárold meg szöröstöl böröstöl.
2015. dec. 31. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 dirtboy ***** válasza:

ma 14:42

mondanál ilyenre példát?

tudod nem mindenkinek van rolls-royce-ra pénze mert kb abban van elfogadható hifi.

minden más prémium márka,audi,bmw,merci stb szokásos verdák mind ócskák hifi terén.

tudod a laikus vásárlóknak elég az hogy 8-10hangszórós meg hozzá számolják a hangszóróra írt terhelhetőséget aztán oda bökik hogy 500-600W-os hifi.

ennek a laikus örül,azt hiszi hű de jó hifi van benne közben meg csak a középkategóriás kocsikétól jobb de egy rendes utólag épített hangminőségre épülő rendszert meg sem közelit.

autót senki nem a hifi miatt vásárol így nem is igen várható el a gyártóktól hogy erre valaha is komolyabb oda figyelés lesz sorozat gyártott pár milliós autók esetében.

ezeknél is ugyanúgy a költségek alacsonyan tartása a céljuk valamint hogy mindenhol kielégítő legyen a hangerő.

egy hangminőségi rendszer egoista rendszer,csak és kizárólag a sofőr ülésben ülve kiváló a hangja,minden oda irányul,onnét van állítva minden.

oda van idő korrekciózva minden.

csak ott vannak fázisban a hangok.

autó gyártók ezt nem fogják megcsinálni neked 5személyre tervezett autó esetében.

2015. dec. 31. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:

"minden más prémium márka,audi,bmw,merci stb szokásos verdák mind ócskák hifi terén."


Ezekszerint elég ha átülsz a szuzukidból egy c vectra-ba,és erekciód lesz xD

2015. dec. 31. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 dirtboy ***** válasza:

ma 15:53

olvasd már hogy mi van az én kocsimban,fentebb írtam.

kb 800 ezer forint értékű aktív hifi rendszer.

csak a magassugárzóm újonnan 500 euróért ment.

minden egyes hangszórót én állítok milyen hangerővel,milyen vágásmeredekséggel,ennyi milliszekundum késéssel szólaljon meg.

én kicsit jobb hifihez vagyok szokva mint te szóval kössz szépen de a farkam meg sem mozdul egy sok milliós audi,bmw,stb kocsi rendszerén.

javaslom ülj be egyszer egy sq autóba aztán rájössz,így hogy nincs vele tapasztalatod kár ebbe a témába bele szólnod.

2015. dec. 31. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!